شهریاری: مرزهایمان با پاکستان را باید مسدود کنیم

آزاد نشدن ۷ مرزبان ایرانی چیزی جز بی‌عرضگی مسئولان را نشان نمی‌دهد

نماینده مردم زاهدان ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان گفت:‌ بارها گفته‌ام که باید با موشک پایگاه‌های اشرار را بزنند، نمی‌دانم چرا دولتمردان سهل‌انگاری می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با ایلنا، درباره حادثه تروریستی اتوبوس پرسنل سپاه پاسداران گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حتما باید در خصوص حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان بیشتر جلسه بگذارد و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

نماینده مردم زاهدان تاکید کرد: نباید گذاشت که چنین حوادث و اتفاقاتی در کشور رخ دهد که چهل نفر از عزیزانمان در یک اتوبوس به طور ناجوانمردانه مورد سوقصد قرار گیرند و عده‌ای هم جان خود را از دست بدهند.

وی در پاسخ به این سوال که بارها و بارها درخصوص امنیت مرزهایی شرقی کشور هشدارهایی داده شده بود برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی چه باید کرد،‌ گفت:‌ متاسفانه مسئولان ما زمانی که یک اتفاقی رخ می‌دهد یادشان می‌افتد که باید کاری انجام دهند.

شهریاری خاطرنشان کرد: از زمان عبدل‌المالک ریگی مرزهای ما باز است و کشور پاکستان هم به وظایف قانونی خودش متاسفانه در این زمینه عمل نمی‌کند بنابراین ما باید انسداد کامل فیزیکی در مرزهایمان برقرار کنیم.

وی ادامه داد: اقدام دیگری که باید صورت گیرد این است که بازارچه‌های مرزی و مکان‌هایی که برای تجارت از سوی مرزنشینان مورد استفاده قرار می‌گیرد را فعال و مابقی اماکن را با یک انسداد کامل پوشش دهیم.

نماینده مردم زاهدان تاکید کرد:‌ این همه مواد منفجره از کجا داخل کشور آمده است که یک ماشین بزرگ را پر از مواد منفجره پر کنند و با آن عملیات انتحاری انجام دهند؟

وی تاکید کرد:‌ این موارد به طور جدی باید پیگری شود و معتقدم مسئولان در این مورد سهل‌انگاری کرده‌اند و از سوی دیگر وزارت امورخارجه متاسفانه فعال نیست؛ اینگونه نمی‌شود که هرچندوقت یکبار از پاکستان به داخل خاک ما بیایند عملیاتی را انجام دهند و به خاک خودشان بروند.

شهریاری خاطرنشان کرد: بارها گفته‌ام که باید با موشک پایگاه‌های اشرار را بزنند، چرا دولتمردان سهل‌انگاری می‌کنند نمی‌دانم.

وی ادامه داد:‌ این اقدام کاملا قانونی و از قواعد بین‌الملل است هنگامی که به یک کشور حمله می‌شود آن کشور می‌تواند با استفاده از قانون حتی به خاک کشوری که این عناصر از آنجا آمده‌اند برود و آن‌ها را مجازات کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز برایم روشن نیست که چرا مسئولان برخورد جدی در این خصوص انجام نمی‌دهند،‌ گفت: هفت نفر از مرزبانان ما حدود چهار ماه است که به اسارت گرفته شده‌اند و هنوز اقدامی برای آزادسازی آنان صورت نگرفته است و نتوانستند آنان را آزاد کنند و این چیزی جز بی‌عرضگی مسئولان را نشان نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: ما نباید شعار دهیم و این وظیفه دولت است که از این اتفاقات جلوگیری کند.

Share