شهردار انزلی خبرداد:

۸۵ درصد بودجه شهرداری انزلی محقق شد | افتتاح ۴۷ پروژه با اعتباری بیش از ۹۹ میلیارد تومان

پورقربان در خصوص پروژه های شهرداری اظهار کرد: تعداد ۴۷ پروژه با اعتباری بیش از ۹۹میلیارد تومان، که مبلغ دومیلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و سایر آن از محل اعتبارات شهرداری بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسن پورقربان شهردار بندرانزلی در مراسم افتتاحیه پارک اخترکاویان که با حضور استاندار گیلان برگزار شد،‌ اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مکرر استاندار گیلان مبنی بر نگاه ویژه به صنعت گردشگری،‌ تفریحی و توریستی، شهرداری و شورای اسلامی شهر بر همین زاویه به توسعه پیشرفت اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی اندیشیده اند.

وی یادآور شد: بندرانزلی آوازه ای در سطح ملی و جهانی دارد که با اتحاد،‌ همدلی و انسجام و تعامل می توان پروژه هایی ماندگار را به سامان رساند و به مردم انزلی هدیه کرد و بنده به عنوان شهردار این شهر برایم مایه افتخار است که با جان و دل و به دور از مسایل حاشیه ای، سیاسی و بازدارنده، جانانه کمر همت را دوچندان بسته تا بندرانزلی مثل همیشه آوازه خوان نغمه ها در رودخانه، تالاب، ساحل دریا، تاریخ و تمدن، کشتی، قایق، لاله های تالابی، ماهی و صدها نعمت دیگر باشد.

شهردار انزلی اظهار داشت: با شعار همیشگی کار و کار و کار، رونق اقتصادی این سامان راکه بی تردید در همه فرآیندها اثر گذار خواهد بود، پیش رو داشته و کوتاهی نکردیم، زیرا کوتاهی برای آنچه می تواند گره گشایی شایسته ای را رقم زند، بی تردید تضییع حق مردم است.

وی با بیان اینکه درمجموعه اداری شهرداری انزلی به دنبال نظم و انضباط بالا هستیم،‌ افزود: بر آن هستیم که حقوق و مزایای پرسنل را با توجه به شرایط فعلی به موقع پرداخت کنم. در تکریم ارباب رجوع کوتاهی نکنیم که در همه این فرآیندها، اعضای محترم شورای شهر، مسئولان دست اندرکار و کارکنان خدوم شهرداری سبب شد تا با افتخار امروز اعلام نمایم که ۴۷ پروژه عمرانی را به سامان رساندیم.

پورقربان در خصوص پروژه های شهرداری اظهار کرد: تعداد ۴۷ پروژه با اعتباری بیش از ۹۹میلیارد تومان، که مبلغ دومیلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و سایر آن از محل اعتبارات شهرداری بوده است.

وی افزود: پروژه پارک اخترکاویان به طول ۱۱۰۰ متر و به عرض ۲۴ متر و به مساحت۲۷۰۰۰ متر مربع که شامل خاکریزی و بستر سازی،جدول گذاری، اجرای کفپوش که مسیر پیاده رو و پیاده راه ۱۵۰۰۰ متر مربع و مسیر دوچرخه ۵۰۰۰ متر مربع و پوشش نهر و مبلمان پارک شامل میز و صندلی و سطل زباله، تاسیسات و فضای سبز، روشنایی و ساعت و ایجاد رمپ برای معلولین و جانبازان عزیز به فواصل ۵۰ مترو گلکاری و درختکاری بر مبنای شرایط جغرافیایی منطقه اجرا گردیده که خوشبختانه این طرح در حوزه خدمات شهری جز طرح های برتر استان شناخته شده که جمعا بالغ بر ۶ میلیارد تومان هزینه اجرایی آن می‌باشد و بی شک این پروژه از پروژه های ماندگار این شهر خواهد بود.

شهردار انزلی درخصوص سایر پروژه ها اظهار کرد: احداث گلخانه و محوطه سازی و توسعه گلخانه قبلی واقع در منطقه انزلی با اعتباری معادل ۵۰۰ میلیون تومان،‌ اجرای پارک های محله که در واقع نهضت احداث پارک را در برنامه های شهرداری و شورای اسلامی داریم. هم اکنون پارک قارویر یا پارک آفتاب و پارک آزادگان در منطقه غازیان با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان اجرایی شد،‌ احداث ساختمان مرکزی آتش نشانی با اعتباری معادل ۷۰۰ میلیون تومان، گسترش فضای اداری ساختمان واحد عمران و معاونت شهرسازی با اعتباری معادل ۹۰۰ میلیون تومان، آسفالت ورودی غربی شهر، بلوار آیت اله نجفی، کانال انصار الحسین، جنب شبکه بهداشت و سایر معابر با اعتباری معادل ۲ میلیارد و ششصد میلیون تومان، هدایت آبهای سطحی معابر شهر با اعتباری حدود دو میلیارد تومان، تکمیل یادمان شهدای گمنام شهرستان، واقع در پارک قدس با اعتبار۵۰۰ میلیون تومان، تعریض دیوار مصلی و ساخت دیوار جدید و پالت کاری مجاور آن با اعتبار۴۰۰ میلیون تومان، اصلاح هندسی میادین و بلوار های شهربا اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان، تعمیر و تجهیز ماشین آلات شهرداری با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان، اجرای فاز اول تصفیه خانه شیرابه کارخانه کمپوست با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان، اجرای فاز اول مرکز بازدید کنندگان تالاب(جایکاه) با اعتبار یک میلیارد و دویست میلیون تومان، نصب دوربین های پایش شهری (اجرای سیستم هوشمند) با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان، احداث و مرمت سرویس های بهداشتی در نقاط مختلف شهر با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان و ادامه پوشش تیم های ورزشی باشگاه شهرداری بندرانزلی با اعتباری معادل ۱۴۰ میلیون تومان از جمله آنها می باشد.

پورقربان خطاب به استاندار گیلان گفت: حدود ۱۶ ماه افتخار دارم که در شهر انزلی خدمتگزاری می کنم، به لطف خداوند برنامه های زیر ساختی و مدیریتی و پروژه هاو اقدامات اداری و اجتماعی در این شهر رقم خورده که بی سابقه بوده و همه و همه این مهم به دلیل برنامه ریزی اساسی و مدیریت در هزینه ها و تلاش شبانه روزی حقیر و همکاران خوبم و حمایت و درایت مسئولان محترم شهر به ویژه تک تک اعضای محترم شورای اسلامی شهر علی الخصوص برادر خوبم جناب مهندس امیر احمدی فرد رییس محترم شورای اسلامی شهر بوده است.

۸۵ درصد بودجه شهرداری انزلی محقق شد

وی با بیان اینکه بودجه سال ۹۷ شهرداری نسبت به سال ۹۶ به مقدار ۱۲۰ درصد رشد داشته است، افزود: چنین اقدامی در بودجه شهرداری بی سابقه بوده و از حدود ۷۰ میلیارد در سال ۹۶ به ۱۴۱ میلیارد تومان در سال ۹۷ رساندیم و بر اساس برنامه ریزی هایی که صورت گرفته و با توجه به شرایط فعلی جامعه و اعمال پروژه سیستم هوشمند شهری، این بودجه تا پایان بهمن ماه سالجاری، ۸۵ درصد آن محقق شده است که به همین دلیل بنده بودجه سال ۹۸ شهرداری را با ۱۲ درصد رشد به ۱۵۸ میلیارد تومان افزایش داده ام.

شهرداری انزلی تصریح کرد: سرانه درآمدی شهر انزلی در سال ۹۶، از مبلغ پنج میلیون و ۸۰۰ هزار ریال، در سال ۹۸ به مبلغ ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال رسیده است که در مقایسه با مرکز استان و سایر شهرهای استان، تقریبا به دو برابر افزایش یافته است.

کارخانه کمپوست انزلی بدون تصفیه خانه افتتاح شده بود

به گزارش دیارمیرزا پورقربان گفت: کارخانه کمپوست انزلی که در سال ۱۳۸۷ افتتاح شده بود، بدون تصفیه خانه بوده و شیرابه آن در محیط رها می شد. درحال حاضر شهرداری اقدام به کانال کشی و هدایت شیرابه به تصفیه خانه نموده و احداث تصفیه خانه نیزحدود ۵۰ درصد رشد فیزیکی چشمگیر داشته است.

وی ادامه داد: عقد تفاهم نامه جهت ساخت مرکز بازدید کنندگان تالاب(جایکاه) با شرکت خارجی ژاپنی که اکنون بیش از ۸۰ درصدپیشرفت فیزیکی دارد، که در این مکان در آینده اقشار مردم و شهروندان و مهمانان می توانند با تبیین مبانی فکری آموزشی تالاب آشنا شوند.

شهردار انزلی همچنین از تعیین پیمانکار و آغاز شروع به کار طرح بزرگ تفکیک زباله از مبدا خبرداد و افزود: تصویب سازمان آرامستان شهرداری بندرانزلی که پس از شهر رشت، دومین شهری هستیم که به این مهم دست یافتیم و جا دارد که از حمایت های واحدهای مختلف استانداری در این زمینه تشکر نمایم.

پورقربان با اشاره به برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری و به ویژه جشنواره گلدهی لاله های تالابی به راه اندازی مجدد باشگاه شهرداری بندرانزلی پس از گذشت ۶ سال و تحت پوشش قراردادن تیم های مختلف ورزشی، من جمله فوتبال و کاراته اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در چند روز اخیر، تیم کاراته شهرداری در سطح کشور مقام سوم را کسب کرد.

وی همچنین از اجرای سیستم الکترونیکی مکاتبات اداری، متصل شدن به شبکه دولت و برنامه ریزی جهت الکترونیکی نمودن صدور پروانه ساختمانی، خبرداد و افزود: اعاده دادرسی پرونده ها و صدور رای بنفع شهرداری در یکسال اخیر در حدود ۴۰ پرونده، با ارزش ریالی بیش از ۲۰ میلیارد تومان و دفاع از حقوق شهرداری در بیش از ۳۰۰ پرونده در محاکم قضایی و تهران بوده اسن

شهردار انزلی با اشاره به احداث ساختمان شماره ۴ آتش نشانی و احداث و تکمیل ساختمان سوله بحران، افزود: پروژه های باز آفرینی در محلات هدف، که اغلب از پروژه های مهم و مورد درخواست شهروندان عزیز بوده که به ویژه در مناطق بافت فرهنگی و تاریخی است آغاز شده است.

پورقربان یادآور شد: پرداخت به موقع حقوق و اضافه کاری و مزایای پرسنل شهرداری با درنظر گرفتن اولویت در پرداخت به نیروهای کارگری و سپس کادر اداری، و درحال حاضر از هفته گذشته نیز اغلب عیدی کارکنان پرداخت شد.

وی همچنین از خرید لوازم و امکانات و تجهیزات آتش نشانی، لباس های ضد حریق و کفش ایمنی و…خرید شارژ تنفسی و دستگاه تنفسی برای آتش نشانان خبرداد.

مشکل چندین ساله ساخت و ساز شهروندان پس از حریم ۶۰ متری دریا رفع شد

شهردار انزلی گفت: به پیشنهاد شهرداری و حمایت مهندس خسته بند و معاون امور عمرانی و دفتر فنی استانداری مشکل چندین ساله ساخت و ساز شهروندان پس از حریم ۶۰ متری دریا با اجرای پیاده راه سازی توسط شهرداری که از مشکلات عدیده در ۹ کیلومترساحل این شهر بوده، مرتفع گردید.

پورقریان افزود: با انجام قراردادی که دو روز گذشته با یک شرکت توانمند منعقد شده طرح بازسازی و نوسازی اتوبوسهای شهری رقم خورد. که ان شاا… بزودی شاهد اتوبوس های مجهزبه کولر و ملزومات لازم در خور شان مردم شهرمان خواهیم بود.

شهردار انزلی اظهار کرد: بازگشایی معابر شهری و تملک زمین ها و اخذ سند مالکیت املاک شهرداری و سیستمی نمودن آن از دیگر کارهای مهم و اساسی این شهرداری بوده است.

پورقربان گفت: خداوند شاهد است که در خدمت به این مردم در حد توان خودم کوتاهی نکرده ام و به عنوان یک جانباز و ایثارگر و بسیجی، همانگونه که در خدمت به میهن ادای وظیفه نمودم با تمام توان و تلاش و تجربه و تخصص قول می دهم که در اعتلای شهر انزلی از هیچ کوششی دریغ ننمایم.

هنوز مشکل میدان امام حل نشده است

وی خطاب به استاندار گیلان گفت: یکی از مشکلات ساکنین اطراف میدان امام، عدم تعیین وضعیت و پاسخگویی شفاف اداره میراث فرهنگی و گردشگری است که علیرغم پیگیری های زیاد و مکاتبات فراوان، هنوز این معضل حل نشده و اغلب ساکنین این ناحیه زمین های خود را متروک نموده که چهره بسیار زشت و زننده ای در این منطقه از دید سیمای شهری شاهد هستیم.

پورقربان گفت: در طرح سالمسازی خیابان پاسداران شهرداری اقدامات بسیار خوبی را اجرایی نموده که مسافران و گردشگران از آن استفاده می کنند. متاسفانه در منطقه غازیان از این مورد بی بهره هستیم. ملک بزرگی در خیابان اطبا در مالکیت اداره راه و شهرسازی وجود دارد، که در صورت اینکه این ملک در اختیار شهرداری قرارداده شود، آمادگی سریع اجرای طرح سالمسازی در این ناحیه از شهر را جهت رفاه حال شهروندان و نجات جان مردم داریم.

شهردار انزلی یادآور شد: در سال های ۹۵ و ۹۶ بودجه استانی جهت خرید نردبان آتش نشانی با توجه به ساختمان های بلند مرتبه در شهر، که ضروری نیز می باشد اختصاص یافته بود که متاسفانه در آن دوره بموقع جذب نشد. علیرغم مکاتبات متعدد از طریق سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و همچنین پیگیری فرماندار محترم شهرستان در این خصوص،‌ تاکنون نتیجه ای حاصل نشد. که خواهش من از استاندار محترم این است که در این باره دستورات ویژه را صادر فرمایند.

ور در پایان گفت: افتخار دارم که در بحث جمع آوری و حمل و بازیافت زباله، در اسرع وقت و با صرفه جویی در هزینه، در منطقه کارخانه کمپوست مدیریت می گردد. حجم زیادی از ریجکتهای سالهای ماضی در محوطه کارخانه باقی مانده بود که علیرغم اقدامات اخیر انجام شده، ناگزیریم وسعت محدوده را افزایش داده تا نسبت به جابجایی ریجکت های موجود اقدام نماییم، در این مورد جلسات متعددی با منابع طبیعی استان داشتیم که موافقت دکتر یوسف پور و همکاران محترم آن مجموعه به صورت شفاهی اخذ گردید، ولی هنوز ملک مورد نظر به صورت مکتوب تحویل این شهرداری نگردید. خواهشمندم در این زمینه نیز عنایت به همکاری لازم را صادر فرمایید.

Share