در اولین روز از دهه مبارک فجر

۸ طرح عمران روستایی در صومعه سرا با حضور استاندار گیلان افتتاح شد

استاندار گیلان همزمان با اولین روز از دهه مبارک فجر، ۸ طرح عمرانی به ارزش بالغ بر ۴۴میلیارد ریال را در روستاهای صومعه سرا افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا؛ دکتر مصطفی سالاری عصر امروز در مراسم افتتاح ۸ پروژه عمرانی در سطح روستاهای صومعه سرا با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران توانسته در ۴۰ سال اخیر دستاوردهای مهم و تاثیرگذاری داشته باشند، گفت: تمامی این دستاوردها با تلاش و همت مردم فراهم شده است.

وی به وضعیت پروژه های عمرانی زیربنایی و روبنایی اشاره کرد و افزود: مقایسه شاخص های کنونی با پیش از انقلاب به خوبی گویای دستاوردهای چشمگیر تحقق یافته می باشد.

دکتر سالاری با تاکید بر اینکه همه باید به دنبال توسعه و آبادانی کشور باشیم، خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی آب بندان ها، شناگاه ها و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری باید با جدیت دنبال شود تا روند توسعه استان بیش از پیش شتاب گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان به پروژه های افتتاح شده در نخستین روز از دهه فجر در شهرستان صومعه‌سرا اشاره  و اظهار داشت:  این پروژه ها در حوزه های شیلات ، آموزش و ورزش به ثمر رسیدند و هر کدام نقش مهمی در ایجاد نشاط اجتماعی و نیز توسعه فضای کسب و کار دارند.

دکتر سالاری توسعه فضای کسب و کار و رونق اشتغال را عاملی مهم برای رسیدن به امنیت در ابعاد مختلف در جامعه خواند و گفت: علاوه بر ایجاد اشتغال، نیازمند حمایت از سرمایه‌گذاران برای افزایش تولیدات در بخش های مختلف هستیم.

گفتنی است؛ امروز با حضور استاندار گیلان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، دبیرستان ۶ کلاسه باهنر واقع در روستای اباتر شهرستان صومعه سرا به بهره برداری رسید.

این مدرسه با مشارکت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع با زیربنای ۹۰ متر مربع ساخته شده است و دارای بخش های مختلفی از جمله آزمایشگاه، زمین چمن و کتابخانه می باشد.

برای ساخت این واحد آموزشی یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده که ۴۵۰ میلیون تومان از این مبلغ را بنیاد برکت تامین کرده است.

همچنین دکتر سالاری امروز شش استخر پرورش ماهی در روستاهای صومعه سرا را به طور همزمان افتتاح کرد.

در مجموع اعتبار ساخت این استخرها ۱۲  میلیارد و  ۳۸۰میلیون ریال بوده است و با بهره برداری از آن ها برای۴۵ نفر اشتغالزایی صورت گرفت.

افتتاح سالن ورزشی چند منظوره شهدای واقعه دشت صومعه سرا از دیگر برنامه های سفر دکتر سالاری به این شهرستان در نخستین روز از دهه مبارک فجر بود.

برای احداث این پروژه ورزشی روستایی که یک هزار و ۱۵۰ مترمربع مساحت دارد، ۱۸ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال اعتبار صرف شده است.

بازدید از بیمارستان در حال ساخت امام خمینی(ره) صومعه سرا پایان بخش سفر نماینده عالی دولت در گیلان به این شهرستان غربی بود.

Share