مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در نشست خبری:

۱۱۸ عربی و انگلیسی راه اندازی می‌شود | جمع آوری خطوط بدون کارکرد و حذف قبوض

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: برای رفع نیاز مردم و گردشگران، بنا داریم تا قبل از سال جدید، ۱۱۸ عربی و انگلیسی راه اندازی کنیم.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  نشست خبری مهندس سید مجید صدری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اصحاب رسانه امروز اول بهمن ماه ۹۷ در محل مرکز مخابراتی شهید فرد اسدی، برگزار شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در نشست خبری با بیان اینکه در یکسال گذشته اقدامات زیادی در حوزه مخابرات انجام شده، گفت: یکی از شاخص‌های هر شرکت برند و آرم آن است که درسالهای گذشته آرم مخابرات ثبت نشده بود که به همت روابط عمومی توانستیم این نشان را ثبت کنیم.
سیدمجید صدری در ادامه با بیان اینکه تلاش زیادی صورت گرفت که با رسانه‌ها ارتباط بیشتری داشته باشیم، افزود: در طول این  یکسال شاهد افزایش ۷۰ درصد در حوزه تولید خبر بودی و همچنین مدیریت تبلیغات خود را به صورت یکپارچه و سراسری در آوردیم.

وی با تاکید بر اهمیت مشتری مداری افزود: در یک سال گذشته سعی کردیم مراجعات حضوری افراد کمتر شود و کانال های غیر حضوری ساماندهی شوند.

جمع اوری خطوط بدون کارکرد و حذف قبوض

صدری از جمع آوری تلفن‌های ثابت بدون کارکرد خبرداد و گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار تلفن بدون کارکرد را خارج کردیم و به مشترکان جدید واگذار شد. تلفن‌هایی که بیش‌تر از سه تا چهار سال کارکرد نداشته باشند به آنها اخطار داده شد تا جلوی هزینه‌های اضافی گرفته شود.

وی با اشاره به هزینه ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی برای راه‌اندازی هر خط تلفن ثابت اظهار کرد: بیش از ۹۹ درصد از پرداخت‌ها در حال حاضر به‌صورت غیرحضوری و کمتر از یک درصد از طریق قبض است.

صدری با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ میلیون مشترک تلفن ثابت داریم افزود: برخی افراد تمایل دارند که برای انها قبض صادر شود و در حال حاضر ۱۵ میلیون قبض صادر می‌شود البته ما برای مبالغ کمتر از ۲۰ هزار تومان اصلا قبضی صادر نمی‌ کنیم.

وی با بیان اینکه به دنبال حذف کامل قبض هستیم، گفت: برای این کار مذاکراتی با سازمان فناوری و اطلاعات صورت گرفته است و باید دیتابیس ما کامل باشد.

۱۱۸ عربی و انگلیسی راه اندازی می‌شود

مدیر عامل شرکت  مخابرات کشور در ادامه این نشست اظهار کرد: از دیگر اقدامات مخابرات کشور ثبت مشاغل در سامانه ۱۱۸ است و به صورت پایلوت می‌خواهیم برای رفع نیاز مردم و گردشگران، ۱۱۸ را به زبان عربی و انگلیسی راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه فیبر نوری از مهمترین اقدامات برای مخابرات است و باید به بهترین نحو به مشترکین ارایه شود افزود: برای کابل کشی فیبر نوری در منازل هیچ پولی نباید از مشترکان دریافت شود.

صدری افزود: تعرفه‌ها و هزینه‌های ابتدایی از جمله کابل‌کشی منازل و مودم باعث شده بود که مردم تمایل زیادی به این طرح نشان ندهند. به همین دلیل ما در طرح تانومای ویژه که تا آخر سال خواهیم داشت و اگر استقبال شود، آن را تمدید می‌کنیم، تصمیم گرفتیم هرکس از هرکجای ایران درخواست فیبر نوری کند، برای کابل‌کشی هزینه‌ای دریافت نکنیم.

وی در مورد ثبت نام تلفن روستایی نیز افزود: تمام روستاییان در کشور با مراجعه به سایت برای ثبت نام تلفن همراه اقدام کنند.

حذف مشاوران در شرکت مخابرات

به گزارش دیارمیرزا مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: باتوجه به این که شرکت مخابرات از ۳۱ شرکت به ۱ شرکت تبدیل شده است. هیات مدیره های این شرکت ها از شهریور به عنوان مشاور و مدیر مناطق انتخاب شدند. ۵۰ مشاور در سازمان حکم داشتند که از دیگر کارهای ما حذف مشاوران بود و در حال حاضر حتی بنده به عنوان مدیر عامل مشاور ندارم.

وی در مورد انتصابات نیز گفت: هر مدیری که ۴ سال در حوزه ای مدیریت دارد باید تغییر کند و برای همین امر کمیته انتصابات تشکیل دادیم و افراد با شاخص هایی که وجود دارد ارزشیابی می‌شوند و انتصابات صورت می‌گیرد.

صدری در مورد مصرف روزانه اینترنت مردم اظهار کرد: مصرف روزانه نسبت به سال گذشته ۶۱ درصد رشد داشته است و در اینترنت بین الملل ۵۵ درصد رشد داشته ایم و ترافیک داخلی ۴ برابر افزایش داشته است.

وی در مورد استفاده از مودم رایگان در نقاط مختلف گفت: توانستیم تا کنون ۳۰۰ نقطه را برای وای فای عمومی عملیاتی شده است.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران یادآور شد: سعی کرده ایم که دریافت مودم برای مشترکان به صورت رایگان یا با حداقل قیمت صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال جلب رضایت مشترک هستیم، افزود: سعی کردیم تعرفه‌هایی که در حوزه فیبر قرار دادیم، با ADSL یکسان باشد همچنین از سازمان نظام‌ صنفی رایانه‌ای خواستیم لیست شرکت‌های FCP را به ما بدهد تا به کسانی که درخواست دارند، FTTH ارائه دهیم.

لزوم افزایش تعرفه در سال آینده

صدری درباره ایجاد تغییراتی در تعرفه‌های مخابرات اظهار کرد: تعرفه‌های مخابرات چه در دیتا و چه تلفن ثابت، باید افزایش داشته باشد؛ البته ما تابع قانون هستیم اما کاهش تعرفه بیش از این در حوزه به صلاح ما نیست.

مدیر عامل مخابرات کشور گفت: برای افزایش تعرفه در سال آینده نیز پیشنهاداتی به رگولاتوری دادیم و امیدواریم که با آن موافقت شود، زیرا با تعرفه‌های کنونی نمی‌توانیم توسعه داشته باشیم.

گفتنی است در این نشست که در تهران برگزار و به صورت برخط در سایر استانها پخش می‌شد از استان گیلان پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حضور داشت.

Share