رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان‌:

۱۷ درصد داروی مورد نیاز کشور در گیلان تولید می‌شود

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان‌ با اشاره به تولید ۱۷ درصد از داروی مورد نیاز کشور در این استان گفت:‌ سالانه ۳ میلیارد و ۱۰۰ عدد دارو در واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  فرهاد دلق‌پوش صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۷ درصد از داروی مورد نیاز کشور را گیلان تولید می‌کند به طوری‌که هم‌اکنون سالانه ۳ میلیارد و ۱۰۰ عدد دارو که برخی از آن‌ها داروهای حیاتی نیز محسوب می‌شوند در این استان تولید می‌شود.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان داروهایی نظیر نانو داروی ضد سرطان را از جمله داروهای شاخص و حیاتی تولید شده در این استان اعلام کرد و افزود: در آینده و با توجه به ظرفیت‌های بسیار زیادی که در گیلان وجود دارد وضعیت این استان در حوزه تولید دارو ارتقاء چشمگیری پیدا می‌کند.

دلق‌پوش از افتتاح و بهره‌برداری ۲۷ واحد تولیدی و صنعتی در گیلان به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر خبر داد و ابراز داشت: برای ساخت این واحدها ۱۳۴ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است که طبق برآوردهای انجام شده با راه‌اندازی آن‌ها ۶۴۰ فرصت شغلی جدید در استان گیلان ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال و اوایل سال آینده واحدهای تولیدی و صنعتی جدیدی در گیلان افتتاح خواهند شد عنوان کرد: برخی از این واحدهای در حال احداث که به تولید مس و یا کابل‌های آلومینیومی اشتغال دارند از لحاظ نوع و سطح تولیدات خود در منطقه خاورمیانه بی‌نظیر هستند.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان به موفقیت‌های حوزه صنعت این استان در حوزه تولید الیاف کربن اشاره کرد و ابراز داشت: در تمام دنیا تنها ۸ واحد صنعتی فعال تولید الیاف کربن وجود دارد که تنها واحد صنعتی کشورمان در حوزه این محصول در استان گیلان واقع شده است.

دلق‌پوش گیلان را قطب صنایع سلولوزی و تنها تولید کننده قوطی‌های درب‌دار در منطقه خاورمیانه اعلام کرد و افزود: گیلان تنها تولید کننده پکیج و شوفاژ دیواری و تولید کننده نانو داروهای ضد سرطان در کشور است که وجود این واحدها از اهمیت و جایگاه صنعتی این استان حکایت دارد.

وی از وجود ۱۱۲ معدن کوهی در استان گیلان سخن گفت و خاطرنشان کرد: این معادن با تولید شن و ماسه،‌ سرب، روی و سنگ لاشه و با اشتغالزایی ۲ هزار نفر عمدتاً تأمین نیازهای عمران و آبادانی گیلان و تأمین مصالح مورد نیاز واحدهای تولیدی مرتبط استان را بر عهده دارند.

Share