عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

گیلان در مقایسه با سایر استان‌ها نسبت به برنامه‌های بهداشتی و درمانی عقب‌تر است

جمالی بر ضرورت چابک کردن استان‌ها در حوزه سلامت تأکید کرد و گفت: برخی استان‌ها از جمله گیلان در مقایسه با سایر استان‌ها نسبت به برنامه‌های بهداشتی و درمانی کشور کمی عقب‌تر هستند و لازم است توزیع منابع و نیروی انسانی در سطح کشور عادلانه‌تر باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، منوچهر جمالی با اشاره به انتصاب سعید نمکی به سمت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: وزیر بهداشت و درمان یکی از مشاوران هاشمی وزیر سابق بهداشت و درمان بوده و با توجه به دانش و تخصصی که در زمینه بیمارستانی داشته به‌خوبی می‌توانند امورات وزارتخانه بهداشت درمان و آموزش پزشکی را دنبال کند.

وی با بیان اینکه امروزه اقتصاد سلامت یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های وزیر بهداشت است افزود: تنظیم بودجه و توزیع اعتبارات حوزه بهداشت و سلامت سال‌هاست که در دستور کار وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بوده و با توجه به شرایط کنونی اقتصادی کشور بهترین شخص برای اداره وزارتخانه بهداشت سعید نمکی است.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دنبال کردن برنامه‌های بهداشتی و درمانی هر دو باید از اولویت‌های وزیر بهداشت باشد تصریح کرد: مباحث بهداشت و درمان هر دو باید اولویت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی باشد و به‌طوری‌که اگر مباحث پیشگیری از قبیل واکسیناسیون، بیماری‌های عفونی، بیماری‌های غیر واگیر اگر به‌درستی مدیریت و پیشگیری نشوند هزینه‌های مضاعف بر کشور تحمیل می‌شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وزیر بهداشت باید در موضوعات بهداشتی برنامه منسجم‌تری داشته باشد گفت: هرچقدر هزینه درمان کاهش پیدا کند میزان منابع موجود در سبد بیمه سلامت افزایش یافته و وزارت بهداشت برای پرداختن به امورات سلامت جامعه دست بازتر خواهد بود.

جمالی با تأکید بر اینکه یکی از تأکیدات وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی توجه منحصر به موضوعات پیشگیری است افزود: طبیعی است در جامعه‌ای که مشکلات اقتصادی وجود دارد و منابع نیز ممکن است نوسان داشته باشد عاقلانه‌ترین کار پرداختن به برنامه‌های پیشگیری در حوزه سلامت باشد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بهداشت و درمان دو بال هماهنگ در حوزه سلامت هستند و باید برنامه‌های حوزه درمان نیز از سوی وزیر بهداشت و درمان با قدرت همچون حوزه پیشگیری دنبال شود گفت: در درمان فرد مراجعه‌کننده یا سانحه دیده الساعه نیاز به دریافت خدمات اورژانسی دارد و توجه به بخش درمان نیز یکی از ضروریات در حوزه سلامت است.

جمالی با تأکید بر موضوع پژوهش و آموزش در حوزه بهداشت و درمان بیان کرد: پژوهش و آموزش دو مقوله اساسی در حوزه سلامت و نهادینه کردن علوم و فنون در سطح بهداشت و درمان است و باید این موضوعات نیز از سوی نمکی به جدیت دنبال شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی باید طرح تحول سلامت را با جدیتی بیشتر نسبت به گذشته دنبال کند افزود: وزیر بهداشت باید با هماهنگی‌هایی که با دو معاون بهداشتی و درمان در سطح وزارتخانه دارد موضوع طرح تحول سلامت را با قدرت بیشتری دنبال کند تا اثرگذاری آن در حوزه سلامت چشمگیرتر شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان بر ضرورت چابک کردن استان‌ها در حوزه سلامت تأکید کرد و گفت: برخی استان‌ها از جمله گیلان در مقایسه با سایر استان‌ها نسبت به برنامه‌های بهداشتی و درمانی کشور کمی عقب‌تر هستند و لازم است توزیع منابع و نیروی انسانی در سطح کشور عادلانه‌تر باشد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر جلوگیری از اسراف و پرت منابع در حوزه سلامت بیان کرد: اجرای قانون هم از برنامه پنجم توسعه و هم برنامه ششم توسعه با توجه به اسناد بالادستی باید محور برنامه‌های وزیر بهداشت و درمان طی مسئولیتش باشد.

Share