در بازدید معاون رئیس جمهور از غرفه اداره کل میراث فرهنگی گیلان بیان شد:

گیلان برای نوروزی متفاوت در سال ۹۸ آماده شده| هتل ۴ ستاره شهرزاد لاهیجان افتتاح می‌شود

علی اصغر مونسان گفت: با برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته شور و نشاط خوبی ایجاد شده و متحیرم از این همه زیبایی و جاذبه های خوبی که در کشور وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  غرفه اداره کل میراث فرهنگی گیلان میزبان علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بود. در این بازدید مونسان با حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته و بازدید از غرفه اداره کل میراث فرهنگی گیلان، از نزدیک با مدیرکل میراث فرهنگی و فعالان صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت و گو کرد. علی اصغر مونسان گفت: با برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته شور و نشاط خوبی ایجاد شده و متحیرم از این همه زیبایی و جاذبه های خوبی که در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری خوبی در حوزه گردشگری کشور انجام شده و بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال اجرا است. معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، ضمن تقدیر از زحمات دست اندرکاران اداره کل میراث فرهنگی گیلان و فعالان صنایع دستی و گردشگری به قابلیت های طبیعی و تاریخی گیلان و غنای فرهنگی آن اشاره نمود و گفت: بسیاری از گردشگران، گیلان را به سبب مواهب خدادادی مقصد سفر تعیین می کنند از این رو استان در فصول مختلف سال میبایست آمادگی پذیرایی هر نوع گردشگری را داشته باشد.
دکتر علی اصغر مونسان درخشیدن هنر دست و تعدد محصولات بومی محلی هنرمندان هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان را از جلوه های نمایشگاهی دانست و تجاری سازی و ایجاد نمایشگاه تخصصی در تهران را گامی در راستای توسعه این صنعت معرفی کرد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور ضمن گفتگو با چند تن از هتلداران گیلانی، از حضور خود در گیلان به منظور افتتاح هتل ۴ ستاره شهرزاد لاهیجان در اسفند سال جاری خبر داد.
در ادامه این بازدید شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان نیز ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت های انجام شده، گیلان را یکی از قطب های مهم گردشگری معرفی نمود و گفت: استان گیلان برای نوروزی متفاوت در سال ۹۸ آماده گشته است.

Share