مدیری که شهامت تصمیم گیری ندارد لیاقت، خدمت به مردم را ندارد

گلایه شدید استاندار گیلان از برخی مدیران|با انتصاب غیرقانونی اقوام مسئولان در ادارات برخورد جدی می‌کنم

استاندار گیلان متذکر شد: دستگاههای اجرایی در مقابل مردم پاسخگو باشند. از برخی دستگاهها بابت عدم شهامت در تصمیم گیری گله مند هستم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در جلسه شورای ادارای استان گیلان گفت: این جلسه بدون حضور مهمان کشوری برگزار شده تا به مسائل داخلی بپردازیم و شروع محکمی برای سال اینده داشته باشیم.

مصطفی سالاری ادامه داد: با قوت قلب و با سرعت بیشتر در ایام باقی مانده سال کار مضاعفی را برای مردم انجام دهیم و هیچ چیز نباید سرعت ما را بگیرد و انتظار دارم که مدیران به موانع توجه نداشته باشند.

وی با اشاره به برخی شایعات مبنی بر رفتن از استانداری گیلان گفت: خدمت به مردم گیلان افتخار است و مردم شایسته ای دارد که مستحق خدمت کردن هستند و وظیفه خود می‌دانم که به این مردم خدمت کنم.

سالاری یادآور شد: به شایعات نباید توجه شود و نگاه بنده به جای دیگری نیست و می‌خواهم در همینجا روز به روزقوی تر به مردم گیلان خدمت کنم.

وی با اشاره به حضور مدیران کل دستگاه‌ها در سطح شهرستانها و ضرورت هماهنگی لازم در این خصوص گفت: وظیفه  هماهنگی این کار بر عهده آقای گلشن است که هماهنگی لازم بین مدیران کل و فرمانداران انجام دهد.

سالاری  از سفرهای یک روزه خود به نقاط مختلف گیلان خبرداد و افزود: در این سفرها بازدید از پروژه ها و مشکلات شهرستانها در دستور کار خواهد بود و گزارش مکتوب به مردم می‌دهیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: بعضی از مدیران دستگاه‌ها بیشتر در محل کار خود حضور داشته باشند زیرا گزارشهای زیادی در این رابطه آمده است و در آینده برخورد جدی میشود.

استاندار گیلان با بیان اینکه روزهای سه شنبه هر هفته برای ملاقات عمومی با مردم در نظر گرفته شده افزود: تشریفات اضافه ای وجود دارد و برای یک بازدید ۱۰ ماشین حرکت می‌کنند.

سالاری متذکر شد: بنرهای قدردانی که برای حضور استاندار و فرماندار نصب می شود اسراف است. این خلاف قانون است و برای این مورد بخشنامه ای وضع می‌کنم و به همه ابلاغ خواهم کرد.

وی افزود: در فصل زمستان احتمال بارش برف سنگین وجود دارد و فرمانداران و مدیران باید آمادکی لازم را داشته باشند و ادارات واگذاری کارها به سازمانهای مردم نهاد نیز در دستور کار داشته باشند.

هرکجا که از جوانان استفاده کردیم مفید بوده و موفق شدیم

استاندار گیلان بر ضرورت استفاده از جوانان در مناصب مدیریتی تاکید کرد و گفت: مدیران کل و فرمانداران از جوانان بیشتر استفاده کنند. از برخی دستگاه‌ها به خاطر عدم استفاده از جوانان ناراضی هستم.

سالاری یادآور شد: صد رحمت به بانوان و جوانان، باید بدانید که هرکجا که از جوانان استفاده کردیم مفید بوده و موفق شدیم. در اینده دستگاهایی که از جوانان استفاده کردند تقدیر می‌شوند و دستگاههایی که استفاده نکردند نیز توبیخ می‌شوند.

وی افزود: قبل از انتصاب با مدیران کل با انها صحبت می‌شود و راهکارهای خوبی ارائه می‌دهند اما به محض اینکه منصوب می‌شوند دیگر آن مدیر کل را نمی‌بینم. انتظار دارم مدیران به حرف خود پایبند باشند.

استاندار گیلان متذکر شد: در مورد آبندان ها با توجه به سازوکارهایی که صورت گرفته است در حدود سه برابر سد شفارود می‌توانیم آب ذخیره کنیم.

وی در مورد شناگاه‌ها گفت: با ظرفیت بخش خصوصی می‌توانیم در ۸۰ نقطه مشخص شده شناگاه بسازیم.

سالاری با بیان اینکه پروژه راه آهن با حضور ریس جمهور افتتاح میشود و گلنگ راه آهن رشت – استارا هم در حضور رئیس جمهور خواهد خورد.

وی افزود: از سازمان برنامه و بودجه می‌خواهم از درصد جذب اعتبارات دستگاهها گزارش بگیرند و در جلسه بعدی ارایه دهند.

مدیری که شهامت تصمیم گیری ندارد لیاقت، خدمت به مردم را ندارد/ جذب ۶۰۰ نفر از اقوام مسئولان در ادارات

به گزارش دیارمیرزا استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مدیران نباید از چراغ های گردان بالای اتومبیل استفاده کنند و فقط دستگاه‌های امنیتی حق چنین کاری دارند.

وی افزود: گرانی هایی در برخی کالاها وجود دارد که یک بخش آن ملی است اما بخشی تخلف است که باید با انها برخورد شود.

سالاری گفت: برای صرفه جویی دستگاهها و مدیران کارهای غیر ضروری انجام ندهند و جلوی برنامه های تشریفاتی گرفته نشود.

وی افزود: سال گذشته طبق آماری که گرفته شده ۶۰۰ مورد قوم و خویش مسئولان وارد دستگاه‌ها شدند که از این قضیه نخواهم گذشت و  به صورت تلخ برخورد خواهم کرد.

استاندار گیلان متذکر شد: دستگاههای اجرایی در مقابل مردم پاسخگو باشند. از برخی دستگاهها بابت عدم شهامت در تصمیم گیری گله مند هستم و به برخی مدیران  تذکر دادم. مدیری اگر شهامت تصمیم گیری ندارد لیاقت خدمت به مردم را ندارد و باید آن پست را ترک کند.

Share