دستورکار جدید ارسال کنندگان پیامک‌های سیاسی تهدیدآمیز چیست؟

گفت‌وگو با شهروند مشهدی که به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام پیامک می‌زند

ارسال‌کنندگان پیامک‌های انتقادی به سیاستمداران، برنامه جدیدی برای فشار به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرآنلاین، دوباره ارسال کنندگان پیامک‌های جنجالی فعال شده‌اند. تیم ارسال کننده پیامک‌های تهدیدآمیز، این بار اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را هدف قرار داده‌اند. اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام این پیامک‌ها را تائید کرده‌اند.

حالا این منتقدان پیامکی مشهدی دولت برنامه‌ای جدید برای جذب شبکه‌ای افراد دارند تا موجی جدید را به راه بیاندازند. فایلی صوتی در اختیار خبرآنلاین قرار گرفته، منتسب به خلیل موحد؛ فردی که پیامک‌های علیه سی‌اف‌تی به نمایندگان را از مشهد سازماندهی کرده بود. او در مقام سخنران، انتقادهای شدیدی از دولت می‌کند، و اصرار دارد امروز نفوذ در کشور شکل گرفته است.

سخنران فایل ادامه می‌دهد: «اگر در بحث هسته‌ای ضرر کردیم، تجربه بود، اما اگر ادامه پیدا کند، خیانت است. بنابراین امروز در زمینه پالرمو و CFT خیانت در حال شکل‌گیری است تا دشمن از ما راضی باشد. امروز کشور شرایط دوران بنی‌صدر را تجربه می‌کند، به طوری که آن زمان خرمشهر و سوسنگرد و هویزه را می‌دادند و امروز می‌خواهند پایگاه‌های اقتصادی را واگذار کنند.»

در ادامه این جلسه گفته می‌شود: «امروز اگر میدان‌داری نکنیم ابتدای سال ۹۸ با گرانی‌های متداولی که هرساله وجود دارد، با بودجه تورم‌زای دولت، فشار بیشتری بر ملت تحمیل می‌شود تا کارد به استخوان مردم برسد، برنامه‌شان این است که در ۲۸ مرداد شبه‌کودتا راه بیندازند. بنابراین ما قبل از این که این گروه از فرصت استفاده کرده و ملت را مقابل نظام قرار دهند، باید اعتراضات نظام یافته، درست و منطقی راه انداخته، تا بتوانیم آن را مهار کنیم.»

سخنران جلسه در بخشی دیگر می‌افزاید: «… ما با شهامت، شجاعت و با حضور به هنگام طراحی‌های لازم را انجام می‌دهیم. ما طراحی این عملیات را در سه‌شنبه در حسینیه اعلام می‌کنیم. ما از کنار حرم امام رضا می‌توانیم این انقلاب را شکل دهیم و بلای این‌ها را از جان ملت برطرف کنیم. دوستان برای سه‌شنبه‌شب، هر کدام از شما ده نفر را بیاورید که آن ده نفر، بتوانند ده نفر دیگر را با خود همراه کنند. ما باید دنبال اعلام رسمی و شفاف آرای اعضای مجمع به این لوایح باشیم. این‌جا دیگر مجلس نیست که مردم ممکن باشد اشتباه رای بدهند. حتی شورای عالی امنیت ملی هم نیست که تعداد محدود باشد و امکان لابی‌گری وجود داشته باشد. در مجمع اما همه معتمدان مقامات عالی هستند. باید مشخص شود چه رایی می‌دهند.»

این فایل اما واقعا متعلق است به موحد؟ او در تماس خبرنگار اصالت این سخنرانی را تائید کرده و می‌گوید آنها برنامه‌شان را ادامه خواهند داد.

آقای موحد! فایل صوتی به نقل از شما منتشر شده که شما در ادبیاتی تند انتقادات شدیدی را خطاب به دولت مطرح و عنوان می‌کنید که امشب در مشهد قرار است در جلسه‌ای موضوع را بررسی و اقداماتی برای برخورد با دولت انجام دهید. آیا انتساب این فایل به خود را تایید می‌کنید و در صورت تایید، بفرمایید قرار است چه اقدامی انجام گیرد؟

بله، فایل را تایید می‌کنم. اقداماتی که قرار است انجام شود در جلسه گفته می‌شود. مطالب‌ را ما امشب مطرح می‌کنیم و بعد، شما می‌توانید فایل آن را استفاده کنید. خواهش می‌کنم موضوع را تنش‌زا نکنید.

آقای موحد! نکته دقیقا همین جاست، ادبیات شما در فایل صوتی بسیار تند و به نوعی جنگ روانی است، در این حد که انگار قرار است کودتایی علیه دولت انجام شود.

نخیر، این طور نیست، من نگاهم این است که دولت امروز چون یک بار خطای برجام را داشته، اگر مجددا آن را تکرار کند، دیگر خطا نبوده بلکه خیانت است. ما یک بار برای برجام همه چیز را دادیم و چیزی نگرفتیم، امروز اگر در ماجرای پالرمو و FATF آن را دوباره تکرار کنیم قطع به یقین خیانت است نه خطای مجدد.

شما اعلام می‌کنید که نباید موضوع را تنش‌زا کنیم، رهبری هم بارها تاکید کردند که در شرایط حساس کشور باید با تامل و منطقی رفتار کنیم، فکر نمی‌کنید این ادبیات شما تنش‌زا بوده و منجر به رفتارهای مسئله‌ساز شود، دقیقا شبیه همان چیزی که در اعتراضات دی ماه سال گذشته شاهد آن بودیم.

خیر، اتفاقا ما خودمان نهی می‌کنیم، اصلا نیازی به تنش و تندی نداریم، ما فقط حقایق را می‌گوییم، حضرت آقا هم می‌فرمایند که جوان مومن انقلابی باید لشکر مطالبه‌گری دائمی راه بیندازد، این مطالبه است.

در مورد مطالبه‌گری و شیوه رفتارتان توضیح می‌فرمایید. این مطالبه‌گری قرار است چگونه اجرایی شود و چه برنامه‌هایی در دستور کار دارید؟ در فایل صوتی اشاره کردید از کنار حرم امام رضا (ع) قرار است اقداماتی انجام دهید.

این به معنای روشن‌گری است، کار ما تبیین و روشن‌گری است.

منظور شما این است که قرار است تنها جلساتی در قالب جلسات گفت‌وگو برگزار کنید؟

بله، ما با هدف تبیین و روشن‌گری حقایقی را به گوش همه می‌رسانیم و آن را همه‌گیر می‌کنیم.

پس این طور نیست که قرار باشد حرکت‌های اعتراضی جمعی در قالب برگزاری تجمعات داشته باشید؟

تجمعات ما درقالب تجمعات روشن‌گری است.

آیا قرار است تجمعات قانونی، مجوزدار و مورد تایید وزارت کشور برگزار کنید؟

بله، صد در صد تجمعات قانونی برگزار می‌کنیم.

Share