در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد:

کاهش ۳۰ درصدی بودجه شهرداری رشت در سال ۹۸

بهارمست با تاکید بر اینکه برای بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت ۶۸۵ میلیارد تومان است، افزود: این میزان بودجه با کاهش سی درصدی نسبت به بودجه سال ۹۷ بوده، که ۴۶ درصد آن جاری و ۵۴ درصد آن عمرانی است‌.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست شهرداری رشت با حضور در جلسه شامگاه دوشنبه شورای رشت با اشاره به تدوین بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت اظهار کرد: تمام تلاشمان را به کار گرفته ایم تا در امورات شهر خللی ایجاد نشود.

علی بهارمست با بیان اینکه بودجه شهرداری رشت طی سالهای اخیر با روند افزایشی غیر اصولی همراه شد، افزود: متاسفانه این اقدامات موجب شد که شهرداری رشت امروز گرفتار بدهی‌های هنگفت شده و تحقق بودجه شهرداری رشت نیز طی این سالها بسیار اندک است.

وی از تحقق چهارصد میلیارد تومانی بودجه شهرداری رشت در سال ۹۶ خبر داد و گفت: شهرداری رشت همطراز شهرهایی از جمله همدان است اما در حال حاضر بودجه رشت با شهرهایی این چنینی فاصله فراوانی دارد و در این دوره به منظور جلوگیری از تداوم مشکلات شهرداری رشت تلاشمان را در راستای ارائه و تحقق بودجه منطقی به کار گرفته ایم.

بهارمست با تاکید بر اینکه برای بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت ۶۸۵ میلیارد تومان است، افزود: این میزان بودجه با کاهش سی درصدی نسبت به بودجه سال ۹۷ بوده، که ۴۶ درصد آن جاری و ۵۴ درصد آن عمرانی است‌.

ذاکری: بودجه ۵۰۰ میلیاردی برای رشت مناسب است

به گزارش دیارمیرزا در ادامه جلسه احمد رمضانپور نرگسی عضو شورای شهر رشت در مورد لایحه پیشنهادی بودجه گفت: بنده بارها در مورد واقعی نبودن بودحه سال ۹۷ تذکر داده بودم که الان خدا را شکر می‌کنم همکاران شهرداری بعد از گذشت یکسال به تذکر بنده رسیدند و متوجه شدند که این بودجه غیر واقعی است.

وی افزود: خوشبختانه امروز برای بودجه همه چیز شفاف است و درآمدها، دارایی‌ها و مسائل درآمدی مشخص است. از نظر بنده بودجه ای که بسته شده باز هم واقعی نیست و باید از سلیقه‌ای نگاه کردن در تدوین بودجه خودداری شود.

بهراد ذاکری عضو شورای شهر رشت در مورد بودجه گفت: بودجه ۶۸۵ میلیارد تومانی را غیر واقعی می‌دانم و بودجه ۵۰۰ میلیاردی برای رشت مناسب تر است.

اسماعیل حاجی پور دیگر عضو شورای شهر رشت نیز اظهار کرد: برخی از درآمدهای شهرداری رشت خارج از اختیارات ما بوده است.

وی افزود: وام، کمک های دولتی و غیره از جمله مواردی است که خارج از توان شهرداری است.

حاجی پور گفت: بودجه ۶۸۵ میلیارد تومانی شهرداری را باید بپذیریم و برای بهبود وضعیت تلاشمان را بیشتر کنیم.

ممکن است ساختمان شهرداری توسط بانک شهر توقیف شود

به گزارش دیارمیرزا حامد عبدالهی دیگر عضو شورای شهر رشت در مورد بودجه پیشنهادی شهرداری گفت: برخی از آیتم های بودجه شهرداری رشت محقق نمی‌شود و در حال حاضر به واسطه تاخیر در پرداخت وام ممکن است به زودی ساختمان شهرداری رشت توسط بانک شهر توقیف شود.

وی افزود: با کاهش بودجه حس رقابت در بین مدیران کاهش می‌یابد و اتفاق خوبی نخواهد بود.

عبدالهی گفت: شخصا با این کاهش بودجه مخالفم و ایجاد انگیزه را در مناطق از بین می برد و انچه که می‌بینم بودجه بر اساس ۹ ماهه امسال بسته شده است.

فاطمه شیرزاد دیگر عضو شورا گفت: امیدوارم در بودجه ۹۸ کاهش هزینه های غیر ضروری را اعمال کنیم.

وی افزود: در زمینه کاهش پسماند شهرداری و ارتقا شاخص های محیط زیست و حمل و نقل عمومی بیشتر توجه شود.

علوی رئیس شورا نیز اظهار کرد: بودجه‌ای که به شورا تقدیم شده است و باید جزییات آن در کمیسیون‌های مربوطه مورد بررسی قرار بگیرد

علوی با اشاره به اینکه برخی از اشتباهات و عدم تعهد به برنامه مصوب مشکلاتی در تحقق بودجه ایجاد کرده است اظهار کرد: در گذشته طرح های ۹ میلیارد تومانی مطرح شد و پس از آن قرار داد ۶۵ میلیارد تومانی درباره همان طرح منعقد شد.

وی با تاکید بر اینکه هزینه های جاری شهرداری رشت بسیار زیاد است افزود: اعضای شورا همان اندازه که به مجموعه شهرداری تعهد دارند باید به شهروندان نیز متعهد باشند و امیدوارم این موضوع افزایش هزینه های جاری یک بار و برای همیشه برطرف شود.

Share