مدیر جهاد کشاورزی فومن خبر داد:

کاهش ساخت خانه های دوم در روستاهای فومن و اقبال پایتخت نشینان به خرید ویلا در شهر

مدیر جهاد کشاورزی فومن گفت: ساخت خانه های دوم در روستاهای فومن کاهش یافته و اغلب پایتخت نشینان تمایل پیدا کرده‌اند که بیشتر در داخل شهر ویلا بخرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، محمدرضا ابراهیم زاده گفت: شهرستان فومن دارای ارزشمند شالیزاری و باغی است که در آن محصولات مهم کشاورزی کشور از جمله برنج تولید می‌شود.

وی افزود: حفاظت از این اراضی ارزشمند با گشت‌های مستمر در حال انجام است و این نظارت ها موجب شده است که وسوسه ساخت خانه‌های دوم پایتخت نشینان بر این اراضی ارزشمند بسیار کاهش یابد.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه ارتقای درآمد کشاورزان و کاهش هزینه‌های تولید موجب می‌شود که ماندگاری روستاییان در شهرستان بیشتر شود، خاطرنشان‌ کرد: با حمایت هایی که از کشاورزان این شهرستان شده است، شاهد کاهش ۳۰دصدی فروش زمین روستاییان هستیم.

وی ادامه داد: اخیرا تقاضای خرید زمین و خانه برای داشتن ویلا در شهر بیش از روستاهای فومن شده است و اغلب تمایل دارند که برای داشتن خانه دوم در شهرستان فومن در داخل شهر خرید خانه انجام دهند.

وی تصریح کرد: بنا داریم، با توسعه مکانیزاسیون و کشت دوم هم هزینه‌های درآمد کشاورزان را کاهش دهیم تا هم موجبات ارتقای درآمد آنها را فراهم آوریم و هم بتوانند با ماندن در روستاها هزینه خانوار خود را تامین کنند. 

Share