کاهش دما و بارندگی در گیلان تا فردا

پیش بینی وضعیت آب و هوای گیلان طی روزهای آینده

مازیار غلامی، سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از ادامه بارندگی و کاهش نسبی دما در استان تا فردا (سه شنبه) خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از ادامه بارندگی و کاهش نسبی دما در استان تا فردا (سه شنبه) خبر داد.

مازیار غلامی اظهار داشت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار و فعالیت سامانه بارشی در منطقه است بنابراین طی ۲۴ ساعت آینده، ابرناکی و مه آلود بودن هوا، بارندگی و وزش باد (در بعضی نقاط شدید)، کاهش نسبی دما و برای ارتفاعات بارش برف مورد انتظار است.

وی ادامه داد: این موج ناپایدار بتدریج عصر فردا (سه شنبه) از استان خارج می شود و تا پایان هفته، هوای پایدار و روند افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

غلامی آسمان امروز گیلان را ابری و مه آلود، بارندگی و وزش باد بویژه عصر و شب در بعضی نقاط شدید، ارتفاعات بارش برف عنوان و برای فردا نیز آسمان استان را ابری و مه آلود، بارندگی و وزش باد، ارتفاعات بارش برف، به تدریج کاهش ابر پیش بینی کرد.

وی بیشینه دمای گیلان طی شبانه روز گذشته را ۱۵ درجه مربوط به منجیل و کمینه دمای استان را با دو درجه زیرصفر مربوط به دیلمان و جیرنده ذکرکرد.

وی بیشینه دمای امروز رشت را نیز ۱۰ و کمینه دمای فردای مرکز استان گیلان را شش درجه عنوان کرد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان بیشترین میزان بارندگی در استان طی شبانه روز گذشته را با نزدیک به ۲۰ میلیمتر مربوط به بندرانزلی ذکر کرد.

Share