رضا رسولی خبرداد:

پل خشتى، قراول خانه و چشمه چمارسرای رشت احیا مى‌شود

رضا رسولی با اشاره به اینکه محله چمارسرا در بافت مرکزی رشت واقع شده است، اظهار داشت: مقرر شد مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان از شرکت بازآفرینی به اداره کل راه و شهرسازی برای ترمیم و مرمت پل خشتی چمارسرا اختصاص یابد که خبر بسیار خوشایندی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکصد و بیست و پنجمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی رشت به ریاست رضا رسولی با دستور بررسی وضعیت ترمیم و بازسازی پل خشتی چمارسرا و بررسی احداث ورزشگاه سلیمانداراب در ساختمان شورا برگزار شد.

رضا رسولی رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی رشت با اشاره به اینکه محله چمارسرا در بافت مرکزی رشت واقع شده است، اظهار داشت: مقرر شد مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان از شرکت بازآفرینی به اداره کل راه و شهرسازی برای ترمیم و مرمت پل خشتی چمارسرا اختصاص یابد که خبر بسیار خوشایندی است.

وی با اشاره به اینکه مرمت و بازسازی پل خشتی چمارسرا منجر به احیای هویت تاریخی رشت خواهد شد، گفت: باید در طرح ارائه شده از سوی شرکت مشاور اتصال این پل به بافت شهری پیش بینی شود.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی رشت خواستار مطالعه جامع و فازبندی برای مرمت و بازسازى پل خشتى، قراول خانه و چشمه چمارسرا شد.

رسولی با اشاره به اینکه در شهرهای بزرگ شرکت مطالعات شهری یا سازمان مطالعات شهری وجود دارد بیان کرد: بهتر است در شهرداری رشت نیز حوزه مطالعات و پژوهش یکپارچه و مترکز شود.

وی با ابراز تعجب از آگهی فروش بخشى از اعیان احداثى پارک سالار مشکات از سوی سرمایه گذار احداث کننده این پروژه مطرح کرد: سرمایه گذار احداث پارک، آگهی فروش آن را فراخوان کرده و باید برای آن فکری کرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری رشت با بیان اینکه متولی مرمت و بازسازی پل خشتی چمارسرا قاعدتا بر عهده سازمان عمران و بازآفرینی است، بیان داشت: گاها مشاهده شده وظایف محول شده از طریق چند سازمان و واحد به صورت موازی انجام می شود و بهتر است از موازی کاری جلوگیری شود.

محمودی کارشناس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: مطالعات مرمت و بازسازی پل خشتی چمارسرا در دو بخش صورت گرفته و شرح خدمات آن نیز آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه مطالعات صورت گرفته برای مرمت پل خشتی چمارسرا دو ماه گذشته به مدیریت پیمان و امور قراردادهای شهرداری رشت سپرده شد، گفت: اکنون فرآیند اداری برای اخذ مشاور مربوطه در حال انجام بوده و به زودی قرارداد آن نیز منعقد می شود.

سجاد حسینی مدیر پروژه ساماندهی رودخانه های شهرداری رشت در این جلسه بیان داشت: بسیاری از سازمان های متولی حوزه رودخانه ها مطالعات جداگانه ای در این حوزه انجام می دهند و در صورت تجمیع مطالعات از بسیاری از هزینه های غیر ضروری جلوگیری می شود.

در ادامه جلسه دستور احداث ورزشگاه سلیمانداراب بررسی شد.

رضا رسولی با اشاره به اینکه ورزشگاه سردارجنگل و مجموعه ورزشی شش هزار نفری در نزدیکی سلیمانداراب قرار دارد، بیان داشت: باید بررسی شود که ساخت ورزشگاه روباز سلیماندراب چه توجیهی می تواند داشته باشد.

مدیر حقوقی شهرداری رشت با اشاره به روند احداث ورزشگاه سلیمانداراب اظهار کرد: دی ماه سال ۹۵ قراردادی بین شهرداری رشت و اداره کل راه و شهرسازی برای واگذاری زمین ورزشگاه سلیمانداراب منعقد شد.

وی افزود: شهرداری رشت به منظور واگذاری زمین ۵۰۰ میلیون تومان به اداره کل راه و شهرسازی پرداخت کرد و با برگزاری مناقصه در اردیبهشت سال ۹۶ قراردادی با پیمانکار برنده برای احداث و بهره برداری ورزشگاه منعقد کرد.

صفاکار ادامه داد: در مهر ماه سال گذشته اداره راه و شهرسازی قرارداد را به علت عدم تعهدات مالی شهرداری فسخ کرد و هرچند دیوان محسبات به این اقدام راه و شهرسازی ایراد گرفت.

مدیر حقوقی شهرداری تصریح کرد: در دو ماه گذشته با رایزنی با اداره کل راه و شهرسازی مقرر شد دو روش برای واگذاری زمین به شهرداری تعیین شود.

Share