جلسه ستاد ساماندهی سواحل آستارا عنوان شد:

وقت مدیران را با جلسات بیخودی نگیریم|صدور حکم تخریب برای ۵ سازه غیر قانونی در ساحل آستارا

حسن رستم زاد با انتقاد از برگزاری جلسه های زمان بر و بدون نتیجه گفت: وقتی مدیران را با جلسات بیخودی نگیریم. نباید با جلسات بیهوده و بدون خروجی پشت میز بنشینیم، هدف ما کار جهادی و نتیجه‌گرایی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه ستاد ساماندهی سواحل شهرستان مرزی بندر آستارا به ریاست فرماندار در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

کامبیز لقمانی مقدم معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا در این جلسه نوار ساحلی این شهرستان را ۱۸ و نیم کیلومتر دانست و گفت: بخشی از نوار ساحلی آستارا در جنوب شرقی واقع در پشت باغ پرندگان، تحت تصرف اشخاصی قرار دارد و این افراد با عدم رعایت مقررات در این منطقه اقدام به ساخت و ساز کردند که این دو بخش ۸۵ و ۲۵ هکتاری نیازمند یک بررسی ساختاری است.

وی، آستارا را یک شهرستان با بستر مناسب برای جذب سرمایه گذار در بخش ساحل دانست و بیان کرد: متاسفانه شیرابه فاضلاب ها و مشکلات زیست محیطی از موانعی بوده که گاهی به ورود سرمایه‌گذار در سواحل آسیب می زند.

رئیس اداره راه و شهرسازی آستارا در این جلسه با ارائه توضیحاتی در مورد ۸۵ هکتار اراضی مورد بحث، این منطقه را با کاربری کشاورزی و تبدیل به مسکونی در سال ۶۲ عنوان کرد و گفت: در این رابطه بیش از ۳۳۰ مورد شناسایی شده و از ۲۷۰ نفر که باعث ساخت و ساز غیر قانونی شده اند در این رابطه شکایت کردیم.

آسایش با ارائه پیشنهاد در مدیریت این بحث گفت: عده‌ای از این اراضی به عنوان ساخت انبار و ویلا استفاده کرده‌اند که قطعاً می‌توان با تخریب آن اراضی ملی را آزاد سازی کرد.

وی متذکر شد: البته ۵ مورد حکم تخریب صادر شده و عده‌ای البته تنها سرپناه شان این خانه ها بوده که نیازمند یک بررسی ویژه برای مدیریت این موضوع می باشد تا این مسئله تبدیل به یک چالش برای شهرستان نشود.
رئیس اداره راه و شهرسازی آستارا تعداد افراد ساکن دائم در این منطقه را ۶۸ نفر دانست و گفت: از تعداد ۳۳۰ خانوار، ۹۷ نفر به صورت سکونت ویلایی و ۱۶۹ نفر در کاربری‌های انباری و مسکونی موقت سکونت دارند.
یاور پور شهردار لوندویل نیز در این جلسه طول نوار ساحلی لوندویل را سه کیلومتر دانست و گفت در گذشته ساخت و سازهای غیرقانونی در این مناطق اتفاق افتاده بود که با مدیریت این مورد با تعریف کاربری های مربوطه و ورود برخی قسمتها به حریم شهری این اراضی بخش بندی شده و مقرر شد که فعالیت افراد در این اراضی خارج از چارچوب قانون انجام نشود.

نباید با آمار دروغ فقط به دنبال پر کردن ساعات کاری و یک رزومه بلند بالا باشیم

فرماندار آستارا در این جلسه شناسایی مشکلات امنیتی موجود در این منطقه را لازم دانست و گفت: بنیاد مسکن و نهادهای حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد می‌توانند با دادن وام به برخی از این افراد که استطاعت مالی ندارند این بحث را مدیریت کنند که با ارائه پیشنهاد خوب شیلات می‌توان در این منطقه دهکده آبزی پروری را راه اندازی کرد.

حسن رستم زاد با انتقاد از برگزاری جلسه های زمان بر و بدون نتیجه گفت: وقت مدیران را با جلسات بیخودی نگیریم. نباید با جلسات بیهوده و بدون خروجی پشت میز بنشینیم، هدف ما کار جهادی و نتیجه‌گرایی است.

وی افزود: چشم ۹۳ هزار نفر به دستان شماست و باید با هماهنگی و همکاری باری از مشکلات مردم بردارید.

رستم زاد ادامه داد بدانید که اگر قولی بدهم یادم نمی‌رود امروز مدیران باید در تمام امور با یکدیگر به صورت منسجم همکاری داشته باشند ما دنبال شعار نیستیم و نباید با آمار دروغ فقط به دنبال پر کردن ساعات کاری و یک رزومه بلند بالا باشیم.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share