معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان

وضعیت فضای آموزشی مسکن مهر رشت وخیم است| با این شرایط بی‌ثباتی بازار تکمیل پروژه مشکل است

اکبری‌مقدم با اشاره به وضعیت اسفبار بخش فضای آموزشی مسکن مهر رشت گفت:‌‌ حجم این مشکلات به قدری است که کلاس‌ها به شکل نامناسب و دو شیفته برگزار می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم،‌ علی اوسط اکبری‌مقدم پیش از ظهر امروز در جلسه شورای مسکن استان گیلان اظهار داشت: وضعیت فضای آموزشی مسکن مهر رشت بسیار وخیم است به‌طوری‌که کلاس‌های درس آن حتی در راهروهای مدرسه و به‌صورت دو شیفته برگزار می‌شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان ساماندهی پروژه‌های مسکن مهر استان بر اساس تأکیدات استاندار را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد:‌ بر اساس دستورالعمل‌های صادر شده استاندار گیلان تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط برای اجرای سریع پروژه‌های مسکن مهر استان با جدیت مشغول کار شدند.

اکبری‌مقدم اتمام پروژه‌های مسکن مهر در موعد مقرر حتی به‌صورت تعهدی را متذکر شد و تصریح کرد:‌ در بحث اجرای زیرساخت‌ها و انجام اقدامات مربوط به حوزه شرکت توزیع برق نیز به‌شدت ورود کرده‌ایم در این راستا بررسی مشکلات پروژه ۲ هزار و ۸۴۰ واحدی مسکن مهر رشت در اولویت قرار دارد.

وی اعطای کمک‌هایی به‌صورت تسهیلات بانکی به پروژه‌های مسکن مهر گیلان را لازم و ضروری خواند و بیان داشت: البته برای اجرای اقدامات لازم در بخش ایجاد زیرساخت‌های توزیع برق و آب و فاضلاب با کمک‌های مالی که اختصاص داده شد دستگاه‌های مسئول به‌خوبی وارد عمل شده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه شهرداری رشت برای عمل به تعهدات خود در پروژه مسکن مهر رشت نیاز به مساعدت مالی دارد ابراز داشت:‌ اگر مراحل محوطه‌سازی و ساخت معابر به اتمام برسد مطمئناً متقاضی واحدهای مسکن مهر رشت افزایش پیدا می‌کند.

اکبری‌مقدم با اشاره به اینکه برای اجرای فاز دوم پروژه مسکن مهر رشت و تملک اراضی اعتباراتی باید تخصیص داده شود گفت:‌ با توجه به بضاعت بسیار محدود شهرداری رشت و قطع اعتبارات ارزش افزوده از وزارت راه و شهرسازی انتظار داریم با تخصیص اعتباراتی به شهرداری و شرکت توزیع برق گیلان کمک کند.

معاون استاندار گیلان وضعیت فضای آموزشی مسکن مهر رشت را بسیار وخیم اعلام کرد و با تأکید بر رفع موانع و مشکلات آن اظهار داشت: وضعیت کلاس‌های درس این محدوده از شهر رشت با مشکل بسیار جدی مواجه است به‌طوری‌که حتی کلاس‌ها در راهروهای مدرسه و به طور دو شیفته برگزار می‌شوند.

وی با توجه به مشکلات اخیر و تغییر قیمت‌ها در بخش مصالح که حتی به سه برابر رسیده است گفت:‌ اگر اعتبارات لازم برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر به‌موقع توسط وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های مسئول تخصیص نیابد مطمئناً با این شرایط بی‌ثباتی بازار تکمیل این طرح‌ها در سال آینده مشکل‌تر می‌شود.

Share