رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خبر داد

ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ساماندهی سهمیه پذیرش دانشگاه‌ها

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به مساله ساماندهی سهمیه پذیرش دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: سازمان سنجش نظر کارشناسی خود در این زمینه را به شورا ارائه داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب با تاکید بر این‌که اصلاح قانون سهمیه ایثارگران در کنکور در مجلس شورای اسلامی رأی نیاورد، اظهار کرد: بر اساس قانون اصلاح سهمیه ایثارگران نیازمند دو سوم رأی نمایندگان بود که این تعداد رأی کسب نشد و در نتیجه اصلاح آن نیز منتفی شد.

وی در ادامه تصریح کرد: البته شورای انقلاب فرهنگی به موضوع سهمیه‌های پذیرش دانشگاه در دوره‌های مختلف ورود پیدا کرد تا تمامی سهمیه‌ها را ساماندهی کند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: این سازمان گزارش کارشناسی خود در زمینه ساماندهی سهمیه ورود به دانشگاه‌ها را در دوران ریاست سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی به این شورا ارائه کرده است.

وی تاکید کرد: من فکر می‌کنم تنها مرجعی که می‌تواند در بحث ساماندهی سهمیه‌های ورود به دانشگاه‌ها کمک کند، شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد، ضمن اینکه تمامی سهمیه‌های کنکور مصوب مجلس شورای اسلامی نیست و بخشی از این سهمیه‌ها نظیر بومی‌گزینی، منطقه‌بندی و غیره نیز در این شورا به تصویب رسیده است.

دکتر خدایی همچنین تاکید کرد: اینکه موضوع ساماندهی سهمیه ورود به دانشگاه‌ها چه زمانی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ساماندهی و تعیین تکلیف می‌شود، بستگی به تصمیم این شورا دارد و ما نیز امیدوار هستیم شورا کمک کند که این موضوع ساماندهی شود.

Share