حسنی در جمع خبرنگاران:

بدون هیچ پارتی و باندبازی نماینده مجلس شدم | نوبخت مانع قحطی در کشور شد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: باید برنج محلی به نرخ ۱۸ هزار تومان فروخته شود تا هزینه های کشاورز تامین گردد.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد صادق حسنی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه که انقلاب اسلامی نعمت برای مردم است، اظهار کرد: من یک روستازاده هستم و بدون هیچ پارتی و باندبازی توانستم نماینده مجلس شوم که چنین شرایطی در زمان طاغوت ممکن نبود.

حسنی در ادامه گفت: اثرگذاری رسانه‌های مجازی امروزه بسیار زیاد شده به‌طوری‌که اثرگذاری آن‌ها در امر نظارت و نقد بیش از نقش نظارتی دستگاه‌های نظارتی است.

مشکلی برای رشت پیش بیاید وزیر کشور را استیضاح می‌کنم

وی در بخش دیگری از اظهارات خود در مورد وضعیت انتخاب شهردار رشت گفت: بنده کاری به آقای جذب و انتخابش از سوی شورا ندارم اما از وزیر کشور می‌خواهم که هرچه سریعتر وضعیت شهر رشت را مشخص کند. اگر موافق هستند، اعلام کنند و اگر هم مخالف هستند نیز بیان کنند.

حسنی با بیان اینکه شهر رشت در آستانه عید پذیرای گردشگران زیادی خواهد بود، یادآور شد: اگر هرچه سریعتر شهردار انتخاب نشود با مشکلات فراوانی روبرو خواهیم شد.

نماینده مردم شهرستان رشت متذکر شد: اگر هر گونه مشکلی برای شهر رشت به وجود آید بنده شخص وزیر کشور را مقصر می‌دانم و در این زمینه کوتاه نخواهم آمد. همچنین اولین کسی خواهم بود که استارت استیضاح وزیر کشور را خواهم زد.

وی با بیان اینکه نمایندگان هم طیف دولت نباید نسبت به عملکرد وزیران دهانشان را ببندند، افزود: درست است که بنده از یک طیف خاص وارد مجلس شدم اما اهل تبعیض نیستم و اعتقاد دارم که باید از نخبگان استفاده شود. اگر بخواهیم به علت هم فکر بودن سکوت کنیم، من به این کار سیاسی کاری می نامم که اصلا اهلش نیستم.

نامه مجمع نمایندگان مفقود نشده است / شیب اقدامات خانم بخشی کند است

به گزارش دیارمیرزا حسنی در ادامه اظهارات خود در مورد ورزش استان گفت: در دو سال اخیر در این زمینه تلاش کردم اما متاسفانه نتوانستم جایگاه ورزش را ارتقا دهم.

وی افزود: روزی که نماینده مجلس شدم، آقایی که مدیر ورزش و جوانان گیلان بود، در زمان ریاست من در هیات کاراته، دبیر این هیات بود و از نزدیک ایشان را می شناختم . هرچقدر خواستم تعامل داشته باشم و ورزش را به جایگاه اصلی خود برسانم نشد و دو سال جنگیدم و با مدیرکل وقت دعوا کردم.

حسنی تصریح کرد: همین امروز کوچکترین جایگاهی به عنوان یک پیشکسوت در کاراته ندارم و حتی از من برای مسابقات اخیر نیز دعوت نشد. خانم بخشی به هر دلیلی دارد اقداماتی انجام می‌دهد هرچند شیب آن خیلی کند است و باید کمی تند تر باشد، ورزش به آن سمت و سوی لازم در حال حرکت است اما انطور که باید و شاید مدنظر من باشد نیست. ایشان خانوم هستند و تازه آمده اند و حواسشان هست که برخی اتفاقات رخ ندهد. اما دوسال و نیم گذشته از تیم مدیریت قبلی راضی نبودم و همواره می‌جنگیدنم و جنگ من با تیم مدیریت قبلی مخفی نبود و مشکل با سپیدرود هم مدیریتی بود. آنقدر مدیریت قبلی درگیری داخلی داشتند که به برخی مسایل نمی رسیدند.

حسنی در پاسخ به مفقود شدن نامه مجمع نمایندگان در خصوص چندین مطالبه گیلان ازجمله مگاهاسپیتال، ساماندهی رودخانه‌های رشت و پسماند گفت: نامه‌ای در سازمان برنامه‌وبودجه مفقود نشده بلکه در سال گذشته ریالی از بودجه عمرانی در کشور هزینه نشده تا بخواهد بودجه جدیدی برای پروژه‌های عمرانی در گیلان تخصیص پیدا کند. اعتباراتی را که در بودجه برای استان ها در نظر گرفته می شود به صورت ۱۰۰ درصد پرداخت نمی شود.

برنج محلی گیلان باید ۱۸ هزار تومان فروخته شود/ برنج بی کیفیت را به نام گیلان عرضه می‌کنند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه بارها نسبت به بی‌توجهی برنج از سوی وزارت کشاورزی انتقاد شده، خاطرنشان کرد: وضعیت تولید برنج در کشور بد نیست اما در بازاریابی، فروش و‌ برندسازی عملکرد وزارت جهاد کشاورزی زیر صفر است.

وی تصریح کرد: باید برنج محلی به نرخ ۱۸ هزار تومان فروخته شود تا هزینه های کشاورز تامین گردد.

حسنی گفت: متاسفانه در فروشگاه های بزرگ زنجیره ای به نام گیلان، برنجی را که دارای ۷۰ درصد ناخالصی است، به نرخ پایین عرضه کردند. همچنین شلتوک را از مازندران به کارخانه های گیلان می آورند و به نام برنج گیلان می فروشند.

وی افزود: اعتقاد دارم می‌توانیم بازار برنج گیلان را رونق دهیم.

به گزارش دیارمیرزا حسنی با بیان اینکه در پشت جریان واردات برنج رانت وجود دارد، گفت: استارت بازار را زدیم و انتظار داریم که حمایت شود.

وی با بیان اینکه اعلام کردند بهترین مرغ را گیلان پرورش می دهد، افزود: در حال حاضر کسی که تمایل به احداث مرغداری داشته باشد اعلام می‌شود بازار مرغ اشباع است، درحالی‌که بهترین نوع مرغ در گیلان تولید می‌شود و توجیهات وزیر جهاد در این قضیه نیز کاملاً غیرمنطقی و مبتنی بر سوءمدیریت است و سود آن منحصراً به نفع رانت‌خواران می‌شود. متاسفانه وزیر جهاد کشاورزی قدرت مدیریت را ندارد و حمایت های لازم را در این مورد انجام نمیدهند.

نماینده رشت در مورد واردات چای نیز عنوان کرد: متاسفانه دلار ۴۲۰۰ تومانی را برای واردات چای اختصاص دادند و مانع از ورود چای لاهیجان و رونق آن در بازار شدند.

نوبخت مانع قحطی در کشور شد / طرح هادی نیاز به بازنگری دارد

وی با بیان اینکه دکتر نوبخت افتخار شهر رشت و گیلان است، یادآور شد: ۴ سال دوم اقتصاد کشور بهم خورده است و ایشان توانستند در چنین شرایط سختی کشور را اداره کند و مانع قحطی در کشور شوند.

حسنی در مورد عملکرد استاندار گیلان نیز گفت: اگرچه استاندار گیلان غیر بومی است، اما مشورت پذیر هم است و به نظر بنده کارها را به خوبی انجام می دهد.

نماینده رشت با بیان اینکه طرح هادی در روستاها ایرادات زیادی دارد، گفت: در طرح هادی ۱۰ سال به ۱۰ سال باید بازنگری شود. روستاهایی داریم که ۱۷ سال است، طرح هادی آنها بازنگری نشده و وقتی از بنیاد مسکن سوال می کنیم، پاسخ می‌دهد که  هزینه هاب برای بازنگری زیاد است.

وی افزود: روستاهایی در شهر رشت وجود دارد که آب آشامیدنی ندارند. بعد از ۴۰ سال انقلاب واقعا جای تاسف دارد که هنوز روستاییان از نعمت آب محروم هستند!

ورود محصولات تراریخته ممنوع است

به گزارش دیارمیرزا حسنی در پاسخ به سوالی درباره مصرف محصولات تراریخته گفت: در زمانی که عضو شورای ایمنی زیستی کشور بودم یک سؤال از اعضا پرسیدم و آن این بوده که چرا کشورهای تولیدکننده محصولات تراریخته اجازه مصرف آن در داخل کشور خود را نمی‌دهند؟! گرچه ورود این محصولات بر اساس قانون به داخل کشور ممنوع است، متاسفاته محصولات تراریخته را جناحی و سیاسی کردند و هنوز برای سوال من هیچکس جوابی نداده است.

نماینده رشت یادآور شد: خوشبختانه نمایندگان مجلس در این مورد با ممنوعیت ورود محصولات تراریخته موافق هستند.

وی در پایان گفت: راه نجات استان گیلان کشاورزی و گردشگری است و باید بیشتر به آن توجه شود.

در پایان نشست خبری حسنی از سایت دکتر محمد صادق حسنی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.

Share