آیت‌الله فلاحتی در مراسم شهادت حضرت زهرا(س) در مهدیه رشت:

نفاق و اطاعت نکردن از رهبر الهی موجب استحاله جامعه اسلامی می‌شود

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اطاعت نکردن و نفاق در برابر رهبر الهی دلیل استحاله سیاسی و فرهنگی جامعه اسلامی از نگاه فاطمه زهرا(س) است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله رسول فلاحتی در مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مهدیه رشت با اشاره به اینکه هیچکس نمی‌تواند ابعاد وجودی دریای بی‌کران این بانونی الهی را بیان کند اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) سرور کائنات پس از پیامبر گرامی اسلام(ص) و امیر مؤمنان امام علی(ع) است.
وی در ادامه به عوامل استحاله فرهنگی و سیاسی جامعه اسلامی پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) از دیدگاه فاطمه(س) اشاره کرد و افزود: امروز بررسی دیدگاه و سیره فاطمه(س) می‌تواند مشکلات جامعه اسلامی و بلکه جامعه بشری را برطرف کند و در این عرصه راهگشا است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه مسلمانان دوره عزت را در دوره پیامبر اکرم(ص) گذراندند، خاطرنشان کرد: گرایش مردم به اسلام به گونه‌ای بود که در روزهای پایانی عمر رسول اکرم(ص) ۱۰۰ هزار نفر در واقعه غدیر همراه ایشان بودند.
آیت‌الله فلاحتی به وضعیت جامعه اسلامی پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: پیروی نکردن از روش و منش رسول اکرم(ص) تا جایی رسید که مسلمانان به ذلت رسیدند و معاویه رهبر امت اسلامی و جانشین پیامبر(ص) شد.
وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) تمام اموری که لازم بود مسلمانان در مسیر عزت باقی بمانند در مدت ۲۳ سال نبوت بیان فرمودند، بیان کرد: پس از پیامبر(ص) جامعه اسلامی در درون خود در دو بخش فرهنگی و سیاسی استحاله شد.
نماینده ولی فقیه در گیلان به خطبه شگفت آفرین فاطمه(س) پس از رحلت پیامبر(س) اشاره کرد و یادآور شد: سرگردانی پس از روشنی دلیل ذلت مسلمانان پس از رسول اکرم(ص) بود که فاطمه(س) در خطبه خود بیان فرمودند.
آیت‌الله فلاحتی با تأکید براینکه پیروی نکردن از فرامین رهبر الهی نخستین دلیل استحاله جامعه اسلامی پس از پیامبر اکرم(ص) بود، خاطرنشان کرد: رسول اکرم(ص) قرآن و عترت که می‌تواند موجب سعادت مسلمانان شود، را از خود باقی گذاشت.
وی، قرآن را سبب جلوگیری از ذلت انسان دانست و اظهار کرد: پیامبر(ص) هر آنچه جامعه اسلامی در مسیر تعالی و رشد نیاز داشت را بیان فرمودند اما پیروی نکردن مسلمانان از فرامین ایشان موجب سرگردانی آنها شد.
امام جمعه رشت، نفاق و دورویی در برابر رهبر الهی را دومین عامل استحاله جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: اگر مدیران با نفاق و دورویی در اطراف رهبر جامعه قرار گیرند موجب استحاله جامعه اسلامی از درون می‌شود.
آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه فاطمه(س) مسأله ظهور و بروز نفاق از درون را سبب استحاله جامعه اسلامی بیان فرمودند، تصریح کرد: اکنون صهیونیسم با این روش به دنبال استحاله جامعه اسلامی است.
وی، روشنگری و بصیرت را بر همه آحاد جامعه اسلامی لازم دانست و بیان کرد: روشنگری موجب جلوگیری از تزلزل افراد در جامعه می‌شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به پیدایش داعش در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: پرورش داعش از عوامل استحاله جامعه اسلامی است.
آیت‌الله فلاحتی به سخنان سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: تنها کشوری که آمریکا نمی‌تواند اندیشه سیاسی خود را به آن تحمیل کند، ایران است.
وی در پایان با جمع‌بندی سخنان خود، تصریح کرد: اطاعت نکردن از رهبر الهی و نفاق در برابر رهبر الهی دلیل استحاله سیاسی و فرهنگی جامعه اسلامی از نگاه فاطمه زهرا(س) است.

Share