سالاری در دیدار با مدیرکل و معاونان کمیته امداد امام خمینی(ره)؛

نباید صرفاً با پرداخت تسهیلات، مددجویان از تحت پوشش کمیته امداد خارج شوند

استاندار گیلان با اشاره به وجود تعامل خوب میان مجموعه دولت و کمیته امداد گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در راستای توانمندسازی و خودکفایی مددجویان استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مصطفی سالاری در دیدار با مدیرکل و معاونان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و افزود: فروش محصولات تولیدی به قیمت مطلوب در راستای توانمندی و عدم نیاز به مستمری مورد انتظار آنان است.

وی بر ضرورت بازاریابی محصولات تولیدی مددجویان به صورت خوشه‌ای و شبکه‌سازی توسط شرکت‌های پشتیبان تأکید و تصریح کرد: انتخاب شرکت‌های پشتیبان توانمند که در بازار جایگاه خوبی دارند می‌تواند منجر به کاهش دغدغه مددجویان درخصوص فروش محصولاتشان باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه می‌توان در احداث مسکن مددجویان به صورت ۲ منظوره مسکونی و مهمانپذیر برای درآمدزایی آنان اقدام کرد اظهار داشت: برای افرادی که توانایی بهره‌مندی از ظرفیت اشتغال این بخش را دارند، دوره‌های آموزشی توسط فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

وی افزود: تلاش شود در احداث واحدهای مسکونی مددجویان از معماری سنتی گیلان استفاده شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه خودکفایی واقعی مددجویان از اهمیت خاصی برخوردار است گفت: نباید صرفاً با پرداخت تسهیلات، مددجویان از تحت پوشش کمیته امداد خارج شوند بلکه کسب درآمد کافی از طریق تسهیلات اشتغالزایی ملاک عمل باید قرار گیرد.

در این دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان با اشاره به اینکه ۱۹۲ هزار نفر در قالب ۱۱۶ هزار خانوار در گیلان تحت پوشش این مجموعه قرار دارند گفت: تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد از ۱۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که در راستای توانمندسازی واقعی آنان اقدام می‌شود.

عباس اهرابی به ۳ برابر شدن رقم مستمری پرداختی به مددجویان کمیته امداد در دولت تدبیر و امید اشاره و خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماهه نخست امسال ۲۰۷ میلیارد تومان مستمری به مددجویان کمیته امداد گیلان پرداخت شده است.

وی به احداث هزار واحد مسکونی با حمایت‌های اعتباری دولت و همکاری قرارگاه سازندگی سپاه در سال گذشته برای مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و افزود: در سال جاری نیز هزار واحد دیگر در حال احداث است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد مددجویان این مجموعه را روستاییان تشکیل می‌دهد گفت: ماندگاری این افراد در روستاها از اهداف ماست و در این خصوص قدردان نگاه حمایتی مجموعه استانداری و دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان در راستای تقویت زیرساخت‌ها هستیم.

وی همچنین از افزایش ۱۲۰ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد در ۱۰ ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: در این مدت حدود ۸۷ میلیارد تومان از طریق مردم به مجموعه کمیته امداد کمک شده است.

Share