فیروز فاضلی خبرداد:

موسیقی گیلان مرهون نواهای زنان گیلانی است | برگزاری جشنواره موسیقی فجر در گیلان

صبح امروز، نشست خبری اولین جشنواره موسیقی فجر در گیلان با حضور فیروز فاضلی، مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، سید امیر مصباح، معاون هنری، علی احمدی فر، کارشناس موسیقی و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  صبح امروز، نشست خبری اولین جشنواره موسیقی فجر در گیلان با حضور فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گیلان، سید امیر مصباح، معاون هنری، علی احمدی فر، کارشناس موسیقی و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

فاضلی در ابتدای این جلسه گفت: جشنواره موسیقی فجر قطعا مانند جشنواره فیلم فجر به بهترین شکل ممکن برگزار خواهد شد.

وی در رابطه یا تفاوت این دو جشنواره بیان کرد: جشنواره موسیقی فجر به غیر از چند گروه که از خارج از استان می آیند، بیشتر مبتنی بر فرهنگ فاخر گیلان برگزار خواهد شد. به عبارتی غلطت گیلانی بودن در جشنواره تا حدی زیادتر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه تاکید کرد: خداوند بر تداوم برنامه هایی از قبیل برنامه هایی مانند “چله انقلاب” بیافزاید.

وی در خصوص اجرای جشنواره موسیقی فجر در گیلان گفت: ارشاد متولی این جشنواره و انجمن های مربوطه متصدی آن هستند.

فاضلی در پایان گفت: موسیقی گیلان مرهون نواهای زنان گیلانی است. گیلان پتانسیل هنری بالایی دارد و باید از ظرفیت‌های موجود در گیلان استفاده شود.

در ادامه این نشست احمدی فر با تاکید بر آمار بالای تحصیل کرده های حوزه موسیقی در گیلان مطرح کرد: با توجه به آمار بالای وجود سرمایه های هنری در حوزه موسیقی استان، گیلان بسیار درخشان تر از استان های دیگر به نیکوترین وجهه ممکن عمل میکند.

وی گفت: ما سعی کردیم به سلیقه های مختلف، فرصت حضور در این جشنواره را بدهیم. این محفل یک مهمانی هنری موسیقی است و هیچگونه رقابتی برای درجه بندی گروه ها وجود نخواهد داشت.

احمدی فر در پایان اعلام کرد: این جشنواره برای اولین بار همزمان با جشنواره موسیقی فجر تهران، با حضور گروه های مختلف از ۴ الی ۱۰ اسفند ماه در مجتمع فرهنگی، هنری خاتم الانبیا واقع در خیابان سعدی برگزار خواهد شد.

همچنین در پایان این نشست از پوستر اولین جشنواره موسیقی فجر در گیلان رونمایی شد.

Share