بهراد ذاکری در جلسه شورای شهر رشت:

موسیقی خیابانی را نباید حذف کرد | در این روزگار سخت این شادی‌های کوچک را از مردم نگیرید

ذاکری گفت: موسیقی خیابانی اگر به دنبال مجوز برود، می شود همان موسیقی که در حال حاضر به پایین ترین سطح خود رسیده است.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدحسن عاقل‌منش در صحن شورای شهر رشت با اشاره به حضورش در همایش دوستدار کودک در شهر اصفهان اظهار کرد: تمامی افرادی که به سن هجده سال نرسیده اند، کودک محسوب می‌شوند و در طرح شهر دوستدار کودک در جهت ایجاد رفاه اجتماعی منطبق بر خواسته های آنان توجه می شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا به ویژگی‌های شهر دوستدار کودک اشاره کرد و افزود: نظارت، استاندارد سازی و نظام مند کردن زیر ساخت‌ها در شهر برای کودکان از جمله اهداف مورد نظر در شهر دوستدار کودک است.

وی با تاکید بر اینکه باید در بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت بودجه مشخصی برای توجه به مباحث شهر دوستدار کودک در نظر گرفته شود، گفت: می توانیم با هماهنگی با آموزش و پرورش از نظرات کودکان و خواسته های بحق آنان در حوزه شهری اطلاع پیدا کنیم و به طور یقین داشتن یک بانک اطلاعاتی قوی در تمامی تشکل‌های دولتی و غیر دولتی می تواند در تحقق این مهم مثمر ثمر باشد.

موسیقی خیابانی را نباید حذف کرد/ در این روزگار سخت این شادی‌های کوچک را از مردم نگیرید

به گزارش دیارمیرزا در ادامه بهراد ذاکری دیگر عضو شورای شهر رشت گفت: اگر در جایی مشکل و مسئله ای وجود دارد راه حل آن حذف نیست و اگر در پیاده راه مشکلی وجود دارد نباید آن را حذف کند.

وی در مورد بنر بدون آرمی که در پیاده راه نصب شده اشاره کرد و گفت: متاسفانه ارشاد نصب این بنر را برعهده نگرفت و به گردن شهرداری انداخت.

ذاکری گفت: موسیقی خیابانی اگر  به دنبال مجوز برود، می شود همان موسیقی که در حال حاضر به پایین ترین سطح خود رسیده است.

وی ادامه داد: باید از این موسیقی حمایت کرد زیرا از دل مردم بر می اید و همچنان تئاتر خیابانی را نیز مورد حمایت قرار دهیم.

این عضو شورا با بیان اینکه نگرانی برخی از نهادها شاید در مواردی به حق باشد گفت: اما نباید موسیقی خیابانی را حذف کرد و باید به خوبی هدایت شود و این شادی‌های کوچک را در شرایط سخت زندگی از مردم نباید دریغ کرد.

وی بر ضرورت استحکام بنا در شهر رشت تاکید کرد گفت: باید حساسیت بیشتری به وجود بیاید متاسفانه ساخت و سازهایی که صورت می‌گیرد، اصولی نیست و متاسفانه براساس معذوریتهایی که در رشت وجود دارد این اقدام همچنان در رشت انجام می‌شود و برای خریدار اتفاقات بدی رقم می‌خورد.

ذاکری با اشاره به انحلال خدمات موتوری رشت اشاره کرد و افزود: سازمان خدمات موتوری را باید احیا کرد و اگر این اتفاق نمی‍‌افتد باید حوزه نظارتی به وجود آید تا از مشکلات ناشی در این مورد جلوگیری شود.

وی در ادامه افزود: به تابلوهایی که به زبان رشتی است تشویقی قرار دهیم و همیشه سیاست قهری را در پیش نگیریم.

Share