طی نامه‌ای خطاب به معاون رئیس جمهوری:

مهندس جعفرزاده خواستار معرفی شهر بندر انزلی به عنوان شهر لجستیک شد

در نامه نماینده رشت آمده است: پیشنهاد می نماید نسبت به معرفی شهر بندر انزلی به عنوان شهر لجستیک و تشکیل راه اندازی آن اقدام شایسته به عمل آورند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خواستار تبدیل بندر انزلی به شهر لجستیک شد.

در نامه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خطاب به محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون رئیس جمهوری آمده است:

جناب آقای دکتر نوبخت

معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور

سلام علیکم


احتراما به استحضار می رساند: امروزه شهرهای لجستیک با داشتن شرایط و ویژگی هایی نقش اساسی و مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفاد می نمایند که به نظر می رسد در شهرهای لجستیک شرایط به گونه ای است که وابستگی و ارتباط تنگاتنگی بین بنادر با روستاهای تحت پوشش خود دارند. به طوریکه اغلب این روستاها به عنوان روستاهای ترانزیت یا روستاهای باربری در مناطق آزاد تجاری و یا خوشه های تجاری صنعتی محسوب می شوند. بنابراین یکی از ویژگی های یک شهر لجستیک دارا بودن پایانه ها و ترمینال های ترابری و لجستیک بین المللی (وجود پایانه های صادرات و واردات در هر منطقه تجاری محسوب می گردد. شرایط دوم شهر لجستیک وجود منطقه آزاد تجاری صنعتی (دروازه تجارت بین الملل) می باشد. سومین شرایط یک شهر لجستیک وجود مراکز و کانون های تحقیقاتی آموزشی برای حفظ رشد اقتصاد سالم و پایدار و بدون خسارت به محیط زیست، توسعه ارزش های اجتماعی، توسعه مشاغل تخصصی و نیروهای کار ماهر و غیره می باشد. از آنجائیکه شرایط یاد شده را بندر آزاد تجاری انزلی به صورت یکجا دارا می باشد لذا پیشنهاد می نماید نسبت به معرفی شهر بندر انزلی به عنوان شهر لجستیک و تشکیل راه اندازی آن اقدام شایسته به عمل آورند. از اهم برنامه و وظایف مسئولین در شهر لجستیک توسعه فناوری حمل و نقل، توسعه فناوری های اطلاعاتی و انفورماتیک، اجرای موافقت نامه ها و شیوه نامه های تجاری جدید مطابق با قوانین بین الملل و دستور العمل های تعیین شده و توسعه و رونق کسب و کار و مهمتر از همه رشد اقتصادی و توسعه تجارت بین الملل می باشد از حسن نظر عالی کمال تشکر و امتنان را دارم.

Share