رئیس هیات شطرنج استان گیلان:

مهر ورود به ایران به گذرنامه شطرنجبازان خارجی زده نمی شود

رئیس هیات شطرنج استان گیلان گفت: مهر ورود به ایران به گذرنامه شطرنجبازان خارجی حاضر در مسابقات بین المللی کاسپین (خزر) زده نمی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کیومرث بیان صبح شنبه در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: با توجه به درخواست شطرنجبازان خارجی برای حضور در مسابقات بین المللی جام کاسپین در گیلان، با نمایندگان وزارت امور خارجه کشورمان هماهنگی کردیم تا مهر ورود به ایران به گذرنامه این شطرنجبازان زده نشود تا آنان بتوانند هر زمان خواستند به آمریکا بروند و در مسابقات مختلف شرکت کنند.
وی ادامه داد: بر این اساس هنگام ورود شطرنجبازان خارجی به ایران، دفترچه ای به آنان داده و در آن دفترچه مهر ورود به ایران زده می شود که این دفترچه تا پایان حضور شطرنجبازان در ایران باید همراه آنان باشد.
رئیس هیات شطرنج استان گیلان در مورد آخرین اخبار مربوط به هفدهمین دوره مسابقات بین المللی جام کاسپین (خزر) خاطرنشان کرد: تاکنون شطرنجبازان زبده داخلی و ۲۰ کشور خارجی برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کرده اند و پیش بینی ما این است که نزدیک به یک هزار شطرنجباز در این دوره از مسابقات حضور یابند.
به گفته بیات تاکنون علاوه بر حضور زبده ترین شطرنجبازان ایران ، شطرنجبازانی از کشورهای جمهوری آذربایجان، ارمنستان، افغانستان ، بلغارستان، چین، کرواسی، اسپانیا، گرجستان، هندوستان، روسیه، عراق، قزاقستان، مالزی، هلند، پاکستان، فیلیپین، سریلانکا، ترکمنستان، اوکراین و ازبکستان ازجمله شرکت کنندگان در هفدهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام کاسپین(خزر) هستند.
وی خاطرنشان کرد: هر ساله یک میهمان ویژه در این دوره از رقابت ها حضور خواهد یافت که در رقابت های سال جاری نیز آرکادی دوورکوویچ، معاون رئیس جمهوری روسیه و رئیس فدراسیون جهانی شطرنج برای حضور در افتتاحیه مسابقات شطرنج بین المللی جام کاسپین(خزر) به گیلان سفر می کند.
هفدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام کاسپین از ۲۳ بهمن ماه جاری با حضور شطرنجبازان در جداول مختلف به مدت هشت روز در منطقه آزاد انزلی برگزار و در پایان نیز به شطرنجبازان برتر هر جدول، علاوه بر اهدای حکم قهرمانی ، جوایز ارزنده نقدی نیز اهداء می شود.

Share