حاجی دلیگانی با اشاره به امضای طرح بررسی عدم کفایت رئیس جمهوری:

معتقدیم روحانی صلاحیت مدیریت قوه مجریه را ندارد | مدیران اقتصادی امور کشور را رها کرده‌اند

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده و جمعی از نمایندگان مجلس به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که روحانی از جمیع جهات صلاحیت مدیریت قوه مجریه کشور و ریاست جمهوری را ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی در شاهین‌شهر اظهار کرد: امضاکنندگان استیضاح رئیس‌جمهور به‌هیچ‌عنوان به دنبال اهداف سیاسی نیستند، بلکه به علت عملکرد ضعیف اقتصادی که کابینه دکتر روحانی دارد به دنبال استیضاح او هستند.

وی افزود: مردم شرایطی را در خصوص مدیریت مسائل اقتصادی می‌بینند که گویی مدیران اقتصادی امور کشور را رها کردند، رئیس‌جمهور نیز به‌جای این‌که در زمینه پیگیری درخواست‌های اقتصادی مردم حرف‌هایی بزند که پیام امیدواری داشته باشد هرازگاهی با سخنان خود نمک برزخم های مردم می‌پاشد.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هنوز دو روز از حماسه ۲۲بهمن ملت ایران نمی‌گذرد که از یک‌سو تروریست‌ها جمعی از بهترین فرزندان این ملت را به شهادت می‌رسانند و از سوی دیگر تروریست‌های اقتصادی همچنان بابهم ریختن نظم بازار به گران‌فروشی و کم‌فروشی اقدام می‌کنند.

حاجی دلیگانی ادامه داد: به‌عنوان نمونه، قاچاق دام زنده که بر اساس اطلاعات موثق از سوی برخی از عوامل کشورهای همسایه پشتیبانی می‌شود همچنان ادامه دارد و این گرانی گوشت قرمز و کوچک‌تر شدن سفره مردم در داخل از آثار به‌هم‌ریختگی و سوء مدیریت اقتصادی در کشور بوده است.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: بنده و جمعی از نمایندگان مجلس به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که روحانی از جمیع جهات صلاحیت مدیریت قوه مجریه کشور و ریاست جمهوری راندارد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای این‌که استیضاح نمایندگان در صحن مجلس مطرح شود به حداقل امضای ۹۷ نماینده مردم نیاز دارد و درصورتی‌که ۱۹۳ نماینده از مجموع ۲۹۷ نفر به استیضاح رأی آری دهند این طرح رأی خواهد آورد.

بر اساس اصل ۸۹ قانون اساسی کشور درصورتی‌که حداقل یک‌سوم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رئیس‌جمهور را در مقام اجرای وظایف مدیریت قوه مجریه و اداره امور اجرایی کشور مورد استیضاح قرار دهند، رئیس‌جمهور باید ظرف مدت یک ماه پس از طرح آن در مجلس حاضر شود و در خصوص مسائل مطرح‌شده توضیحات کافی بدهد ؛ درصورتی‌که پس از بیانات نمایندگان مخالف و موافق و پاسخ رئیس‌جمهور، اکثریت دوسوم کل نمایندگان به عدم‌کفایت رئیس‌جمهور رأی دادند مراتب جهت اجرای بند ده اصل یک‌صد و دهم به اطلاع مقام رهبری می‌رسد.

Share