همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه فجر:

مسابقه رالی خانوادگی در رشت برگزار می‌شود

نماینده بانوان در هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی گیلان گفت: مسابقه رالی خانوادگی به‌مناسبت فرا رسیدن دهه فجر، جمعه ۱۹ بهمن در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، مریم غفوری اظهار داشت: هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان گیلان یک دوره مسابقه رالی خانوادگی را به‌مناسبت فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر و با شعار “قانونمند برانیم تا ایمن بمانیم”، جمعه ۱۹ بهمن‌ماه در شهر رشت برگزار می‌کند.

نماینده بانوان در هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی گیلان در مورد زمان و مکان شروع مسابقه رالی رشت گفت: ‌این مسابقه ساعت ۸:۳۰ جمعه ۱۹ بهمن در بلوار قلی‌پور،‌ روبه‌روی پست برق،‌ نمایندگی بیمه دی آغاز می‌شود و شرکت‌کنندگان باید حدود یک ساعت قبل در محل مسابقه حضور داشته باشند.

غفوری آفرود و رالی را نمونه‌ای از بخش‌های مختلف رشته اتومبیلرانی اعلام کرد و بیان داشت: در رشته رالی بیشتر از هر چیزی مهارت حرکتی رانندگان مدنظر است به این معنی که برخلاف سایر بخش‌های مختلف این رشته،‌ در چنین مسابقاتی رسیدن به محل پایان مسابقه در زمان مطلوب اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه رشته رالی در خارج پیست‌های اتومبیلرانی و در مسیرهای اصلی شهر برگزار می‌شود تصریح کرد: در این مسابقه علاوه بر راننده یک نقشه‌خوان نیز کنار وی حضور دارد و نقشه مسابقه نیز طبق مقررات یک دقیقه قبل از استارت مسابقه به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.

نماینده بانوان در هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان گیلان از تغییر در نحوه برگزاری مسابقه رالی شهر رشت سخن گفت و بیان داشت: این مسابقه در ابتدا قرار بود فقط مختص بانوان برگزار شود به طوری‌که از شرکت‌کنندگان تا تمام عوامل اجرایی آن از بانوان باشند اما به دلایلی نوع مسابقه تغییر کرد.

غفوری تداخل مسابقه با ایام دهه مبارک فجر و پیشنهاد پلیس راه استان گیلان برای خانوادگی برگزار کردن این مسابقه را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با تغییر در فرم برگزاری این رویداد ورزشی خانواده‌ها اعم از بانوان و آقایان می‌توانند در این دوره از مسابقه رالی شرکت کنند.

وی به دیگر ضوابطی که شرکت‌کنندگان برای شرکت در مسابقه رالی ملزم به رعایت آن هستند اشاره کرد و افزود: ثبت‌نام مسابقات به صورت کاملاً رایگان انجام شده و شرکت‌کنندگان نیز برای شرکت در رالی، گواهی‌نامه،‌ خودرو شخصی و یک نقشه‌خوان باید به همراه داشته باشند.

نماینده بانوان در هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان گیلان با تأکید بر اینکه در صورت عدم داشتن بیمه ورزشی خود هیئت بیمه شرکت‌کنندگان را به‌صورت رایگان انجام می‌دهد گفت: علاوه بر این‌ها یک کلاس نقشه‌خوانی نیز ۲ هفته پیش به‌صورت کاملاً رایگان برای علاقمندان برگزار شد.

غفوری ترویج رشته اتومبیلرانی در بین بانوان و خانواده‌ها را از دلایل مهم رایگان بودن آموزش‌ها اعلام کرد و ابراز داشت: آموزش نقشه‌خوانی یا سایر بخش‌های دیگر با حضور اساتید مجرب و به‌صورت رایگان برگزار می‌شود تا زمینه حضور بیشتر علاقمندان در این رشته ورزشی فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری مسابقات رالی بیشتر به مساعد بودن وضعیت جوی بستگی دارد تصریح کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی گیلان مسابقات رالی هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری بیشتر در ۶ ماهه نخست سال به ویژه در فصل تابستان در شهرستان‌های مختلف استان برگزار می‌شود

Share