استاندار گیلان در دیدار با معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی

مدیریت صنعت چای به چایکاران محول شود | آماده حمایت از نوغانداری هستیم

استاندار گیلان با اشاره به اینکه محدود کردن واردات چای، پیشرفت این صنعت داخلی را به دنبال دارد گفت: با اختصاص مابه‌التفاوت ارز دولتی واردات و یارانه خرید تضمینی چای می توان مدیریت این صنعت را به چایکاران محول کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا؛ دکتر مصطفی سالاری در دیدار با معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، واگذاری سیستم مدیریت چای به چایکاران و فعالان این عرصه را گام موثری در توسعه این صنعت دانست و افزود: با هدایت منابع حمایتی به سمت صنعت چای آمادگی لازم در استان گیلان برای اصلاح ساختار بوته های چای و به روزرسانی سیستم پردازش چای در مدت ۲ سال وجود دارد.

وی اظهار داشت: با این اقدام با افزایش میزان درآمد، چایکاران به مرور از حمایت های دولتی با اختصاص اعتبارهای مختلف بی نیاز خواهند شد.

وی بر ضرورت توجه به اصلاح رقم های برنج و بهره وری بیشتر از مزارع موجود و افزایش درآمد برنجکاران تاکید و تصریح کرد: موسسه تحقیقات برنج اقدامات موثری را انجام داده که نیازمند اهتمام بیشتر است.

نماینده عالی دولت در گیلان خواستار حمایت از تولید کرم ابریشم و احیاء این صنعت در گیلان شد و گفت: در این مسیر آماده هرگونه حمایت هستیم تا با باروری صنعت نوغانداری شاهد ایجاد درآمد مکمل برای کشاورزان گیلانی باشیم.

در این دیدار معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی به برنامه های دولت تدبیر و امید درخصوص احیاء صنعت پرورش کرم ابریشم اشاره کرد و گفت: باتوجه به حجم بالای نوغانداران در گیلان تلاش ما براین است تا این استان به عنوان مرکز تولید کرم ابریشم معرفی شود.

محمدعلی طهماسبی به برنامه‌ریزی های صورت گرفته در افزایش تولید برگ درخت توت به عنوان غذای کرم ابریشم اشاره و خاطرنشان کرد: یک میلیون نهال برگ توت به صورت رایگان در میان نوغانداران توزیع می شود.

Share