در جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا:

مخالفت با لایحه افزایش هزینه ورودی به شهر شادی رشت

در این جلسه با کلیات لایحه پیشنهادی افزایش نرخ بلیط برخی از وسایل بازی و تفریحی دستگاه های قابل استفاده شهر شادی موافقت شد و مقرر شد در بخش های مربوط به حق ورودی و سفینه افزایشی نسبت به سال های گذشته انجام نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در هفتاد و پنجمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت با افزایش هزینه ورودی به شهر شادی در سال ۹۸ مخالفت شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در ابتدای این جلسه با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: با تمامی دسایسی که طی این سالها دشمنان قسم خورده ایران و انقلاب انجام دادند به حول و قوه الهی و تحت رهبریهای داهیانه امام راحل و پس از آن نائب بر حقشان امام خامنه ای و حمایت های ملت غیور و همیشه در صحنه ایران اسلامی به زودی و با سربلندی و افتخار چهلمین سالروزی پیروزی انقلاب را جشن می گیریم .

فاطمه شیرزاد با تاکید بر اینکه دستاوردهای غیر قابل انکار و موجب یاس و نا امیدی دشمنان است افزود: انقلاب اسلامی ایران به برکت خون شهدا به ثمر نشست و امیدواریم مسئوولان در ارائه خدمات بهتر و تحقق دستاوردهای بیشتر تلاش خود را مضاعف کنند.

وی به برپایی نمایشگاه عکس حماسه های چهل ساله حضور توسط هنرمند ارزشی سخاوت امانی اشاره کرد و گفت: امانی از هنرمندان متعهد بوده و در این نمایشگاه آثار بسیار زیبایی به نمایش گذاشته و امیدوارم مسئوولین نسبت به حمایت از هنرمندان توجه و دقت بیشتری داشته باشند.

شیرزاد به لایحه پیشنهادی افزایش نرخ بلیط برخی وسایل بازی و تفریحی در شهر شادی رشت اشاره کرد و گفت: همه ساله این لایحه توسط شهرداری به شورا ارسال می شود و این نرخ در دیگر کمیسیون های تخصصی شورا نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با بیان اینکه شهر شادی سالیان طولانی است که مشغول خدمات دهی به مردم است افزود: امیدوارم در سال ۹۸ فاز اول شهر بازی در پارک قدس نیز مورد بهره برداری قرار بگیرد و با افزایش فضاهای این چنینی موجبات رضایتمندی و نشاط اجتماعی بیشتر برای شهروندان و گردشگران فراهم شود.

شیرزاد با اشاره به ارائه طرح های نوین پیرامون ساماندهی دو رودخانه گوهر رود و زرجوب و تالاب عینک رشت با هدف جذب سرمایه گزار و رونق گردشگری تصریح کرد: این طرح با هدف جذب سرمایه گزار و مشارکت دادن مهندسین جوان و نخبگان و با مشارکت کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با سازمان سرمایه گزاری شهرداری رشت به زودی اجرایی می شود و از طرح های برگزیده نیز طی مراسمی تجلیل می شود.
وی به نرخ پیشنهادی برخی وسایل بازی و تفریحی شهر شادی در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می کنم افزایش حق ورودی به شهر شادی رشت منتفی شده و در بخش های دیگر نیز افزایش قیمت چندانی به واسطه مشکلات مالی حاکم بر جامعه انجام نشود.

عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اظهار کرد: تمامی تلاشها باید در راستای محرومیت زدایی در جامعه انجام شود و امام راحل در آن دوران و رهبر معظم انقلاب نیز همواره به این موضوع اشاره و تاکید دارند.

محمد حسن عاقل منش با اشاره به اینکه لایحه افزایش نرخ برخی از وسایل بازی در شهر شادی در کمیسیون های برنامه و بودجه و فرهنگی شورا نیز بررسی شده است افزود: یقینا این بخش نیز از تورم حاکم بر جامعه مستثنی نیست.
وی با بیان اینکه شهر شادی در حال حاضر به لحاظ مالی وضعیت چندان مطلوبی ندارد گفت: به روز سازی قیمت ها می تواند سهمی در رفع مشکلات این حوزه داشته باشد.
عاقل منش با اشاره به همجواری شهر شادی رشت با فرودگاه بیان کرد: به علت همجواری شهر شادی با فرودگاه رشت معذوریت هایی برای مدیران شهر شادی در ایجاد برخی از وسایل بازی ایجاد شده است.

عضو دیگر کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز در این جلسه با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر با اشاره به اینکه وسایل بازی شهر شادی باید به لحاظ ایمنی ارتقا پیدا کند اظهار کرد: ایجاد نشاط اجتماعی از جمله وظایف شورا و شهرداری بوده و در شرایطی که مردم به لحاظ اقتصادی با تنگناهای فراوانی مواجه هستند یقینا افزایش بهای بلیط وسایل بازی در شهر شادی آنان را از داشتن حداقل مباحث نشاط اجتماعی محروم می کند.
بهراد ذاکری با بیان اینکه بنده معتقدم برخی از وسایل بازی شهر شادی به لحاظ ایمنی مشکل دارند افزود: با افزایش نرخ بلیط وسایل تفریحی و بازی در شهر شادی مخالف هستم و شهرداری نباید به واسطه تامین بخشی از هزینه های خود به شهروندان فشار مالی تحمیل کند.
وی با تاکید بر اینکه شورا و شهرداری رشت باید به سلامت شهروندان توجه کنند بیان کرد: چنانچه برای کودکی در حین استفاده از وسایل بازی شهر شادی به واسطه مباحث ایمنی و غیره مشکلی ایجاد شود اعضای شورا و شهرداری وجدانا و اخلاقا مسئوول بوده و باید پاسخگو باشند.
ذاکری به اشتیاق و تمایل کودکان به استفاده از وسایل بازی و تفریحی شهر شادی اشاره کرد و گفت: شهرداری رشت به جای پیگیری و پرداختن به لایحه افزایش نرخ بهای بلیط برخی از وسایل بازی در شهر شادی به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز ، باید از انجام هزینه های بیهوده جلوگیری کرده و متاسفانه در حال حاضر شاهد انجام هزینه های غیر ضروری در شورای پنجم رشت نیز هستیم.
وی با تاکید بر اینکه با افزایش هزینه ورودی به شهر شادی مخالف هستم بیان کرد: بابت حق ورودی به شهر شادی و استفاده از سفینه به عنوان یکی از وسایل پرطرفدار تفریحی در شهر شادی نباید افزایش هزینه ای صورت بگیرد.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نیز در جلسه امروز با اشاره به اینکه بهای برخی از آیتم های موجود در شهر شادی طی سه سال اخیر افزایش پیدا نکرده است اظهار کرد: با توجه به هزینه هایی که شهر شادی در بخش هایی از جمله پرداخت حقوق پرسنل، تعمیر و نگهداری وسایل تفریحی و غیره بر عهده دارد باید به این لایحه توجه شود.

مدیر درآمد شهرداری رشت نیز در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به لایحه افزایش نرخ بهای بلیط برخی از وسایل بازی و تفریحی شهر شادی رشت اظهار کرد: شرکت شهر شادی شمال ، یک بخش خصوصی بوده و ده درصد از بهای بلیط شهر شادی به عنوان عوارض به شهرداری رشت تعلق می گیرد.

جواد حرفت خواه به سیاست های شهرداری رشت در حوزه شهر شادی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر عواید این دریافتی به سازمان فرهنگی ورزشی پرداخت می شود .

مدیر درآمد شهرداری رشت نیز در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به لایحه افزایش نرخ بهای بلیط برخی از وسایل بازی و تفریحی شهر شادی رشت اظهار کرد: شرکت شهر شادی شمال ، یک بخش خصوصی بوده و ده درصد از بهای بلیط شهر شادی به عنوان عوارض به شهرداری رشت تعلق می گیرد.

جواد حرفت خواه به سیاست های شهرداری رشت در حوزه شهر شادی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر عواید این دریافتی به سازمان فرهنگی ورزشی پرداخت می شود .

علیرضا حسنی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نیز در جلسه امروز با اشاره به اینکه بهای برخی از آیتم های موجود در شهر شادی طی سه سال اخیر افزایش پیدا نکرده است اظهار کرد: با توجه به هزینه هایی که شهر شادی در بخش هایی از جمله پرداخت حقوق پرسنل، تعمیر و نگهداری وسایل تفریحی و غیره بر عهده دارد باید به این لایحه توجه شود.

در این جلسه با کلیات لایحه پیشنهادی افزایش نرخ بلیط برخی از وسایل بازی و تفریحی دستگاه های قابل استفاده شهر شادی موافقت شد و مقرر شد در بخش های مربوط به حق ورودی و سفینه افزایشی نسبت به سال های گذشته انجام نشود.

Share