امام جمعه آستارا:

ما با ملت آمریکا مشکلی نداریم | مسائل دفاعی ایران قابل مذاکره نیست

امام جمعه آستارا حضور ایران در برخی کشورها را به درخواست خودشان دانست و گفت: اگر در عراق و سوریه حضور داریم به درخواست ملت بزرگوارشان است ولی شماها چه؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت امام جمعه شهرستان حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول یکی از شاخص ترین اهداف عدالت امام را رسیدگی به محرومین دانست و گفت: نجات دادن محرومان از مهمترین اهداف این عدالت است و در جامعه اسلامی که شعارش حرکت در مسیر امیرالمومنین(ع) می باشد نسبت به محرومان باید بی تفاوت بود.

وی توانمندسازی محرومان را یک امر مهم در این عدالت دانست و بیان کرد: زمانی محرومیت ریشه‌کن می‌شود که با ارائه راهکار و برنامه مناسب این عزیزان را خودکفا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ‌نیا حرکت جامعه در راه اشرافی گری را زمینه نابودی اش دانست و بیان کرد: این قضیه در حکومت طاغوت به وضوح دیده شد و نتیجه اش قیام کوخ نشینان علیه کاخ نشینان بود.

وی ادامه داد: مسئول در نظام اسلامی حق زندگی اشرافی را ندارد، باید مثل افراد متوسط جامعه زندگی کرده و این روش و لمس گرانی باعث آرامش مردم می‌شود.

خطیب جمعه آستارا امام را الگویی کامل برای مدیران انقلابی دانست و گفت: با نگاه به زندگی حضرت امام و ساده زیستی ایشان و همچنین زندگی مقام معظم رهبری این بزرگان الگوی یک مسئول بوده و باید با بهره‌گیری از این مسیر انقلابی باشند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در برخی موارد هم جناحی بودن و رفاقت علت انتخاب یک مدیر در منصبی بوده و این مورد باعث عدم نتیجه‌گیری و سوء مدیریت می شود.

حافظ نیا دفاع فاطمه زهرا (س) از حضرت علی (ع) را دفاع از شوهر ندانست و گفت: دفاع ایشان دفاع از ولایت بود، ایشان نشان دادند که تا آخرین قطره خون باید قاطعانه از ولایت حمایت کرد،زیرا امامت و ولایت برای نظم دادن به جامعه است.

خطیب جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به امروز ۱۹ بهمن سالروز همبستگی همافران ارتش با امام (ره) و روز نیروی هوایی ارتش گفت: این حرکت اتفاق بسیار بزرگی در انقلاب بود، حضرت آقا امروز در جمع ارتشیان مرگ بر آمریکا را مرگ بر ترامپ دانستند، ما با ملت آمریکا کاری نداریم، ولی مردم رژیم غاصب صهیونیستی در اشغالگرقدس سهیم هستند.

حافظ ادامه داد: تا وقتی که آمریکا خباثت دارد این مرگ بر آمریکا از زبان ملت نخواهد رفت.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اروپایی ها را بدهکارانی دانست که جای طلبکاران نشسته اند و گفت: بیانیه ۱۲ بندی اروپایی ها علیه کشورمان یک متن طلبکارانه است و FATF در نهایت منجر به خود تحریمی خواهد شد.

امام جمعه آستارا حضور ایران در برخی کشورها را به درخواست خودشان دانست و گفت: اگر در عراق و سوریه حضور داریم به درخواست ملت بزرگوارشان است ولی شماها چه؟ شما چه دلیلی برای حضور در این کشورها دارید؟

حافظ نیا ۸۰ درصد مردم فرانسه را حامی اعتراض ها در این کشور دانست و گفت: شما اینها را اغتشاشگر می دانید؟ مردم شما از این حرکت حمایت می‌کنند.

امام جمعه آستارا مسائل موشکی و دفاعی ایران را قابل مذاکره ندانست و گفت: در مورد هر چیزی میتوان صحبت کرد ولی بدانید که توان موشکی ایران اسلامی به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست.

وی تلاش دشمن را برای کمرنگ کردن حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن یک حرکت کور دانست و گفت: به کوری چشم دشمن ملت غیور و همیشه در صحنه در روز ۲۲ بهمن ماه امسال مشت محکمی به دهان استکبار جهانی خواهند زد.

امام جمعه آستارا از عزاداری خیابانی شهرستانی در روز شنبه به مناسبت شهادت بانوی آب و آیینه حضرت فاطمه زهرا از مقابل مصلی خبر داد.

در نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا توسط سپاه ناحیه آستارا و فرمانده انتظامی شهرستان میز خدمت و رسیدگی به مشکلات مردم برپا شد.

Share