عمر متوسط صندوقهای بیمه ای در دنیا حدود ٣٥ سال است

قدیمی‌ترین شعبه تامین اجتماعی استان گیلان در ساختمان جدید به خدمت رسانی خواهد پرداخت

حق پرست با اشاره به اینکه تامین اجتماعی در بندرانزلی در زمره قدیمی ترین واحدهای استانی قلمداد می‌گردد که قدمت آن به سال ١٣٢٨ می‌رسد افزود: ساختمان قبلی این شعبه خود دارای قدمتی در حدود چهار دهه بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آئین افتتاح ساختمان جدید شعبه بندرانزلی در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب با حضورحسین امیری گنجه سرپرست معاونت اقتصادی و برنامه ریزی سازمان، دکتر امینی مدیرکل دفترهماهنگی امور استانها، خسته بند نماینده مردم شریف شهرستان در مجلس شورای اسلامی و حیدری آزاد فرماندار بندرانزلی و جمع کثیری از مدیران و روسای ادارات، فعالان تشکلهای کارگری، کارفرمایی و کانونهای بازنشستگی برگزار شد.

جمیل حق پرست مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در اولین بخش از آئین افتتاح این ساختمان با قدردانی ازتمامی مسئولین ودست اندرکارانی که در تحقق این پروژه وبه ثمررسیدن آن یاریگرتامین اجتماعی بودند اظهار داشت: شهرستان بندرانزلی دارای ٣١٠٠٠ بیمه شده اصلی و قریب به ١١ هزار مستمری بگیر بوده و با احتساب افراد تبعی جمعیتی در حدود ٩٨ هزار نفر درآن تحت پوشش تامین اجتماعی می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی در بندرانزلی در زمره قدیمی ترین واحدهای استانی قلمداد می‌گردد که قدمت آن به سال ١٣٢٨ می‌رسد افزود: ساختمان قبلی این شعبه خود دارای قدمتی در حدود چهار دهه بوده است که با توجه به نیازهای موجود بمنظور پاسخگوئی مطلوب درخور شأن و منزلت جامعه شرکای اجتماعی و مردم فهیم این شهرستان مناسب نبود.

مدیرکل تامین اجتماعی با گرامیداشت یاد و خاطره دکتر نوربخش مدیرعامل فقید سازمان، به سفر ایشان در سال ٩٣ به گیلان اشاره نموده و اذعان داشت: دراین سفروپس ازبازدید ساختمان شعبه انزلی طرح ساخت بنای جدید دردستور کارقرار گرفت که پس ازاخذ مجوزها و اعتبارات لازم در بهمن ماه سال ٩۵ بدست استاندار وقت گیلان کلنگ زنی شده و اکنون پس از٢۴ ماه بعنوان هدیه سازمان در ایام دهه فجر به مردمان خوب این شهر، افتتاح می‌گردد.

جمیل حق پرست تغییر نقشه ساختمان جهت قرار گرفتن نمای اصلی رو به سمت خیابان و عدم تعطیلی شعبه قدیمی به منظور امکان استفاده همکاران جهت تداوم خدمت رسانی در طول اجرای پروژه را دو دغدغه برای انجام عملیات مهندسی کار برشمرده و افزود: با مساعدتهای مسئولین شهرستان بویژه نماینده سختکوش و پرتلاش بندرانزلی این موانع مرتفع وتمامی امور بر اساس برنامه ریزی پیش بینی شده اجرا شد.

پایداری صندوق مهمترین رویکرد و راهبرد معاونت اقتصادی

حسین امیری گنجه سرپرست معاونت اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی در آئین افتتاح ساختمان جدید تامین اجتماعی بندر انزلی با اشاره به برخی مباحث اساسی بمنظور برون رفت از بحرانها برای مجموعه های بیمه گر، طی سخنانی اظهار داشت: دو راهبرد پایداری صندوق و به تعویق انداختن دوره بحرانی آن اصلی ترین رویکردهای حوزه معاونت اقتصادی را تشکیل میدهد.

وی با بیان اینکه عمر متوسط صندوقهای بیمه ای بمنظور نیاز به بازسازی و عبور از دوره بحرانها در دنیا حدود ٣۵ سال است که متاسفانه علیرغم گذشت بیش از ۶٠ سال از فعالیت تامین اجتماعی در کشور، هنوز این بازپروری برای آن ساماندهی نشده، اظهار داشت: در عرصه اقتصادی سازمان با ترازهای اصلی روبرو می‌باشیم که هر یک در فرایند کار و فعالیت سازمان سهم و تاثیری بسزا دارد.

وی ترازهای تعهدات با افق بلندمدت وتراز مالی برای برابری منابع و مصارف را نقش آفرین در میدان اقتصادی تامین اجتماعی دانسته و افزود: در این میان نقش مدیریت تنش های اجتماعی در جامعه نیز با درصدی بالا برعهده تامین اجتماعی است.

امیری گنجه با اشاره به اینکه حدود ٩٧ درصد منابع سازمان از محل حق بیمه ها می‌باشد افزود: ماهانه حدود ۶۴٠٠ میلیارد تومان در این بخش آورده مالی داریم درحالی که افزون بر ٨٢٠٠ میلیارد تومان تعهدات پرداخت ماست و برای جبران شکاف موجود دو راهکار استقراض و استفاده از ذخایر را پیش رو داریم که تمام تلاش ما صیانت از ذخایر موجود بعنوان سرمایه و دستاورد سالهای کوشش بیمه پردازان است.

سرپرست معاونت اقتصادی و برنامه ریزی سازمان، تامین اجتماعی را حقی همگانی برای مردم و تکلیفی برای دولتها برشمرده و اذعان داشت: ارائه تعهدات قانونی یک رویکرد و هدف سازمانی است که در کنارمشتری مداری بمنزله ضرورتی اجتناب ناپذیر و نه یک انتخاب تکلیف تامین اجتماعی است.

وی با خطاب قراردادن مسئولین شهرستان اظهار داشت: علت موفقیت بندرانزلی در نسبتهای شاخص بیمه ای تلاش برای پایداری و تقویت نهاده هایی همچون اشتغال و توسعه است که در پویایی امور اقتصادی نهفته است پس باید با کنترل مصارف و جذب بیمه پردازی و جلوگیری از فرارهای بیمه ای در تداوم این مسیر، تامین اجتماعی را نیز یاری نمود.

خسته بند در این مراسم با قدردانی از پرسنل و مدیریت تامین اجتماعی و همچنین سپاسگزاری از پیمانکار و مجری این طرح، خود را صرفا یک متولی برای پیگیری مطالبات مردمی معرفی و اذعان داشت: در سالهای پس از انقلاب کارهای بزرگی انجام شده است که نباید آنها را نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه ما باید پاسدار خون شهداء باشیم افزود: تامین اجتماعی از دستگاههای مهم در جامعه است که باید سرمایه های بیمه پردازان را صیانت نموده و کاهش هزینه ها بمنظور سود بردن مردم را در دستور کار داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، تامین اجتماعی را در زمره معدود سازمانها و ادارات موفق با بالاترین میزان رضایت برشمرده و از تلاشهای آنها قدردانی نمود.

دکتر حیدری آزاد، فرماندار شهرستان نیز طی سخنانی، تحقق انتظارات جامعه کارگری از تامین اجتماعی را از الزامات دانسته و اظهار داشت: خروجی کسب رضایت مردم هدف اصلی تمامی مسئولین است و این رضایمتندی سبب بیمه گردیدن نظام خواهد بود.

خاطرنشان میسازد ساختمان جدید در زمینی به مساحت ١٨۶٢ متر مربع و در سه طبقه روی پیلوت با زیربنای مفید ٣٣٠٠ متر ساخته شده است.

Share