اجرای پیاده‌‌راه فرهنگی اقدامی عجولانه و بدون پشتوانه کارشناسی بود

فیل «کوچکی نژاد» بار دیگر یاد هندوستان کرد| نماینده رشت دلواپس بازاریان شد

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر بازگشایی هر چه سریع‌تر خیابان‌های منتهی به بازار رشت گفت:‌ در صورت عدم این کار بنده موضوع را از طریق مراجع قضایی و کمیسیون اصل ۹۰ پیگیری می‌کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: اجرای پیاده‌ راه فرهنگی شهرداری رشت اقدامی عجولانه و بدون پشتوانه کارشناسی بود بنابراین از دستگاه‌های دخیل در این امر انتظار داریم در راستای احیاء قلب تپنده اقتصادی گیلان هرچه سریع‌تر نسبت به بازگشایی معابر بسته شده اقدام کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس بستن خیابان‌های مرکز رشت توسط شهرداری که با حمایت شورای شهر انجام شد را مورد انتقاد قرار داد و افزود:‌ این پروژه ناقص در حالی اجرایی شد که برای انجام آن هیچ هماهنگی با مردم،‌ بازاریان و کسانی که در استان با بازار رشت مستقیماً داد و ستد داشتند صورت نگرفت.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در زمان بستن خیابان‌های شهر رشت و قطع تردد در آن‌ها هشدارهایی نسبت به اشکالات عمده این طرح داده شده بود گفت: متأسفانه دستگاه‌هایی که باید به این هشدارها ترتیب اثر می‌دادند عملاً هیچ کار مثبتی در این مورد انجام ندادند.

کوچکی‌نژاد امضاء طومارهای فراوان توسط بازاریان شهر رشت را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: همزمان با شکل‌گیری و تشدید این اعتراضات بنده نیز به عنوان نماینده مردم جلسات بسیار زیادی را با استاندار وقت و دستگاه‌های تصمیم‌گیرنده برگزار کردم ولی همه آن‌ها با وجود مخالفت‌ها، عملاً سکوت اختیار کردند.

وی با تأکید بر اینکه پروژه پیاده راه فرهنگی شهر رشت به‌صورت عجولانه و بدون فراهم‌ کردن زیرساخت‌های لازم به مرحله اجرا رسید ابراز داشت: با قطع شدن شاهرگ‌های بازار رشت انبوهی از چک‌های برگشتی در دست بازاریان باقی ماند و عده‌ زیادی از آنان نیز ورشکسته و یا روانه زندان شدند.

کوچکی‌نژاد بستن مرکز اقتصادی یک شهر بزرگ و تحمیل خسارت‌های هنگفت به بازاریان را اقدامی کاملاً بی‌سابقه در تمام جهان نامید و بیان داشت:‌ بنده اخیراً با مشاهده وضعیت بازاریان و به جهت استماع درد و دل‌ها و نگرانی‌های آنان از وضعیت موجود، حل این مشکل را با سرعت بیشتری مورد پیگیری قرار داده‌ام.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکیدات نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان مبنی بر حل مشکلات بازاریان شهر رشت را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: بنده نیز در همین راستا نامه‌ای به استاندار گیلان نوشتم و در آن بازگشایی هر چه سریع‌تر مسیرهای مسدود شده شهر رشت را خواستار شدم.

کوچکی‌نژاد با تأکید بر اینکه اجرای پیاده راه شهر رشت بار مثبت فرهنگی و اقتصادی نداشته است اظهار داشت: با این پروژه غیرکارشناسانه تنها هزینه‌های هنگفتی به شهرداری رشت تحمیل شد در حالی‌که هیچ فایده و منفعت خاصی برای عموم مردم به ویژه کاسبان بازار بزرگ شهر رشت نداشت.

وی بازگشایی مسیرهای مرکز شهر رشت و‌ تسهیل در تردد خودروها‌ با هدف ایجاد رونق در بازار را بار دیگر مورد تأکید قرار داد و افزود: از استاندار گیلان انتظار داریم سریعاً نسبت به حل مشکل پیاده راه شهر رشت جلسه‌ای تشکیل داده و به شهرداری و شورای ترافیک دستور بازگشایی معابر را ابلاغ کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه در صورت عدم اقدام عملی از سوی استانداری وی موضوع تعیین تکلیف پیاده راه شهر رشت را از طریق مراجع قضایی و یا کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پیگیری می‌کند گفت:‌ بنده با تمام توانم سعی می‌کنم تا این خواسته به حق مردم و به ویژه بازاریان شهر رشت محقق شود.

Share