امام جمعه رشت:

فتنه ۸۸ شوم بود اما برای نظام اسلامی عددی نبود | سی‌اف‌تی برای مردم تشریح شود

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: امیدواریم مسائل قانون سی اف تی برای مردم تشریح شود و جامعه بداند قوه مقننه در برابر قدرت های سلطه گر تسلیم نمی شود و مرگ بر آمریکا را سر می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: پنجم بهمن ماه سالروز برگزاری نخستین انتخابات ریاست جمهوری پس از رفراندوم قانون اساسی جمهوری اسلامی در کشور است.
وی به فراز و نشیب هایی در دوره های مختلف انتخابات در کشور اشاره کرد و افزود: تمام انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران پر شور برگزار شده و در دنیا بی نظیر است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه بخشی از خسارت های ناشی از جنگ تحمیلی در سایه شوم ریاست جمهوری بنی صدر کذایی به کشور وارد شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات ایجاد شده در آن زمان توسط بنی صدر اما حضور ۱۱ میلیون نفر پای صندوق های رای سبب افتخار نظام بود.
آیت الله فلاحتی به تهاجم ضد انقلاب مسلح در ششم بهمن ماه سال ۶۰ به شهر آمل اشاره کرد و گفت: آمل به شهر هزار سنگر نامیده شده و مردم برای حفظ انقلاب اسلامی با تمام توان در مقابل منافقین، سلطنت طلب ها و کمونیست ها ایستادگی کردند.
وی با اشاره به اینکه حضور آوارگان نگون بخت منافقین و سلطنت طلب ها در کشورهای غربی برای ملت ایران ننگ آفرین شده است، بیان کرد: آوارگان نگون بخت خارج نشین می خواهند برای جامعه ایرانی تصمیم بگیرند اما بدانند حرکت آنها مانند آب در هاون کوبیدن است.
نماینده ولی فقیه در گیلان به بیانات مقام معظم رهبری در سخنرانی های متعدد مبنی بر امکان ایجاد فتنه در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: در نظام حکومت ولایی که فقیه آگاه و جامع الشرایط در راس آن قرار دارد بعضی ها به تفسیرهای خود ادامه می دهند اما به اهالی سیاست اعلام می کنم وقتی رهبر معظم انقلاب مساله ای مانند احتمال وقوع فتنه در سال ۹۸ را تذکر می دهند، آنجا خط قرمز ماست و تحلیل ها باید به این سمت برود نه اینکه عده ای بگویند آیا جای این گفتارها بوده یا خیر؟!
آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه حاشیه زدن به منویات مقام معظم رهبری معنا ندارد، اظهار کرد: اگرچه فتنه سال ۸۸ شوم بود اما برای نظام اسلامی عددی نبود زیرا ملت ایران برای قدرت های سلطه گر ارزشی قائل نیستند.
وی، مقام معظم رهبری را دیده بان زندگی مسلمانان و تمام بشریت ذکر کرد و یادآور شد: سرنوشت ملت ایران با زندگی تمام انسان های آزاده گره خورده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی برای ملت ایران به ارمغان آورده است، تصریح کرد: تحقق حاکمیت دینی پس از دوره پیامبر اکرم(ص)، حاکمیت مردم سالاری دینی، پیشرفت و خودکفایی در عرصه های مختلف و تحقق شعار آزادی از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم ایران است.

آیت الله فلاحتی به مساله سی اف تی اشاره کرد و افزود: با توجه به اعلام نظر مراجع تقلید مبنی بر اینکه سی اف تی یک قانون ظالمانه جهانی است اما نمایندگان مجلس بر تصویب این قانون پافشاری می کنند.
وی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی در برجام ده ها وعده دادند اما به آنها عمل نکردند، بیان کرد: دلیل اصرار اروپایی ها برای تصویب قانون مذکور در مجلس شورای اسلامی جای تامل دارد.
نماینده ولی فقیه در گیلان به حضور آیت الله آملی لاریجانی در راس قوه قضائیه و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: امیدواریم مسائل قانون سی اف تی برای مردم تشریح شود و جامعه بداند قوه مقننه در برابر قدرت های سلطه گر تسلیم نمی شود و مرگ بر آمریکا را سر می دهد.
آیت الله فلاحتی همچنین با اشاره به نظام تربیتی خانواده در اسلام، خاطرنشان کرد: پرورش شخصیت و ابعاد وجودی انسان، معرفی جایگاه انسان در نظام هستی و هدایت و حرکت انسان به سوی خداوند از اهداف اسلام در تربیت انسان است.
وی ادامه داد: اگر تمام گفتار، حرکت و اندیشه انسان به طرف خداوند جهت دهی شود در شادی و حزن خود را نمی بازد و می تواند در مسائل مختلف خود را مدیریت کند.
امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: اگر می بینید در عرصه سیاسی بعضی از افراد فریفته اندیشه های غربی و شرقی می شوند به این دلیل است که نتوانستند در زندگی خود را مدیریت کنند بنابراین در تربیت فرزندان این امر باید مد نظر باشد که به سوی ابدیتی در حرکت هستیم که مقدمه آن دنیای مادی است.
امام جمعه رشت به وجود ایام الله های مختلف در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: ایام الله ها مبانی رشد و شکوفایی جامعه است.

Share