در پی مخالفت علیه مبارزه با داعش

غلامحسین کرباسچی بازداشت شد | اجرای حکم یک سال زندان «کرباسچی»

غلامحسین کرباسچی که به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده بود بعد از محکومیت، به یکسال حبس تعزیری محکوم گردید که این حکم با اعتراض وکیلش مواجه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پس از تائید حکم قطعی پرونده غلامحسین کرباسچی فرزند محمدصادق به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی در تاریخ ۲۲ مرداد ماه ۹۷، با اعلام مراجع ذی‌ربط وی امروز دوشنبه اول بهمن ماه برای اجرای این حکم بازداشت و روانه زندان شد.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ۸ اردیبهشت سال ۹۶ در حاشیه مراسمی انتخاباتی در اصفهان، نسبت به حضور شهدای مدافع حرم در سوریه اظهاراتی داشت دستگاه قضایی به این موضوع ورود کرد.

احمد خسروی‌وفا رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۹۶ از تشکیل پرونده برای کرباسچی خبر داده و گفته بود «نسبت به اظهارات این فرد که جنبه جزایی داشته اعلام جرم و پرونده تشکیل شده است».

در ادامه غلامحسین کرباسچی که به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده بود، به یک سال حبس تعزیری محکوم شد اما حکم صادره با اعتراض وکیلش مواجه شد؛ پس از بررسی مجدد این پرونده در دادگاه تجدید نظر به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی در تاریخ ۲۲ مرداد ماه ۹۷ با تأیید حکم اولیه، حکم قطعی صادر و برای اجرا ابلاغ شد.

در نهایت دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی که با شکایت خانواده شهدای مدافع حرم و بر اساس مستندات نهادهای امنیتی و انتظامی مختلف در دادگاه انقلاب اصفهان مجرم شناخته شده بود، صبح امروز بازداشت و پس از پیگیری مکرر خانواده شهدا، برای اجرای حکم صادره روانه زندان شد.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ۸ اردیبهشت سال ۹۶ در حاشیه مراسمی انتخاباتی در اصفهان، نسبت به حضور شهدای مدافع حرم در سوریه اظهاراتی توهین‌آمیز داشت که با اعتراضات وسیع خانواده شهدا و مردم سراسر کشور مواجه و دستگاه قضایی نیز به این موضوع ورود کرد.

کرباسچی گفته بود: «لزومی ندارد جوانان ما به جنگ با داعش بروند و کشته شوند، این مشکلات سوریه را می‌توان از راه مذاکره با داعش حل کرد».

Share