6 هزار روز انتظار برای ساخت یک سالن!

غبار زمان بر سالن نیمه تمام هزار نفری آموزش و پرورش گیلان!

سالن آمفی تئاتر آموزش و پرورش استان گیلان که گنجایش هزار نفر را دارد، بیشتر از ۶ هزار روز است که در انتظار ساخت و تکمیل است!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، طی قراردادی میان آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس گیلان در تاریخ ۲۴ بهمن ماه ۱۳۷۹ ساخت سالن آمفی تئاتر در بلوار شهید مدرس شهر رشت آغاز شد ولی با گذشت ۱۸ سال و یا بهتر بگوییم با گذشت بیشتر از ۶ هزار و ۴۰۰ روز از آن تاریخ، این سازه هنوز به سرانجام نرسیده است.

این سالن نیمه تمام با زیربنای ۱۲ هزار متر مربع در زمینی به مساحت ۷ هزار و ۹۰۰ متر مربع در حال ساخت است که تاکنون با صرف ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ۷۰ درصد پیشرفت کار دارد. این سالن در صورت تکمیل جزو مدرن ترین و کامل ترین سالن های نمایش شمال کشور خواهد بود.

فضای نمایشگاهی، استودیوی ضبط، اتاق های تعویض لباس، چهره پردازی، موسیقی، مطالعه، نور و صدا، مدیریت و کارگردانی از امکانات ویژه این سالن نیمه تمام است.

باید به فکر چاره بود، چرا که به گفته رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان بسیاری از تجهیزات سالن هزار نفری آموزش و پرورش از جمله آسانسور، وسایل گرمایشی و سرمایشی، سرامیک و تجهیزات نور دهی با ۱.۵ میلیارد تومان خریداری شده، به دلیل ناتمام ماندن ساختمان در گوشه ای انبار شده و در حال مستهلک شدن هستند.

به نظر می رسد با توجه به نیاز مبرم آموزش و پرورش استان به وجود چنین سالن مجهزی باید تمام دستگاه های اجرایی استان به ویژه نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی دست به دست هم داده برای تکمیل این طرح تلاش کنند.

Share