رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان گیلان:

عرضه و فروش مکمل های نیروزا جرم است | اخطار به مراکز ماساژ درمانی غیر مجاز

اسدپور گفت: خرید، فروش و عرضه داروهای نیروزا و مکمل ها خلاف است و با آن برخورد قضایی خواهد شد و اگر باشگاه ها می‌خواهند چنین اقدامی کنند باید کارشناس تغذیه در باشگاه حضور و نظارت داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری کیوان اسدپور رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان گیلان با اصحاب رسانه برگزار شد.

کیوان اسدپور در ابتدای جلسه با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی داشته است، افزود: پیش از انقلاب هیاتهای پزشکی ورزشی و فدراسیونی به همین نام نداشتیم اما به برکت انقلاب اسلامی در این زمینه پیشرفت هایی داشتیم.

رئیس هیات پزشکی ورزشی با بیان این مطلب که در این هیات زمینه خدمات درمانی به جامعه ورزش فراهم می‌شود، تصریح کرد: این هیات به دو مقوله می پردازد که یکی بحث آموزش و اطلاع رسانی از آسیبهای ورزشی به ورزشکاران و دیگری ارائه خدمات درمانی به آنها است.

وی با بیان اینکه آسیب و ورزش دو جز جدا نشدنی از هم هستند، افزود: هیات های پزشکی ورزشی کمک شایانی در این مسئله به ورزشکاران می کند.

اسدپور با بیان اینکه این هیات زیر نظر فدارسیون پزشکی و ورزشی است، گفت: ارتباط ویژه این هیات با اداره کل ورزش و جوانان است و طبق سیاست های این اداره کارها دنبال می شود.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر ۷ هیات پزشکی در استان فعال است، افزود: با ۱۵ هزار تومان می‌توانند ورزشکاران بیمه شوند و اگر در طول دوران ورزش آسیب ببینید تا سقف ۷ میلیون خسارت به آنها پرداخت می‌شود.
اسدپور با بیان اینکه بسیاری از ورزشکاران از کارت ورزشی اطلاع نداشتند، افزود: هیات پزشکی دارای کلینک های مختلف است که ورزشکاران می‌توانند با عضویت از آنها استفاده کنند.
وی افزود: ۸۲ هزار و ۳۱۰ نفر ورزشکاران سازمان یافته عضو شدند از این تعداد ۳۳ هزار نفر بانوان و ۴۹ هرار نفر آقایان است.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان گیلان با بیان اینکه تعداد ورزشکاران در استان زیاد است، افزود: از همه به ویژه مربیان مسئولان باشگاه‌ها می‌خواهیم که ورزشکاران را برای عضویت کمیته خدمات درمانی تشویق کنند.
وی ادامه داد: رشته های فوتبال، ورزش همگانی، بدنسازی و ژیمناسینک بیشترین عضو را دارند و در بین شهرستانها نیز رشت اولین شهرستان در استان و انزلی، رودسر و لاهیحان بیشترین همکاری را در عضویت بیمه پزشکی ورزشی دارند.

اسدپور افزود: در سال ۹۷ به حساب بیش از ۷۲۴ورزشکار آسیب دیده توانستیم ۵ میلیارد و ۸۶۵ میلیون ریال پرداخت کنیم. بعضی‌ها با شنیدن رقم های پرداختی می گویند این هیات بر روی گنج نشسته است اما این طور نیست بلکه انچه که ورزشکاران با پرداخت حق عضویت می پردازند مستقیم به حساب فدراسیون ریخته می شود.

وی گفت: بیشترین آسیب ها در رشته فوتبال، کاراته و تکواندو بوده که از ناحیه پارگی رباط و شکستگی زانو بوده است.

عرضه و فروش مکمل های نیروزا جرم است/ اخطار به مراکز ماساژ درمانی غیر مجاز

به گزارش دیارمیرزا اسدپور از احداث کلینک تخصصی ورزشی پزشکی خبرداد و با بیان این مطلب که از اولویت های این هیات آموزش است، گفت: ۴۰۰ نفر در سال ۹۷ در دوره های آموزشی با هدف کاهش آسیب ها شرکت کردند.

وی با بیان اینکه متولی ستاد سلامت ورزشکاران هیات پزشکی استان است، گفت: ستاد نظارت بر سلامت امکان ورزشی بر باشگاهایی که در حال فعالیت هستند، نظارت دارد.

اسدپور افزود: خرید، فروش و عرضه داروهای نیروزا و مکمل ها خلاف است و با آن برخورد قضایی خواهد شد و اگر باشگاه ها می‌خواهند چنین اقدامی کنند باید کارشناس تغذیه در باشگاه حضور و نظارت داشته باشد.
وی در مورد مجوز ماساژ ورزشی نیز اظهار کرد: تنها هیات پزشکی ورزشی مجوز می‌دهد و اگر این مجوز نداشته باشد پلمپ میشود.

اسدپور با بیان اینکه ماساژدرمانی تخصصی است، افزود: در رشت ۳ مورد مجوز از هیات پزشکی ورزشی اعطا شده است.

وی در مورد جایگاه گیلان در صدور بیمه گفت: استان گیلان جزو استانهای اول در صدور بیمه است و پرداخت هزینه های پزشکی به ورزشکاران زیر دوماه پرداخت می شود.

Share