عباسی تاکید کرد:

ضرورت جوانگرایی در سطوح مدیریتی کلان و میانی برای ایجاد تحرک در سیستم اجرایی کشور

عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به تأکیدات معظم له درخصوص ضرورت مبارزه با فساد گفت: برخورد جدی با همه فاسدان و فریبگران اقتصادی اعم از آنهایی که جایگاه حقوقی دارند و آنهایی که ندارند باید یکسان و با جدیت صورت گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در باب عدالت و مبارزه با فساد گفت: اقدامات در بحث توزیع عادلانه منابع میان مردم از دهه های گذشته صورت گرفته اما اخیرا به علت دستاویز قرار گرفتن مسائل سیاسی به سرانجام نرسیده است.

سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی ناقص اجرا شد

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: به لحاظ سیاست و قوانین در مسیر قرار گرفته ایم اما متأسفانه این سیاست ها ناقص اجرا شد که یکی از آنها مسأله سهام عدالت بود که قرار بود گامی در جهت توزیع عادلانه ثروت میان اقشار کم درآمد باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه مبنای یارانه ها توزیع عادلانه ثروت بود، عنوان کرد: برخورد عادلانه با همه آحاد جامعه نیز مهم است و این برخورد چه با آنها که قدرت سیاسی و اجتماعی دارند و چه آنهایی که صاحب قدرت نیستند و چه آنهایی که جایگاه حقوقی داشته و چه آنهایی که ندارند باید یکسان باشد همچنین برخورد با فاسدان و فریبگران اقتصادی نیز باید به همین نحو صورت گیرد.

عباسی در ادامه با انتقاد از عدم اجرای صحیح اصل ۴۴ قانون اساسی که خود محور اجرای عدالت محسوب می شود، اظهار داشت: این بی‌توجهی باعث می شود منابع کشور به درستی به جامعه هدف نرسد و عده ای با ایجاد انحراف در مسیر به بیت المال دست اندازی کرده و ویژه خواری کنند.

ضرورت جوانگرایی در سطوح مدیریتی کلان و میانی برای ایجاد تحرک در سیستم اجرایی کشور

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: اینجا وظیفه دولت، قوه قضاییه و مجلس است که در موارد خود بازنگری کرده و با بررسی وضعیت گذشته عواملی که باعث عقب افتادگی شده است را جویا شوند و محل بروز رانت را ببندند.

وی افزود: همچنین نباید فاصله میان مناطق برخوردار و کم برخوردار زیاد شود که باعث حاشیه نشینی در کلانشهرها شده و در نهایت بروز آسیب های دیگر را از قبال آن شاهد خواهیم بود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر استفاده از ظرفیت جوانان در بخش های مدیریتی کشور، خاطرنشان کرد: زمانی که سبک مدیریت به شیوه کنونی جواب نمی دهد باید تغییری در بحث ساختار مدیریتی ایجاد شده و مدیریت های گذشته با مدیریت افراد کارآمد و جوان جایگزین شوند تا تحرک و پویایی در همه نقاط کشور و همه دستگاه های اجرایی در همه سطوح اقتصاد میانی و عالی صورت گیرد.

Share