پارسایی: پراید حدود 50 میلیونی خارج از تصور است

صنعت خودروسازی به باتلاقی تبدیل شده که هر روز وضعیتش بدتر می‌شود

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه پیش‌بینی افزایش قیمت خودرو با مدیریت موجود موضوع دور از انتظاری نبود، افزود: در صورتی که طرح ساماندهی بازار خودرو در زمان مناسب مورد بررسی قرار می‌گرفت از افزایش قیمت خودرو جلوگیری می کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گرانی خودروهای در روزهای اخیر، گفت: اگرچه به زعم مسئولان وزارت صمت، فروش خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار، باعث کاهش تنش موجود در بازار و ارزانی چهارچرخ‌ها می‌شود اما در روزهای اخیر شاهد جهش قیمت در حوزه خودرو هستیم؛ در صورت ادامه این روند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

افزایش قیمت خودرو با مدیریت موجود موضوع دور از انتظاری نبود

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش‌بینی افزایش قیمت خودرو با مدیریت موجود موضوع دور از انتظاری نبود، افزود: در صورتی که طرح ساماندهی بازار خودرو در زمان مناسب مورد بررسی قرار می‌گرفت می‌توانست تا حدود زیادی از افزایش قیمت خودرو جلوگیری کند.

وی اظهار کرد: در جریان بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو در صحن علنی، بنده میزان بدهی خودروسازان را۸۰ هزار میلیارد تومان اعلام کردم، در حالی که هیچ از یک از مسئولان شرکت‌های خودروسازی این اعداد و آمار را تکذیب یا تایید نکردند؛ در صورتی که این ادعا غلط بود خودروسازان باید از مطرح شدن این آمار معترض می‌شدند و ادعای تشویش اذهان عمومی می‌کردند از سوی دیگر اگر ۸۰ هزار میلیارد ضرر درست است مسئولان امر باید توضیحات لازم را درباره چرایی ایجاد این زیان ارائه دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه دولت و مجلس می‌توانند عملکرد بهتری در ساماندهی مشکلات خودروسازی داشته باشند،  ادامه داد: زیان ۸۰ هزار میلیارد تومانی خودروسازی رقمی چند برابر ضرر موسسات مالی است.

گرانی خودرو باعث افزایش قیمت سایر کالاها می‌شود

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گرانی برخی کالاها بر قیمت سایر کالاها نیز اثرگذار است به طور مثال در صورت گرانی خودرو سایر کالاها نیز افزایش قیمت پیدا می‌کند.

خودروسازان با شرایط تولید موجود نمی‌توانند به هیچ یک از تعهد خود عمل کنند

وی با بیان اینکه خودروسازان تاکنون یک میلیون خودرو پیش فروش کرده‌اند، یادآور شد: خودروسازان با شرایط تولید موجود نمی‌توانند به هیچ یک از تعهد خود عمل کنند حتی برخی خودروها که باید در شهریور ماه تحویل داده می‌شد تاکنون به خریداران تحویل داده نشده است؛ خودروسازان به دنبال افزایش قیمت خودروهای پیش فروش شده بودند اما با ایستادگی کمیسیون اصل ۹۰ ناچار شدند خودروهایی که موعد تحویل آنها تا پایان دی ماه است با قیمت قبلی به خریداران تحویل دهند؛ این شرکت‌ها ادعا کردند ورود کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها باعث زیان ۴ هزار میلیارد تومانی آنها شده است در حالی که ما از ضرر مردم جلوگیری کردیم.

خودروسازی به باتلاقی تبدیل شده است که هر روز وضعیتش بدتر می‌شود؛ اگرچه در حال حاضر برای نجات از وضعیت و مشکلات خودروسازی، کلاه به کلاه می‌کنیم اما این وضعیت تا کجا ادامه پیدا می‌کند

پراید حدود ۵۰ میلیونی خارج از تصور است

وی با بیان اینکه پراید ۴۸ میلیونی در ذهن نمی گنجد، گفت: در حال حاضر شرکت‌های خودروسازی بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان پیش فروش کرده‌اند که سرمایه هنگفت و کلانی است و باید مشخص شود در چه محلی هزینه شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه خودروسازی به باتلاقی تبدیل شده است که هر روز وضعیتش بدتر می‌شود، تاکید کرد: اگرچه در حال حاضر برای نجات از وضعیت و مشکلات خودروسازی، کلاه به کلاه می‌کنیم اما این وضعیت تا کجا ادامه پیدا می‌کند سیاست حاکم بر خودروسازی درازمدت نیست و در صورتی که تدابیر لازم برای رفع مشکلات اتخاذ نشود خودروسازی نیز به موسسات مالی جدید تبدیل می‌شود.

Share