ناتوانی متولیان امر در تنظیم بازار

صف خرید گوشت منجمد به گیلان هم رسید | با توزیع قطره چکانی دردی از مردم دوا نمی‌شود

تمام شدن گوشت منجمد تنظیم بازاری طی ساعات کوتاهی نشان از آن دارد که میزان توزیع با تقاضا همخوانی لازم را ندارد و نیاز بازار بیشتر از این است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا درحالی که سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان راستای رسالت‌های برنامه تنظیم بازار از توزیع ۳۰ تن گوشت منجمد برزیلی در سه فروشگاه بزرگ گیلان خبر داده بود، مشاهدات عینی خبرنگاران دیارمیرزا و پیامهای مردمی حاکی از این است که همچنان روند توزیع نامناسب گوشت ادامه دارد.

در اطلاعیه سازمان صمت آمده بود: «گوشتهای قرمز منجمد با قیمت ران هر کیلویی ۲۹,۵۰۰ تومان و سردست هر کیلویی با قیمت۲۸.۵۰۰هزار تومان و گردن با قیمت ۲۸۰۰۰هزارتومان ساعت ۱۰صبح یکشنبه در تمام شعبات فروشگاه هفت در استان و همچنین توسط تمام شعبات فروشگاه های کوروش روز دوشنبه ساعت ۱۰ صبح و توسط تمام شعبات فروشگاه های جانبو روز سه شنبه ساعت ۱۰ صبح در سراسر استان گیلان توزیع خواهد شد».

گزارشها حاکی از این است که در روز یکشنبه فروشگاههای هفت در سراسر استان خصوصا رشت با صف‌های طویل مردمی جهت دریافت گوشت منجمد رو به رو شده است.

از سوی دیگر درحالیکه پیش از این اعلام شده بود که روز دوشنبه در تمام شعبات فروشگاه های کوروش، گوشت منجمد توزیع می‌شود اما حضور میدانی در شعبهای شهرستان رشت این فروشگاه حاکی از این دارد که اپراتورهای فروشگاه اساسا از زمان توزیع گوشت منجمد بی‌اطلاع بوده‌اند و برخی شعب نیز اعلام کردند که طی روزهای گذشته گوشت منجمد توزیع شده و ظرف کمتر از دوساعت نیز به اتمام رسیده است.

ایجاد صف برای خرید نشان از آن دارد که با بی‌ارزش شدن ریال و تورم افسارگسیخته در جامعه دیگر مردم قادر به خرید مایحتاج روزانه خود نیستند و گوشت قرمز نیز با رسیدن به قیمت کیلویی ۱۰۰ هزار تومان همانند بسیاری از کالاها از سفرهای مردم پر کشیده است. از سوی دیگر تمام شدن گوشت منجمد تنظیم بازاری طی ساعات کوتاهی نشان از آن دارد که میزان توزیع با تقاضا همخوانی لازم را ندارد و نیاز بازار بیشتر از این است.

گفتنی است عدم تنظیم و کنترل قیمتها در بازار توسط متولیان امر حکایت از آن دارد که فلسفه وجودی ستاد تنظیم بازار دیگر محلی از اعراب نداشته و بودن و نبودن این ستاد فرقی به حال مردم ندارد!

Share