حجت‌الاسلام پناهیان در رشت:

شهید کوچک‌زاده جزو افتخارات سپاه بود | مدافعان حرم چهره واقعی تروریست‌های داعشی را آشکار کردند

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه چهره واقعی تروریست‌های داعشی با حماسه‌ای که مدافعان حرم ساختند، آشکار شد، گفت:‌ ما باید هنر معرفی کردن شخصیت و مقام این شهدا را داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، شامگاه جمعه در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم حامد کوچک‌زاده در مهدیه رشت اظهار داشت: دشمنان اسلام با گذاشتن شعار “الله اکبر” بر سر زبان تروریست‌‌ها می‌خواستند کسی در دنیا به‌راحتی این جمله را بیان نکند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: بسیاری از رزمندگان دوران دفاع مقدس با شعار “الله اکبر” حماسه‌ساز شدند و به شهادت رسیدند و حتی خرمشهر نیز با این شعار آزاد شد اما امروز دشمنان اسلام با استفاده از ترفند‌های شوم خود، واژه مقدس الله اکبر را بر سر زبان تروریست‌ها گذاشتند.

پناهیان با اشاره به نوشته‌های سوخته یک تروریست که به هلاکت رسیده بود و دوست داشت که بعد از جهاد، مهمان رسول‌الله(ص) شود خاطرنشان کرد: اگر ترفند و نقشه‌های شوم‌ تروریست‌ها و دشمنان اسلام کارساز می‌شد باید شاهد تشکیل دولت داعشی می‌شدیم.

وی با بیان اینکه در راستای مبارزه با جنایتکاران داعشی، رزمنده‌های اصیل و حماسه‌سازی به شهادت رسیدند گفت: مدافعان حرم در حقیقت رزمندگان اصیلی مانند شهید حامد کوچک‌زاده و از جنس رزمندگان دوران دفاع مقدس بودند که در راستای مبارزه با جنایتکاران داعشی به شهادت رسیدند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه چهره واقعی تروریست‌های داعشی با حماسه‌ای که مدافعان حرم ساختند، آشکار شد افزود: ما باید هنر معرفی کردن شخصیت و مقام این شهدا را داشته باشیم و اگر در این عرصه موفق عمل می‌کردیم دیگر حجم جنایت‌های زیاد در منطقه رخ نمی‌داد.

پناهیان با بیان اینکه حماسه‌های شهدا بسیار لذت‌بخش است و باید بتوانیم از حماسه‌های آنان لذت ببریم اظهار داشت: بنده از مردم خونگرم استان گیلان تقاضا دارم که سرگرم معرفی حماسه‌سازان شهر خود و شناختن حماسه‌های آنان شوند.

استاد حوزه و دانشگاه به تقریظ‌های رهبر معظم انقلاب بر روی کتاب‌ها و زندگی‌نامه شهدا اشاره کرد و افزود: مردم باید کتاب‌ها، زندگی‌نامه شهدا و شرح حماسه‌های آنان را بخوانند و تأثیرات مثبت آن را در زندگی خود ببینند و تغییر ذائقه افراد و سبک زندگی نیز جزء این تأثیرات مثبت است.

پناهیان با بیان اینکه ما هنر بردن حماسه‌‌های شهدا به داخل مدارس را نداشتیم و در این راستا نیز ادبیات فاخری تولید نشد ابراز داشت: ما در داخل کشور در شرح دادن حماسه‌های شهدا برای جوانان و جهانیان موفق نبودیم در حالی که اگر این آثار برای جوانان معرفی شود، کار تمام بود.

وی با اشاره به اینکه مجلس شهید، مجلس سخن گفتن از حماسه است عنوان داشت: ما برای غصه خوردن در مجلس شهدا حضور پیدا نکردیم بلکه آمدیم تا از بزرگی شخصیت و حماسه و عظمت روح آنان لذت ببریم و هر چه بیشتر با آنان آشنا می‌شویم، بیشتر اشک می‌ریزیم.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: بنده امروز در حال مرور کردن خاطرات شهید حامد کوچک‌زاده بودم که متوجه شدم این شهید یک شهید شاخص ملی در شهر رشت بوده و بسیاری از عناصر فرهنگی رشت نیز این شهید را می‌شناختند و این شهر نیز از چنین شخصیت‌های مهمی برخوردار است.

پناهیان با اشاره به برخی ویژگی‌های شاخص شهید حامد کوچک‌زاده تصریح کرد: این شهید به عنوان یک فرد نظامی فعال و عضو سپاه پاسداران در حقیقت جزء افتخارات سپاه بوده و با داشتن مهارت‌های خاص حتی در میدان رزم نیز جزء موفق‌ترین افراد بود.

وی به فعالیت‌های جهادی و بازسازی خانه‌های محرومان توسط شهید حامد کوچک‌زاده و دوستانش اشاره کرد و افزود: زمانی که هیئت‌ها و عناصر فرهنگی استان گیلان دور هم جمع شده بودند، شهید حامد کوچک‌زاده در آن زمان به‌عنوان نماینده فعالان فرهنگی در این عرصه انتخاب شده بود.

استاد حوزه و دانشگاه به کتاب‌خوانی و مطالعه بسیار شهید کوچک‌زاده اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار حتی در موقعیت‌های نظامی در دل دشمن به مطالعه کتاب مشغول می‌شد بنابراین این حماسه‌سازان باید به جوانان معرفق شوند و جوانان نیز قدمت کارهای شهدا را درک کرده و بفهمند.

پناهیان با بیان اینکه ملت ما، ۲۰ سال بعد از دفاع مقدس به ماهیت و قدمت آن پی برد ابراز داشت: ۱۵ سال بعد از دفاع مقدس، برخی از روزنامه‌ها هنوز به رزمندگان دفاع مقدس، جملات نادرست و زخم زبان می‌زدند اما ۲۰ سال بعد از دفاع مقدس، ضد انقلاب نیز در مقابل این حماسه تواضع کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز سطح تقدیر از شهدا در جامعه بهتر از گذشته است تصریح کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا نیز به‌نوعی تقدیر از شهداست و خوشبختانه میزان توجه مردم به شهدا و حماسه آنان افزایش یافته و امروز برای شهدای دوران دفاع مقدس نیز احترام خاصی قائل می‌شوند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مردان بزرگ را باید شناخت ابراز داشت: عظمت وجودی مردان بزرگی همچون شهدا ما را به تواضع وادار کرده و در راستای آن از خودگذشتگی‌ بسیار آنان را مشاهده می‌کنیم.

پناهیان خاطرنشان کرد: بی‌تردید اگر بانشاط‌ترین و شوخ‌ترین انسان‌های شهر رشت جمع شوند، باز نشاط آنان به پای نشاط و شوخی‌های شهید حامد کوچک‌زاده نمی‌رسید و واقعه کربلا نیز با حماسه‌ها باقی و پایدار ماند و عزاداری امام حسین(ع) با لذت از ماهیت این حماسه‌ها همراه شد.

وی با بیان اینکه شاعران میلیون‌ها بیت در رابطه با حماسه امام حسین(ع) و دیگر یارانش سرودند افزود: حتی سینه‌زنی‌ها در مجالس حسینی با ریتم حماسی همراه است و یکی از حماسه‌سازی‌های عاشورا، قضیه شجاعت حضرت عباس(ع) بود که در راه آوردن آب به شهادت رسید.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: حضرت زینب کبری(س) نیز با ایستادگی و مقاومت بسیار، یک شخصیت حماسی و حماسه‌ساز تاریخ است و هزار و ۴۰۰ سال، مردم برای دل حضرت زینب(س) ناله زدند اما این صهیونیست‌ها همچنان احمق هستند و شعور ندارند.

پناهیان با بیان اینکه جوانان در دوران دفاع مقدس با حضور در جبهه غوغایی به پا کردند افزود: با وجود اینکه در آن زمان شناخت زیادی از امام حسین(ع) در جامعه حاکم نبود اما در اکثر وصیت‌نامه‌های شهدا به سیدالشهدا(ع) و کربلا اشاره شده و امروز در هر محله، شهیدی در راه امام حسین(ع) تقدیم شد.

وی با اشاره به ایستادگی ملت یمن در مقابل رژیم آل ‌سعود گفت: ملت یمن تنها ملت در جهان است که وسیله نظامی و دفاع جزء لباسشان است بنابراین شک نکنید که اگر برخی تفکرات سیاسی در کشور، دشمنان را به خوبی بشناسند راحت می‌توان با عملیات دیپلماتیک و سیاسی و تهدید نظامی دشمن را شکست داد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به کارها و حماقت دشمنان اسلام خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام قادر به ضربه زدن به ما نیستند زیرا احمقند اما ما به‌راحتی می‌توانیم بساطشان را در عالم جمع کنیم و دشمن از شاخصه‌های ارزشمند شهادت، جهاد، قرآن و بهشت سوء‌استفاده کرده است.

پناهیان با اشاره به اینکه شهید کوچک‌زاده بعد از شهادت، به خواب یک رزمنده رفته و خبر شهادت آن رزمنده در یک مکان خاص در خواب به او داده بود گفت: کسانی همچون شهدا که حماسه‌سازی کردند و راه را به ما نشان دادند، انسان‌های معمولی نیستند و حماسه‌ آنان تمام شدنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: شهید حامد کوچک‌زاده بسیار دلسوز بود و در آن دنیا نیز دلسوز‌تر می‌شود و واسطه‌ای می‌شوند برای اینکه بهتر اولیاء خدا را بشناسیم بنابراین حماسه در خون این ملت قرار دارد و باید بتوانیم فرهنگ حماسه را در عرصه‌های مختلف سیاست، اقتصاد و دیگر شاخصه‌ها وارد کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: بسیار خرسند هستیم که در کنار حماسه‌ها و حماسه‌سازان بزرگ زندگی می‌کنیم و مردم زندگی‌نامه شهید کوچک‌زاده و خاطراتش را بخوانند و برای او مستند بسازند و در نهایت با شهدا رفیق شوند و سعی کنیم مانند آنان در زندگی خود حماسه‌ای ایجاد کنیم.

پناهیان به ارادت شهید کوچک‌زاده به حضرت فاطمه‌ زهرا(س) اشاره کرد و افزود: منطقه نبل و الزهرا در سوریه به مدت ۵ سال در محاصره بود و این شهر در هنگام آزادسازی فقط یک شهید تقدیم کرد که آن جوان، شهید کوچک‌زاده بوده که همواره شاگرد مکتب پیامبر(ص) بود.

Share