فقط کافی است دست‌به‌دست هم دهیم

سپیدرود می‌تواند همچنان جاری باشد | تا امید هست زندگی باید کرد

درست است که تیم علی کریمی انتظارات را برآورده نکرد و به قول معروف نگذاشت یک آب خوش از گلوی هواداران پایین برود اما هنوز هفته‌های زیادی به پایان لیگ باقی مانده است، هفته‌هایی که می‌تواند باز هم برای رشتی‌ها هفته‌های شیرینی باشد و سپیدرودی‌ها در انتهای فصل به جشن و پایکوبی بپردازند.

چند وقتی است که هجمه‌ها خصوصا پس از کسب نتایج ضعیف و بیانیه عجیب باشگاه بر روی کادرفنی و بازیکنان تیم سپیدرود رشت زیاد شده است؛ هجمه‌هایی که بجای کمک به تیم در این شرایط حساس، بیشتر سپیدرود را وارد حاشیه می‌کند و طبیعتا بخشی از انرژی و تمرکز تیم را هدر می‌دهد.

اینکه کسی سپیدرود را از الان و آن هم در هفته هجدهم بازی‌ها مدعی سقوط بدانند به نظر غیرمنطقی است، سپیدرودی که نشان داد در سه فصل اخیر دست به کارهای بزرگی زده است مسلما در هفته‌های باقی مانده لیگ نیز می‌تواند خود را از انتهای جدول جدا کند و برای دومین سال پیاپی جشن بقای خود در لیگ برتر را برگزار کند.

کدام یک از خوشبین‌ترین هواداران سپیدرود آن زمان که ارتش سرخ گیلان در لیگ دسته دوم بود این فکر را می‌کردند که سپیدرود رشت ظرف دوسال به بالاترین سطح فوتبال ایران برسد و آرزوی چندین ساله عاشقان این تیم را تحقق بخشد!؟ و یا چه کسی فکر می‌کرد در فصل گذشته سپیدرود با آن وضعیت بحرانی در لیگ برتر باقی بماند!؟

فوتبال رشت همیشه با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم کرده اما هیچگاه هواداران این شهر امید خود را از دست ندادند، دور زمانی نیست که داماش گیلان دسته دومی دست به کار بزرگی زد و با یک تاریخ‌سازی نام خود را در فوتبال کشور جاودان کرد و به فینال جام حذفی رسید فینالی که تیم‌های بزرگ ایران از رسیدن به آن جا ماندند.

با وجود اینکه هواداران به واقع حق دارند که وقتی خود را با وجود هزاران مشکلات در گرما و سرما برای دیدن بازی تیم محبوب خود یعنی سپیدرود به تبعیدگاه سردار جنگل می‌رسانند از تیم خود انتظار بازی بهتری داشته باشند اما باید این را نیز قبول کنیم که تیم سپیدرود با مشکلات زیادی از ابتدای فصل روبرو بودکه بخشی زیادی از آن به درگیری مالکیتی ابتدای فصل برمی‌گردد. فراموش نکرده ایم که در ابتدای فصل همزمان دو سپیدرود با دو مدیرعامل و کادرفنی و بازکینان مختلف به طور همزمان مشغول کار بودند.

درست است که تیم علی کریمی انتظارات را برآورده نکرد و به قول معروف نگذاشت یک آب خوش از گلوی هواداران پایین برود اما هنوز هفته‌های زیادی به پایان لیگ باقی مانده است، هفته‌هایی که می‌تواند باز هم برای رشتی‌ها هفته‌های شیرینی باشد و سپیدرودی‌ها در انتهای فصل به جشن و پایکوبی بپردازند.

البته باید بدانیم یک تیم برای نتیجه گرفتن نیاز دارد به تعصب، تلاش، اعتماد به نفس، تامین اعتبار و از همه مهم‌تر حمایت هواداران‌ خود، آن‌هم هوادارانی که عاشقانه تیم خود را دوست دارند و با دست خالی تیم خود را به بالاترین سطح فوتبال ایران‌ رساندند.

در کنار این‌ موارد خود باشگاه نیز باید روند حرفه‌ای‌گری را پیش‌ گیرد و از انتشار بیانیه‌های عجیب و غریب که تنها سبب تشویش اذهان می‌شود جلوگیری کند تا هم با حرف‌های نیش‌دار‌ کسی را نرنجاند و هم در این‌ برهه حساس حاشیه جدیدی برای تیم درست نکند.

این نکته را باید در نظر بگیریم که تیم سپیدرود امروز بیش از هر زمان دیگر احتیاج به حمایت و پشتیبانی دارد و نباید خدای نکرده با حب‌و‌بغض شخصی سپیدرود را که عشق هزاران هوادار عاشق این تیم است را وارد حاشیه کنیم و سبب سقوط این تیم شویم.

 نباید امیدها را در خود بکشیم و بدانیم تا امید هست زندگی باید کرد. سپیدرود می‌تواند همچنان جاری باشد و ماهی‌های عاشق این تیم سال آینده نیز در لیگ برتر تیم خود را تشویق کنند فقط کافی است دست‌به‌دست هم دهیم و کارهای بزرگ چند سال اخیر را تکرار کنیم.‌

Share