سید احسان قاضی‌زاده هاشمی خبر داد

سن بازنشستگی در قانون «خدمات کشوری» اصلاح می‌شود

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان اصلاح نخواهد شد و تنها در قالب اصلاحیه قانون خدمات کشوری نکاتی را در مورد سن بازنشستگی اصلاح می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در خصوص اصلاحات قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان گفت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان اصلاح نخواهد شد و اجرای آن با قوت و قدرت ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تنها در قالب اصلاحیه قانون خدمات کشوری نکاتی در مورد سن بازنشستگی، اصلاح خواهد شد. در مورد سن بازنشستگی،  ۶۵ سال مد نظر است و روی ۳۰ تا ۳۵ سال خدمت هم بحث و بررسی می کنیم.

طراح قانون منع به کارگیری بازنشستگان اظهار داشت: دستگاه هایی که قانون خاص دارند، اگر می خواهند از شرایط بازنشستگی استفاده کنند، باید قانون خاص خودشان در ارتباط با فصل بازنشستگی را تابع قانون خدمات کشوری کنند والا قانون منع به کارگیری بازنشستگان برای دستگاه های خاص به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها و شرکت‌ها، موسسات و مجموعه هایی که به نحوی از انحا از بودجه عمومی کشور استفاده می کنند همچنان باید قانون منع به کارگیری بازنشستگان را اجرایی نمایند.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: نظارت مجلس بر اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان ادامه دارد و در حال بررسی نحوه اجرای این قانون در دستگاه های نظارتی مانند دیوان محاسبات و سازمان بازرسی هستیم. مجلس بر اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، نظارت عالیه دارد و برای ما اجرای این قانون بسیار مهم است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: پس از بررسی بودجه، گزارشی از نحوه اجرای این قانون در صحن علنی مجلس با هماهنگی هیات رئیسه قرائت خواهیم کرد. هفته آینده نیز خبر های مهمی در مورد جلسه با معاونت قوانین مجلس در خصوص اجرای این قانون منتشر خواهد شد.

قاضی زاده با بیان اینکه برای اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در وزارت ورزش ورود جدی تری خواهیم داشت گفت: مقدمه تحولات در فدراسیون ها از هیئت های ورزشی شروع می شود. قانون منع به کارگیری بازنشستگان در همه فدراسیون‌ها غیر از یک فدراسیون،  اجرا شده است.

وی ادامه داد: هیئت‌های ورزشی بسیاری از فدراسیون ها مرکب از افراد بازنشسته هستند. پس از اصلاح ترکیب هیئت‌ها مجامع فدراسیون‌ها هم اصلاح خواهند شد.

Share