بوم گردی از فروش زمین به غیرگیلانیها جلوگیری می‌کند

سالاری: انتصاب بخشداران قانونی است | لیست استخدام‌های فامیلی تهیه شد

سالاری با اشاره به انتصاب بانوان و جوان در پستهای مدیریتی و جوانگرایی صورت گرفته گفت: تمام بخشدارانی که انتخاب شده اند قانونی بوده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری مصطفی سالاری استاندار گیلان در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی عصر امروز با حضور خبرنگاران برگزار شد.

استاندار گیلان در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که بیشتر ترجیح می‌دهم که در این نشست شنونده باشم، اظهار کرد: تعداد پروژه های افتتاحی دهه فجر امسال نسبت به سال گذشته رشد ۵۰ درصدی داشته است و ۱۸۵۰ میلیارد تومان نیز هزینه شده است.

انتصاب بخشداران قانونی است

سالاری با اشاره به انتصاب بانوان و جوان در پستهای مدیریتی و جوانگرایی صورت گرفته گفت: تمام بخشدارانی که انتخاب شده اند قانونی بوده است. در قانون آمده است که بخشدار می‌تواند از میان افراد غیر مستخدم دولت انتخاب شود و مخالفان اگر این را می‌دانستند وقتشان را پشت اتاقهای وزارت کشور تلف نمی کردند.

استاندار گیلان متذکر شد: انتصاب بخشداران قانونی است و قابلیت ارتقای شغلی نیز دارند.

وی گفت: قطعا بنده کسی که مخالف دولت باشد هرگز به عنوان بخشدار و فرماندار انتخاب نمی‌کنم. کسی که شیوه و سیاست دولت را قبول نداشته باشد در یک پست سیاسی قرار نمی گیرد.

سالاری در بخش دیگری از اظهارات خود در پاسخ به سوالی درباره حقوق های معوقه کارگران گفت: در کارگروه رفع موانع تولید مشکلات واحدهای تولیدی در دست بررسی است و دغدغه همه ما پرداخت حقوق کارگران است و در آستانه عید سعی می کنیم که پرداخت ها را به روز انجام دهیم.

استاندار گیلان درباره آخرین وضعیت سایت نفتی سردارجنگل رودسر اظهار کرد: این سایت نفتی اگر به بهره برداری برسد بیش از ۱۰۰۰ نفر اشتغال زایی نخواهد کرد. این پروژه نیمه کاره رها نشده است اما باید بدانیم که برخی پروژه ها تابع سیاست های ملی و دولت است.

وی در پاسخ به سوالی درباره عدم نظارت و کنترل دولت بر قیمت‌ها و گرانی افسارگسیخته اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت بر بازار نظارت و بازرسی دارد اما همه مباحث قیمت را نباید مربوط به عدم رسیدگی بازرسان در بازارها بدانیم، بلکه به شرایط روز بستگی دارد و وقتی یک کالا قیمتش به ارز مربوط است قطعا با نوسان ارز بالا و پایین میرود. اما نظارت و بازرسی بر قیمت‌ها وجود دارد ولی نباید فضا را ملتهب کنیم.

بوم گردی از فروش زمین به غیرگیلانیها جلوگیری می‌کند/ لیست استخدام‌های فامیلی تهیه شد

به گزارش دیارمیرزا سالاری در پاسخ به سوالی درباره برنامه ویژه دولت برای جلوگیری از حضور گسترده مهاجران در گیلان و خرید زمینهای کشاورزی مردم اظهار کرد: این امکان وجود ندارد که بگوییم که کسی به گیلان نیاید و یا اینکه کسی زمین‌ها رو نفروشد اما می‌توانیم برای گیلانیان ایجاد انگیزه کنیم تا در گیلان بمانند و از زمینهای خود حفظ و حراست کنند.

وی افزود: ما می‎خواهیم استان با حفظ بافت طبیعی گیلان محل پذیرایی گردشگران باشد و همین امر سبب منبع درآمدی برای مردم این استان خواهد بود.

سالاری یادآور شد: ساخت و سازها اگر توسط بومیان باشد باعث می‌شود که مردم استان فرهنگ خود را به گردشگران انتقال دهد و حتی می توانند گردشگران کشاورزی راه اندازی کنند و طرح بوم گردی اگر درست انجام شود باعث خواهد شد که دیگر شاهد فروش زمین و خرید آن توسط غیر گیلانیها نباشیم.

وی در مورد شیوه نامه آب‌‎بندانها و تالابهای استان نیز اظهار کرد: با این کار سه برابر سد شفارود میتوان آب ذخیره کرد و حتی در برخی آب‌بندان‌ها میتوان آبزی پروری کرد که رشد اقتصادی استان را نیز به دنبال خواهد داشت.

استاندار گیلان درباره ردیف بودجه احیای رودخانه‌های رشت نیز گفت: این روخانه ها اصلا دارای ردیف ملی نبوده اند بلکه نمایندگان تلاش کردند که این کار انجام دهند و اصلا ردیفی نبوده که بگوییم الان حذف شود.

سالاری در پاسخ به سوالی درباره استخدام های فامیلی در دستگاه های مختلف و نقش اداره کل مالی و اداری استانداری گیلان در استخدام و جذب اقوام مسئولان در زیرمجموعه های وزارت کشور اظهار کرد: در این زمینه کارهایی انجام شده اما رسانه‌ای نمی‌کنیم اما بدانید که لیست در این زمینه داریم و در حال رصد هستیم و بگوییم که یک مدیر کل ستادی به تنهایی چنین کاری را انجام داده درست نیست.

استاندار گیلان با بیان اینکه وضعیت گیلان در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی خوب است، یادآور شد: مرحله اولیه تسهیلات اشتغال روستایی را جذب کردیم و منتظر بخش دوم هستیم.

سالاری با اشاره به وضعیت شرکت شفارود اظهار کرد: باید در این مورد از مداخله پرهیز شود.

انتخاب شهردار بر عهده شورا است/حضور سرپرست دلیل بر بلاتکلیفی نیست

وی در مورد سرپرستی فرمانداری رودسر نیز گفت: حضور سرپرست دلیل بر بلاتکلیفی نیست و سعی خواهیم که به چند مورد مشابه در استان به زودی سروسامان دهیم.

سالاری در واکنش به این سوال که سدی بین رسانه‌ها و استاندار وجود دارد، گفت: تعداد نشست های خبری من در این ۱۶ ماه اگر نسبت به دوره های پیشین دوبرابر نباشد، من بدهکار رسانه ها خواهم بود.

وی در مورد ممنوعیت نصب بنر تبریک انتصابات و یا سرکشی مدیران در مناطق اظهار کرد: بنده خواستم که این موارد را حذف کنند زیرا سبب اسراف میشود. بنر را برای دانش اموزی که موفق شده است نصب کنند. دستگاه‌هایی که برای بنر زدن مسئولان هزینه کنند جزو تخلفشان محسوب خواهد شد.

به گزارش دیارمیرزا استاندار گیلان در مورد تشکل های مردم نهاد گفت: قرار است دفتر اجتماعی استانداری و بازرسی به همراه خود سمن ها برنامه ای تهیه کنند تا سازمان های مردم نهاد را ناظر بر عملکرد سازمان های دولتی و دستگاه های اجرایی کنند.

سالاری در مورد انتخاب شهردار رشت و حواشی پیش آمده گفت: این کار به من مربوط نیست و در حیطه کاری من نیست. انتخاب شهردار بر عهده شورا است و گزینه معرفی شده از سوی شورا برای مراکز استانها به وزرات کشور فرستاده میشود.

وی در مورد آخرین وضعیت بوم گردی اظهار کرد: ۱۶۲ پروانه صادر شده است که شامل ۶۳۲ واحد می شود اما تسهیلات روستایی در بخش اول به این واحد ها تعلق نگرفته است و سعی خواهیم کرد در مرحله دوم اولویت باشند.

درباره سد لاسک تابع نظر کارشناسی هستیم

سالاری در پاسخ به سوالی درباره احداث سد لاسک و مخالفت سازمانهای مردم نهاد و فعالان محیط زیست گفت: تابع نظر کارشناسی هستیم و ارزیابی هایی زیست محیطی این سد انجام شده است. اما نباید در مدت کارشناسی مردم روستا از خدمات محروم باشند و بنده این امر را به جد پیگیر خواهم شد.

ادارات حق ندارند در روز سه شنبه جلسه برگزار کنند/ امیدوارم داماش قهرمان جام حذفی شود

وی با تاکید بر رعایت تکریم ارباب رجوع و ملاقات مردمی در روز سه شنبه های هر هفته گفت: ادارات حق ندارند که در روز سه شنبه جلسه برگزار کنند و باید گوش شنوا و گره گشای مردم در آن روز باشند.

سالاری همچنین بندر مسافری چمخاله را در سبب اشتغال زایی و همچنین گردشگری دریایی عنوان کرد.

استاندار گیلان در مورد داماش و سپیدرود گفت: از این تیم ها حمایت خواهیم کرد و امیدوارم که داماش قهرمان جام حذفی شود.

 

Share