تساوی سپیدرود رشت و سایپا

زور شاگردان جادوگر و شهریار به یکدیگر نرسید

شاگردان علی کریمی دو بار از سایپا پیش افتادند ولی خیلی زود گل‌های تساوی را دریافت کردند تا در شروع نیم‌فصل دوم صاحب یک امتیاز شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سپیدرود رشت که دور رفت را با شکست ۵ بر صفر مقابل استقلال تهران به پایان بُرد و در دیدار اخیرش در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برابر پرسپولیس شکست خورد، امروز نمایش خوبی برابر سایپا داشت و با گل حسین شنانی پیش افتاد، اما بین دقیقه ۲۰ الی ۳۰ سه گل رد و بدل شد که دو گل سهم شاگردان دایی با ضربات سر رضا اسدی و رضا علیاری بود و یک گل هم حسین شنایی به زیبایی وارد دروازه سایپا کرد.

برخلاف نیمه اول که با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید، در ۴۵ دقیقه دوم تلاش شاگردان کریمی و دایی همراه با گل نبود تا سپیدرود و سایپا تنها به یک امتیاز در نخستین مسابقه دور برگشت بسنده کنند.

اخطار

معین عباسیان(۱۶) عبدالله نصاری(۸۹) از سایپا

حسین شنانی(۶۲) محمد غلامی(۸۹) از سپیدرود

شرح گل

سپیدرود ۱ – سایپا صفر (دقیقه ۹: حسین شنانی): مهرداد بایرامی بعد از دریافت پرتاب اوت، چرخش زیبایی انجام داد و رضا علیاری را جای گذاشت که پاس در عرض او از جناح راست را حسین شنانی بعد از سر توپ تماشایی به ناصری، با شوت زمینی وارد دروازه فلاح‌زاده کرد.

سپیدرود ۱ – سایپا ۱ (دقیقه ۲۱: رضا اسدی): ارسال کم‌نقص معین عباسیان از روی کرنر سمت راست زمین را رضا اسدی قبل از رسیدن توپ با تیرک اول، با پرش بلند و ضربه سر تبدیل به گل تساوی سایپا کرد.

سپیدرود ۲ – سایپا ۱ (دقیقه ۲۴: حسین شنانی): حسین شنانی با تغییر جهت زیبا برابر ناصری و شوت فنی تماشایی از پشت محوطه جریمه دروازه سایپا را برای دومین بار باز کرد تا خود و سپیدرود را دو گله کند.

سپیدرود ۲ – سایپا ۲ (دقیقه  ۲۹: رضا علیاری): ارسال معین عباسیان از کرنر سمت چپ زمین را محمدرضا سلیمانی از مقابل تیرک دوم با ضربه سر زد که در ادامه رضا علیاری از محوطه ۶ قدم با ضربه سر گل دوم سایپا را به ثمر رساند.

لحظات حساس

دقیقه ۲: ارسال ناصری از سمت راست زمین با ضربه آرمان رمضانی به مدافع سپیدرود برخورد کرد و با عبور از کنار دروازه راهی کرنر شد.
دقیقه ۳: بایرامی سانتر زمینی خطرناکی به مقابل دروازه سایپا فرستاد که در زمان رسیدن توپ به نزهتی، این بازیکن سپیدرود روی خالدی خطا کرد.
دقیقه ۷: ارسال زیبای عباسیان از جناح چپ زمین به مقابل تیرک دوم را منصوریان زودتر از سلیمانی مهار کرد و با سینه به ملکی پاس داد تا او روی خط توپ را جمع کند.
دقیقه ۱۲: شوت پشت محوطه عباسیان را ملکی در دو مرحله با دفع توپ روی هوا به کرنر فرستاد.
دقیقه ۱۳: ارسال خطرناک عباسیان از روی کرنر را ملکی زودتر از مهاجمان سایپا دفع کرد.
دقیقه ۳۳: آرمان رمضانی با توپ‌گیری از نورمحمدی موقعیت خطرناکی ایجاد کرد که ارسال او و ضربه سر اسدی برگشت داده شد، اما در ادامه سلطانی‌مهر نتوانست ضربه سر خوبی بزند و روی لطفی مرتکب خطا شد.
دقیقه ۳۹: سانتر عباسیان از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر سلیمانی به بیرون رفت.
دقیقه ۱+۴۵: سانتر عباسیان از روی ضربه ایستگاهی و ضربه سر سلیمانی را ملکی به زحمت و با واکنش تماشایی دفع کرد که در ادامه شوت رضاوند از زاویه بسته به مدافعان سپیدرود برخورد کرد و راهی کرنر شد.
دقیقه ۲+۴۵: باز هم ارسال عباسیان خطرساز شد که این بار نورمحمدی به شکل ناقص توپ را دفع کرد و در ادامه ضربه سر سلیمانی به سمت دروازه سپیدرود را ملکی در اختیار گرفت.
دقیقه ۴۷: شوت پای چپ رضاوند به تور کنار دروازه سپیدرود برخورد کرد.
دقیقه ۵۶: ارسال پای چپ عباسیان از روی کرنر و ضربه پشت سر رضاوند به شکل خطرناکی از مقابل دروازه سپیدرود عبور کرد.
دقیقه ۶۰: اشتباه سلیمانی نزدیک بود کار دست سایپا بدهد که شوت پشت محوطه شنانی را فلاح‌زاده برگشت داد و در ادامه نیز شوت غلامی به بیرون رفت.
دقیقه ۶۹: شوت راه دور تهی‌دست بعد از برخورد به زمین به سمت چپ دروازه سایپا می‌رفت که فلاح‌زاده به زحمت توپ را دفع کرد.
دقیقه ۷۲: پرتاب اوت بلند به محوطه جریمه سایپا را محمد غلامی با شوت نه چندان دقیق زمینی زد که فلاح‌زاده توپ را در اختیار گرفت.
دقیقه ۹۰: ارسال طاهرخانی از روی ضربه آزاد و ضربه سر تهی‌دست از کنار دروازه سایپا به بیرون رفت.
دقیقه ۱+۹۰: حسین کامیاب با پاس فرار دشتی وارد محوطه جریمه سپیدرود شد که در برخورد با نورمحمدی که توپ را دفع کرد، روی زمین افتاد ولی فغانی در این صحنه اعلام پنالتی نکرد؛ اتفاقی که با اعتراض شدید علی دایی همراه شد.

بهترین بازیکن

حسین شنانی، وینگر جوان سپیدرود ستاره غیر منتظره دیدار تیمش برابر سایپا بود؛ او در دقایق ابتدایی مسابقه با حرکتی تکنیکی گل اول را به ثمر رساند و گل دوم را با شوت فنی و تماشایی زد تا نقش مهمی در کسب یک امتیاز رشتی‌ها داشته باشد؛ علاوه بر این، شنانی در ایجاد حملات و شوت‌زنی خطرناک ظاهر شد و اگر بدشانس نبود، می‌توانست حتی یک پنالتی هم بگیرد.

اتفاق ویژه

شاگردان علی دایی که یکی از نمایندگان ایران در مرحله پلی‌آف فصل ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان آسیا هستند، در هشت هفته پایانی نیم‌فصل اول عملکرد ضعیفی داشتند و چهار تساوی و چهار باخت در کارنامه خود ثبت کردند، اما در حالی که انتظار می‌رفت آنها در شروع دور برگشت بتوانند سپیدرود پایین جدولی را شکست دهند ولی همانند دیدار جام حذفی که مقابل داماش مغلوب شدند، دوباره در رشت غافلگیر شدند و تنها به یک امتیاز رضایت دادند تا برای نهمین هفته متوالی در کسب برد ناکام باشند.

Share