آیت الله فلاحتی در دیدار با دست اندرکاران مجموعه جایزه 3 شبکه باران:

زبان گیلکی هنر، دانش و افتخار است | فرهنگ بومی در صدا و سیما ترویج شود

نماینده ولی فقیه در گیلان بر توجه ویژه به نشاط معنوی جامعه تاکید کرد و گفت: صدا و سیما نشاط معنوی را در برنامه های خود ترویج کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با مدیران صدا و سیمای مرکز گیلان و دست اندرکاران مجموعه جایزه ۳ شبکه باران اظهار کرد: در دوره ای که زبان های محلی روبه فراموشی هستند، مجموعه تلویزیونی مذکور زنده کننده زبان گیلکی است.
وی، زبان گیلکی را هنر، دانش و افتخار عنوان کرد و افزود: کارشناسان علوم اجتماعی معتقدند افرادی که به زبان محلی سخن می گویند از روان سالمی برخوردارند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه گفتار بین خانواده ها یکی از معضلات جامعه محسوب می شود، تصریح کرد: بخش هایی از جامعه که مورد غفلت واقع شده باید از توانمندی هنرمندان در این عرصه بهره گرفت.
آیت الله فلاحتی بر توجه ویژه به نشاط معنوی جامعه تاکید کرد و گفت: صدا و سیما نشاط معنوی را در برنامه های خود ترویج کند.
وی با اشاره به اینکه ائمه(ع) به تمام زوایای زندگی توجه داشتند، بیان کرد: روایات بسیالری از اهل بیت(ع) درباره طنز داریم.
نماینده ولی فقیه در گیلان بر توجه به نشاط معنوی مردم تاکید کرد و یادآور شد: تولید فیلم های کوتاه از زندگی اهل بیت(ع) بسیار تاثیرگذار است.
آیت الله فلاحتی، خواستار بیان مشکلات جامعه با زبان طنز به نوعی که توهین در آن نباشد، توسط صدا و سیما شد و افزود: ترویج آداب و فرهنگ بومی از نکته هایی است که مغفول واقع شده و با کمک هنرمندان باید ترویج شود.

وی با بیان اینکه تحرک و نشاط در جامعه بسیار موثر است، خاطرنشان کرد: انواع بازی های روستایی در گیلان داریم که هر کدام می تواند مفرح دل های مردم باشد.
امام جمعه رشت بر نشان دادن هویت، جایگاه و شخصیت زن با نگاه هنرمندان توسط صدا و سیما تاکید کرد و یادآور شد: متاسفانه بیگانگان به دنبال گرفتن هویت زن در جامعه اسلامی هستند.
آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه در برنامه های طنز از افراط و تفریط جلوگیری شود، بیان کرد: حفظ حریم خانواده ها حائز اهمیت بوده و گفتار و رفتار هنرمندان به عنوان گفتمان تاثیرگذار در خانواده ها مورد توجه است.

وی ادامه داد: در کنار بیان مشکلات با زبان طنز باید نقاط روشن انقلاب توسط هنرمندان صدا و سیما بیان شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه ایجاد امید برای آینده بسیار مهم است، تصریح کرد: با توجه به توانمندی هنزمندان صدا و سیما امیدواریم شاهد تولید فیلم هایی تاثیرگذارتر در جامعه باشیم.

Share