رسولی وعده داد:

رشت به ایستگاه تعیین شهردار و پایان مناقشه‌ای چند ماهه رسید

رضا رسولی، نایب رییس شورای شهر رشت گفت: آن طور که به نظر می‌رسد سالگرد چهلمین سال پیروزی انقلاب برای مردم شهر رشت خوش یمن بوده و قطار مدیریت شهری این کلانشهر به ایستگاه تعیین شهردار و پایان مناقشه‌ای چند ماهه رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل ایمنا، پس از استعفای مسعود نصرتی از شهرداری رشت، شورا، حجت جذب را به عنوان گزینه شهرداری این کلانشهر معرفی کرد. اما حکم گزینه مورد نظر شورا هنوز از سوی وزارت کشور تایید نشده است؛ با این اوصاف گویا شورای شهر رشت باید آماده شود تا ظرف ۱۰ روز از زمان ابلاغ نظر وزارت کشور، نسبت به تعیین شهردار جدید اقدام کند.

رضا رسولی، نایب رییس شورای شهر رشت در این خصوص گفت: از شروع به کار شورای پنجم با مصوباتی که در صحن علنی به تصویب رسید زمینه تقنینی جهش در مدیریت شهری فراهم شد.

وی تاکید کرد: با اینکه شهرداری رشت مدتی است به وسیله سرپرست اداره می‌شود اما به همت مدیران شهرداری در این مدت امور به خوبی مدیریت شده به طوری که علاوه بر تکمیل پروژه های عمرانی متعدد همچون بازگشایی دو محور ۸ دی و امام علی(ع)، در خصوص بودجه‌های جاری نیز شهرداری با مشکلی مواجه نبوده است.

رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: در حال حاضر شهرداری رشت نیازمند یک شهردار توانمند و حرفه ای است تا سال ۹۸، سال توام با شکوفایی و جبران عقب افتادگی شش ماه اخیر باشد.

رسولی با تاکید ضروت کارآمدی در ارکان مختلف نظام، تصریح کرد: در چهل سالگی انقلاب به جایی رسیدیم که کارآمدی صرفا یک مسئله اجرایی و مدیریتی نیست و از بعد امنیتی نیز مورد توجه است. بیشتر نارضایتی ها و  گله مندی های مردم از وضعیت مدیریت در کشور به دلیل ناکارآمدی است. به همین دلیل باید با توجه فرمایشات مقام معظم رهبری، کارآمدی، در انتخاب مدیران مد نظر باشد.

رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به مقوله تنش آبی تاکید کرد: بحران آب، موجب مهاجرت مردم اقصی نقاط کشور به استان‌های شمالی شده و موجبات نگرانی گیلانیان را فراهم آورده است. اما به خوبی می‌دانیم در صورت مدیریت صحیح و تدوین برنامه اسکان مناسب و زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و هویتی درست همین مسئله می تواند به یک فرصت تبدیل شود. در همین راستا در حال برنامه ریزی حساب شده برای اسکان مهاجرین در قالب جذب سرمایه گذار و ایجاد ارزش افزوده برای اراضی محدود شهر رشت هستیم.

وی ادامه داد: در نهایت همان طور که وزارت کشور نهایت کمک و مساعدت در جهت بازگرداندن کارآمدی به مدیریت شهری داشته است امروز لازم به نظر می رسد تسریع در تعیین تکلیف شهردار رشت حیاتی است. همه مقدمات برای حرکت رشت به سوی شکوفایی آماده است و همه اعضاء شورا فارغ از تفاوت در دیدگاه ها در کنار یکدیگر آمادگی کمک و حمایت از شهردار آینده رشت را خواهند داشت.

Share