در جلسه شورای اداری بندرآستارا مطرح شد:

رستم زاد: مدیر پشت میز نشین نمی خواهم | امام جمعه: امروز ایران اسلامی در اوج قدرت قرار دارد

رستم زاد تکریم ارباب رجوع را به طور جد خواستار شد و گفت: مدیر باید همواره به مردم خدمت کرده و هیچ عذری را از هیچ مدیری نمی‌پذیرم، هر مدیری برخلاف این باشد شرمندش می‌شویم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه شورای اداری شهرستان مرزی بندر آستارا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا در این جلسه با اشاره به سالروز فرارسیدن چهلمین سال انقلاب اسلامی از لزوم آمادگی شهرستان برای این مهم خبر داد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید کمر همت بسته و با یک همدلی به فرماندار شهرستان کمک کنند و کم کاری و تنبلی از سوی هیچ فردی پذیرفته نیست.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا افزود: امروز به کوری چشم دشمنان در نهایت اقتدار و آرامش منطقه‌ای و جهانی به چهلمین سالگرد انقلاب نزدیک می‌شویم و امروز ایران اسلامی در اوج قدرت قرار دارد.

امام جمعه آستارا وظیفه همه مسئولین را خدمات رسانی مداوم به مردم عنوان و بیان کرد: امروز وضعیت گرانی به اندازه کافی مردم را آزار می‌دهد، چه بسا اینکه در ادارات هم کارمندان و رئیس با ایشان برخورد نامناسب داشته باشند، شما باید با روی گشاده با مردم برخورد کنید و تکریم ارباب رجوع باید اولویت باشد.

حافظ نیا از برگزاری یادواره شهدا در آستارا خبر داد و گفت: در روز ۱۷ بهمن یادواره بزرگ ۱۶۶ شهید شهرستان را در محل مصلای بزرگ آستارا برگزار خواهیم کرد که هر قدمی برای شهدا هیچ منتی ندارد، بلکه شهدا بر گردن ما حق دارند.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا در این جلسه آرامش امروز کشور را مدیون خون پاک شهدا دانست و گفت: اگر امروز ترازوی سنگین معادلات سیاسی را ایران اسلامی رقم می‌زند، این به برکت جانفشانی شهدا، جانبازان و ایثارگران است.

سرهنگ جهانبخش آرمان افزود: امروز رزمندگان غیور این مرز و بوم دست استکبار جهانی را از منطقه دور کرده‌اند، امروز اگر بخواهند بر خلاف منافع ملی ما کاری انجام دهند شدید متضرر خواهند بود، ۱۰ الی ۲۰ درصد سوخت آمریکا از تنگه هرمز وارد میشود و قدرت ایران اسلامی به قدری است که برای عبور از آن جا از ما اجازه می گیرند.

وی انقلاب شکوهمند اسلامی را دستمایه دستاوردهای بزرگی دانست و گفت: نباید دستاوردهای انقلاب اسلامی را نادیده گرفت، امروز در تمام عرصه‌ها شاهد شکوفه های و درخشندگی نظام اسلامی هستیم، امروز در سوریه، لبنان، عراق و یمن نیروهائی پرورش پیدا می‌کنند که علی‌رغم تمام فشارها همه به مکتب اسلام آمده و از این ارزش‌ها دفاع می‌کنند.

سرهنگ آرمان خود را خادم شهدا دانست و بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به افرادی که به شهدا بی‌تفاوت باشند بی‌تفاوت نخواهد بود، همه ما پاسداران این انقلابیم.

سرهنگ آرمان ۱۷ بهمن ۹۷ را روز برگزاری یادواره شهدا عنوان و بیان کرد: صبح این روز با حضور معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار طهماسبی بزرگوار این یادواره به یاد شهدا برگزار خواهد شد.

حرف های بسیاری در آینده از آستارا خواهید شنید

به گزارش دیارمیرزا فرماندار آستارا نیز در این جلسه استکبار را پایبند به هیچ منطقی ندانست و تصریح کرد: ایران اسلامی امروز کاملاً روی پاهای خود ایستاده و به برکت خون شهدا انقلاب اسلامی در اوج قدرت خود می باشد.

حسن رستم زاد معیشت و اشتغال را دو مقوله مهم برای برنامه‌ریزی دانست و گفت: این دو مهم همواره باید مورد توجه قرار گرفته و آستارا توان و ظرفیت ویژه ای در منطقه دارد.

رستم زاد آستارا را یک شهرستان استراتژیک دانست و گفت: حرف های بسیاری در آینده از آستارا خواهید شنید و امروز به مدیران نکاتی را گوشزد می کنم، ملاک اول من در ارزیابی مدیران میزان جذب سرمایه گذار چه داخلی و خارجی است.

فرماندار آستارا ادامه داد: مدیریت یعنی خدمتگزار و مدیر پشت میزنشین نمی خواهم! هر مدیری طبق این برنامه ها پیش نرود با تقدیر از او عذرش را خواهم خواست.

رستم زاد مشارکت مردم در تمام امور را از دیگر خواسته ها از مدیران عنوان و بیان کرد: مردم باید در تمام صحنه‌ها حضور داشته باشند و مدیران باید از توان جوانان و بانوان غافل نشوند.

رستم زاد تکریم ارباب رجوع را به طور جد خواستار شد و گفت: مدیر باید همواره به مردم خدمت کرده و هیچ عذری را از هیچ مدیری نمی‌پذیرم، هر مدیری برخلاف این باشد شرمندش می‌شویم.

فرماندار آستارا تکمیل پروژه های نیمه تمام را یک اولویت مهم دیگر برای مدیران ذکر کرد و گفت: مردم به ما اعتماد کردند، چرا نباید با یک برنامه مدون پروژه های نیمه تمام را تکمیل کرد؟ از مدیران می خواهم که شجاعانه تصمیم گرفته و تمام تلاش خود را در چارچوب قانون به کار گرفته و با یک کار جمعی، همدلی و انسجام را در دستور کار قرار دهند.

رستم زاد با انتقاد از وجود مشکل آب شرب برای آستارا گفت: وجود مشکل آب شرب در شهرستان که میزان بارندگی سالیانه آن بیش از ۱۲۰۰ میلیمتر است یک طنز بوده و مگر میشود متصور شد که آستارا با این حجم بارندگی مشکل آب آشامیدنی و کشاورزی داشته باشد؟

فرماندار از برخورد قانونی با مدیرانی که به صورت غیرقانونی جذب نیرو می کنند خبر داد و گفت: هیچ مدیری حق ندارد نیروی انسانی را خارج از محدوده قانون جذب کند و قطعاً با این مسله برخورد می‌کنم.

رستم زاد رسانه‌ها را بازوان کمکی مدیران دانست و گفت: تکریم رسانه باید اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد و قدرت رسانه را بدانید و از آن استفاده کنید.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share