با حضور جمعی از مسئولین؛

دادستان جدید شهرستان سیاهکل معارفه شد

مراسم معارفه مصطفی جلیلی، دادستان جدید شهرستان سیاهکل با حضور جمعی از مسئولین دولتی و انتظامی در سیاهکل برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم معارفه دادستان جدید شهرستان سیاهکل با حضور مجید الهیان قائم مقام رئیس کل دادگستری استان، عباس پارسامنش رئیس دادگستری سیاهکل، امام جمعه، نماینده مردم سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسئولان دولتی و انتظامی این شهرستان برگزار شد.

مجید الهیان قائم مقام رئیس کل دادگستری استان در این مراسم با تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: مردم ایران در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن نشان دادند که در آغاز پنجمین دهه از انقلاب علیرغم همه کاستی ها و گله مندی ها، همچنان خواستار پایداری و اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی شعار استقلال و آزادی را از اصول مبنایی انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: در دوران رژیم ستمشاهی وابستگی به نظام سلطه بیش از هر دوران دیگری مشهود بود چنانکه مستشاران امریکایی بر ارتش ایران حاکم بودند و تصویب قانون کاپیتولاسیون از نشانه های بارز ذلت دولت در برابر مستکبران امریکایی به شمار می رفت.

الهیان با اشاره به تدوین سریع قانون اساسی بعد از پیروزی انقلاب گفت: با رای مردم، خبرگان و نخبگان، علما و نمایندگان اقشار مختلف مردم بعد از همه پرسی روز ۱۲ فروردین گرد هم آمده و منشور اداره کشور را تدوین نمودند.

وی یکی از برکات انقلاب را استقلال قوای سه گانه ذکر کرد و اذعان داشت: بر اساس اصل ۵۷ قانون اساسی، قوه قضائیه قوه ای مستقل است که در راس آن مجتهد جامع الشرایطی ماذون از رهبری قرار دارد.

مجید الهیان دستگاه قضایی را ملجا و پناهگاه مردم دانست و ابراز امیدواری کرد مردم با اعتماد و آرامش در رفع مشکلات و دعاوی حقوقی خود به محاکم قضایی مراجعه نمایند.

وی در ادامه ضمن بیان عملکرد مطلوب دادگستری شهرستان سیاهکل، از مدیریت عباس پارسامنش رئیس دادگستری شهرستان سیاهکل تقدیر و تشکر کرد.

الهیان همچنین ضمن معرفی مصطفی جلیلی به عنوان دادستان شهرستان سیاهکل حکم انتصاب ایشان از سوی رئیس قوه قضائیه را به وی تقدیم کرد.

گفتنی است مصطفی جلیلی دادستان جدید شهرستان سیاهکل، پیش از این در سمت بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب رشت مشغول به فعالیت بوده است.

Share