حضور یک شهروند انزلیچی در برنامه فرمول یک و شوخی «علی ضیاء» با استاندار گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صفورا غله زاری معلم بازنشسته اهل استان گیلان و شهر بندر انزلی مهمان برنامه فرمول یک بود.

در بخشی از این برنامه او می‌گوید: ما تصمیم گرفتیم زباله ها رو از بین ببریم یکی از دلایل آلودگی تالاب این هستش … علی ضیا از او می‌پرسد با این کار شما باعث شد که مردم بیشتر زباله بریزند و میگن خب یه عده هستن که اینا رو جمع میکنن فرهنگی که زباله نریزن و زباله هاشون رو تفکیک کنند چکار کردید؟ خانم غله زاری پاسخ می‌دهد که آن عکس ها مربوط به محرم و روز عاشورا است.

این معلم بازنشسته اهل انزلی‌ که کارش را با پویش جمع‌آوری در قوطی‌های پلاستیکی و خرید ویلچر برای افراد دارای معلولیت آغاز کرد و سپس با جمع‌آوری کاغذهای باطله، تصمیم گرفت سیستمی برای جمع‌آوری آنان ایجاد کند تا به فرهنگ‌سازی در بندر انزلی کمک شود در ادامه گفت: «نزدیک امتحان‌های بچه‌ها بود تصمیم گرفتم به مدارس اعلام کنیم که دانش آموزان کتاب‌های درسی و دفاتر خود را بعد از مدرسه دور نیندازند و جمع‌آوری کنند تا پس از ساماندهی هزینه آنان یک هدف جدی را دنبال کنیم».

او ادامه داد: «به دلیل اینکه اولین بار بود این موضوع انجام می‌شد هدفی را که برای آن در نظر گرفتم، ایجاد کتابخانه‌های کوچک بود. یکی از مدیران مدارس انبار مدرسه خود را در اختیار من قرار داد تا این موضوع را در بین خانواده‌ها، دانش آموزان و افراد جامعه جا بیندازیم و کاغذهای باطله را در این انبار جمع‌آوری کنیم».

غله‌زاری گفت: «در ۲ سال حدود ۱۴ تن کاغذ را از دانش‌آموزان، دانشجویان و افرادی که در انبارهایشان کاغذ داشتند، جمع‌آوری و شش کتابخانه در اماکن عمومی راه‌اندازی کردیم».

اما شوخی مجری برنامه با استاندار گیلان دیگر قسمت این برنامه بود.

ضیاء با اشاره به حرفهای مهمان برنامه مبنی بر رها شدن زباله و حتی پسماند کارخانه‌ها در طبیعت و آلودگی تالاب انزلی گفت: «پسماند کارخانه‌ها به داخل تالاب می ریزد و کسی جلوی آن را نمی گیرد؟! علاقه مند شدم استاندار گیلان نیز بشوم در کنار اینکه سیستان و بلوچستان را نیز دوست دارم».

Share