آیت الله رمضانی در فومن:

حضور هر یک از ما در راهپیمایی ۲۲ بهمن تیری بر قلب دشمن است

آیت الله رمضانی در همایش چلچراغ انقلاب باموضوع تبیین اندیشه های انقلاب اسلامی اظهار داشت: اگر ایران اسلامی آسیب ببیند دیگر تفکری از شیعه در جهان باقی نخواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام فاطمیه همایش چلچراغ انقلاب باموضوع تبیین اندیشه های انقلاب اسلامی و با حضور آیت الله رمضانی گیلانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری روز یکشنبه در مسجد جامع فومن برگزار شد.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه شهر فومن، شهر ایمان و انقلاب است، متذکر شد: مردمان این شهر چه در دوران انقلاب و چه در دفاع مقدس همواره نقش ارزنده ای ایفا کرده است و از سوی دیگر علمایی چون حضرت آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره) داشته که باعث فخر اسلام هستد.

امام جمعه سابق هامبورگ با بیان اینکه شعاع فرهنگی انقلاب ما از مکتب مبارزات سیاسی فاطمی سرچشمه گرفته است، افزود: ائمه نیز الگوی خود را دختر پیامبر قرار می‌دهد، آن شخصیتی که امام باقر(ع) می‌فرماید او بر ما حجت است. آن شخصیتی که عمر کوتاهی داشت اما از فکر و مکتب او جامعه بشری در حال بهره‌برداری است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برای ادامه مسیر انقلاب باید فرهنگ عاشورایی و فرهنگ فاطمی زنده بماند، افزود: از جمله درسهایی که میتوان از حضرت فاطمه(س) گرفت، بحث زعامت و رهبری است.

وی انقلاب را رویداد بزرگی دانست و گفت: اتفاق بزرگی در سال ۵۷ افتاد و ما امروز امانت دار این اتفاق هستیم. پاک‌ترین خونها برای انقلاب ریخته شده و برای باقیماندن انقلاب نیز در ۸ سال دفاع مقدس و همچنین دفاع از حرم خون‌های زیادی ریخته شد.

رمضانی یادآور شد: انقلاب امانت بزرگی است و یکی دستاوردهای انقلاب حفظ کرامت انسانی است.

وی افزود: ملت ایران زمانی توسری خور بود و رضاخان و پسرش جنایت زیادی کردند اما نسل جوان از آن مطلع نیستند. به بهانه انقلاب سفید و مدرن سازی بدترین خیانت‌ها را علیه ایران کردند. آمریکایی ها وقتی وارد ایران شدند مصونیت قضایی پیدا کردند و مستشاران آمریکایی هر جنایتی در ایران می‌کردند دستگاه قضایی قادر به محاکمه آنها نبود. گاهی اتفاقاتی می افتاد که شاه ایران هم می گفت من از کارهای آنها مطلع نیستم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با باین اینکه اساس مکتب اسلام بر پایه ظلم ستیزی و استکبارستیزی است، افزود: مکتب شیعه مسوولیت پذیری را ترویج میکند و جامعه را به سمت جلو می برد و پیشرو است.

رمضانی گفت: در زمان بنی امیه مکتب شیعه واپسگرا شده بود اما مکتب شیعه انسان را نسبت به خودش و جامعه مسوولیت پذیر می‌کند به طوریکه اگر غیرمسلمان از یک مسلمان کمک بخواهد و پاسخ ندهد، او مسلمان نیست.

وی با بیان اینکه امام به ما تعلیم داد که در برابر ظلم و ستم بایستم، گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب عزتمندی، آبرومندی و کرامت ملت مسلمان ایران بوده است.

رمضانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای علمی زیادی به همراه داشته، افزود: برخی بی‌تدبیری ازجمله گرانی، بیکاری و حقوق‌های نجومی هم وجود دارد اما عزتی را که انقلاب ایران اسلامی به وجود آورده، تبدیل به الگوی سایر کشورها شده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اتحاد مثلث شوم ریاض، تل آویو و آمریکا اظهار کرد: شعار دفاع از حقوق بشر و حقوق حیوانات را بر می دهند اما بیشترین جنایت را انجام می دهند. در میانمار فقط به دلیل اینکه مردم آنجا مسلمان هستند، هزاران نفر از مردم را کشته اند.

وی افزود: در کجای کشوری نظیر عربستان، بویی از مسلمانی دیده می‌شود که کودکان را با فجیع ترین شکل می کشند. طالبان و‌ داعش را با اختلاف میان مسلمان ها ایجاد کردند. پرویز مشرف اعتراف کرده که برای مقابله با ایران، طالبان را ساخته اند. تفکر تکفیری داعش را ایجاد کرده اند تا در غرب و شرق رعب و ‌وحشت ایجاد کنند.

امام جمعه سابق هامبورگ اظهار کرد: سیزده سال در اروپا زندگی کردم اما ایران اسلامی امن ترین کشور است زیرا مدافعان حرم کیلومترها آن طرف تر شهید می‌شود تا امنیت در ایران برقرار شود.

رمضانی متذکر شد: اگر ایران اسلامی آسیب ببیند دیگر تفکری از شیعه در جهان باقی نخواهد بود.

وی با اشاره به گسترش اسلام در اروپا گفت: امروز ۲۷۰۰ مرکز اسلامی در آلمان و لندن فعالیت دارند و در برخی شهرهای اروپا نظیر بروکسل ۵۴ درصد جمعیت مسلمان هستند. امروز در خطبه های جمعه اروپا استکبارستیزی و‌مکتب ظلم ستیزی آموزش داده می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب، رویشهای داشته است افزود: جبهه مقاومت هرجا خطری ایران اسلامی را تهدید کند برای دفاع از ایران وارد میدان میشود.

رمضانی ادامه داد: میگفتند انقلاب پشتوانه انگلیسی و آمریکایی داشته است اما اگر این پشتوانه را داشت، واقعه طبس، جنگ، کودتا، تحریم و… رخ می داد؟ این کشور پشتوانه انقلابی دارد و خیلی باید وقت بگذارند تا بفهمند این یعنی چه.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه میلیاردها دلار هزینه کردند تا چهلمین سال انقلاب اسلامی را نبینیم، بیان کرد: به کوری چشم دشمنان نه‌تنها چهلمین سال بلکه این انقلاب به انقلاب حضرت ولی‌عصر (عج) وصل خواهد شد.

وی افزود: فردا مردم بار دیگر وفاداری خود را نشان میدهند و بدانید که حضور هر یک از ما تیری بر قلب دشمن است.

رمضانی با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم که دشمن فکر نفوذ به ایران اسلامی را داشته باشد، افزود: سید حسن نصرالله هم گفته که با یک لبخند رهبری، رژیم صهیونیستی را نابود می‌کنیم.

Share