در پی بی احتیاطی راننده و خروج اتوبوس از مسیر امن رخ داد

جزئیات تیراندازی به اتوبوس زائران آزاد ایرانی در عراق

راننده زائران برای زود رسیدن مسیر جدیدی بر خلاف مسیر همیشگی انتخاب کرده بود این مسیر میانبر تامین امنیت نشده و نیروهای عراقی از انحراف اتوبوس به آن مسیر مطلع نبودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در تیراندازی افراد مسلح به کاروان زائران آزاد ایرانی در جنوب سامرا در استان صلاح الدین عراق، یک زائر زن ایرانی شهید شد و ۸ تن از زائران زن ایرانی و راننده عراقی زخمی شدند.

کاروان زائران آزاد ایرانی متعلق به اردبیل و دشت مغان می باشد. این کاروان زیارتی ساعت ۱۹ بعداز نماز مغرب و عشاء در زمانی که از مرقد مطهر سید محمد خارج شدند و ساعت ۲۰ به وقت بغداد، در منطقه قناه ۱۴ مورد حمله تروریست ها قرار گرفتند. براساس این گزارش یکی از زوار خانم ۳۴ ساله بر اثر شدت جراحات، شهید شد و راننده و ۴ نفر از زائران به شهر کاظمین اعزام شدند و ۴ نفر دیگر از مجروحین در شهر بلد بستری هستند.

راننده اتوبوس حامل کاروان زائران آزاد ایرانی برای زود رسیدن مسیر جدیدی بر خلاف مسیر همیشگی انتخاب کرده بود. این مسیر میانبر، تامین امنیت نشده و نیروهای عراقی از انحراف اتوبوس به آن مسیر مطلع نبودند. تیراندازی از داخل نیزارهای حاشیه جاده انجام شده است.

گفتنی است؛ سازمان حج و زیارت پیشتر به زائران ایرانی درباره سفر به عتبات عالیات با کاروان های غیرمجاز هشدار داده بود. یکی از مسئولان سازمان حج و زیارت اعلام کرد بیش از ۹۰ درصد حوادث امنیتی زائران عتبات به دلیل حرکت با کاروان های غیر مجاز است.

Share