در جمع خبرنگاران مطرح شد

تمام کارکنان و کارگران فولاد خزر بومی هستند | اگر کسی مشکل صنعت و تولید را حل نکند انقلابی نیست

دلق پوش گفت: خدمت در شرایط کنونی عبادت است و باید همه به دنبال رفع موانع تولید باشیم و اگر کسی در این راه قدم برندارد و مشارکت نکند انقلابی نیست و نمی‌تواند خود را خادم و انقلابی بداند.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در جمع خبرنگاران با گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: ملتی که همیشه در صحنه باشد میتواند بر همه مشکلات فایق آید و به قله های پیروزی دست یابد.

وی گفت: انقلاب اسلامی در طی این چهل سال شاهد فراز و نشیب‌های زیادی بوده است اما آنچه که شرایط حاکم در جامعه وجود دارد، از شرایط جنگ هم سخت تر است که برخی از طرف دشمن است و برخی هم از داخل به خاطر خیانت های و خود زنی ها و خود تحریمی هایی که صورت می‌گیرد بر ما تحمیل شده است.

دلق پوش در ادامه گفت: تمام وقت خود را در اختیار صنایع قرارداه ام زیرا مولد و اشتغال زا است. برخی از مشکلات واحدهای صنعتی ملی است و بعضی از مشکلاتی که برای واحدها وجود دارد، استانی است که آنچه در استان است با همت همکاران برطرف خواهیم کرد.

وی به کارگروه رفع موانع تولید اشاره کرد و افزود: ۱۱۰۰ میلیارد تومان دولت برای رفع موانع تولید به گیلان اختصاص پیدا کرده است که باید این رقم جذب شود. همینجا اعلام می‌کنم که ۱۰۰ میلیارد از همین منابع به کارخانه فولاد خزر کمک خواهیم کرد.

دلق پوش تصریح کرد: صنعت در گیلان بیش از سه دهه سابقه ندارد و در گیلان به علت سرسبز بودنش از صنعتی شدنش ممانعت می‌شد اما همانطور که اروپا بزرگترین صنعت را دارد و شرایطش مانند گیلان است ما نیز می‌خواهیم در گیلان مبنای کار خود را حرکت به سمت صنعت سبز قرار دهیم.

وی با بیان اینکه گیلان پیشرفت هایی در سه دهه گذشته در صنعت داشته است، افزود: قبل از انقلاب ۶۳ واحد تولیدی داشتیم که میزان اشتغال زایی۶ هزار نفر بود اما بعد از انقلاب به ۳هزار و ۳۷ واحد تولیدی کوچک و بزرگ راه اندازی شد که ۸۲ هزار اشتغال مستقیم داشته است و انچه اکنون فعال است ۳ هزار و ۱۰۰ واحد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در مورد جواز تاسیس گفت: یک هزار و ۵۹۱ واحد دارای جواز تاسیس با حجم سرمایه گذاری ۱۴۸ میلیون ۳۶۲ هزار ۲۲۷ میلیون ریال با اشتغال زایی ۵۲ هزار ۳۷۱ نفر است.

وی با بیان اینکه ۳۶ شهرک صنعتی در گیلان فعال است، تصریح کرد: این شرکتها به صورت هیات مدیره ای اداره می‌شود. شهرک های صنعتی باید بازسازی شود و بنده پیشنهاد دادم که در ابتدا هر شهرک یک نمایشگاه از تولیدات همان واحدها راه اندازی شود.

دلق پوش در مورد معادن استان گفت: در استان ۱۱۲ معدن با اشتعالزایی یک هزار و ۱۸۲ نفر و ۴۱۶ میلیون ریال مجموع سرمایه گذاری فعال است.

وی افزود: واحدهای صنفی ۱۰۳ هزار واحد فعال داریم که برای ۲۶۰ هزار نفر مشعول به کار هستند و نیز ۱۲۰ هزار شرکت پخش و ۸۰ واحد فروشگاه زنجیره ای داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان به صادرات واخد صنعتی گیلان اشاره کرد و افزود: در ۹ ماهه امسال ۶۹۵ هزار و ۷۲۷ تن از گیلان به ارزش ۳۵۱ میلیون دلاراز مرزهای صادر شده است.

وی افزود: علاوه بر حوزه صنعت ومعدن و تجارت بخش نظارت و بازرسی نیز فعالیت می‌کند که در ۹ ماهه امسال ۲۳۱ هزار ۲۸۰ مورد بازرسی از واحدهای صنعتی داشیم که ۹۳۰۰ مورد تخلفات از واحدها کشف شده است.

دلق پوش با بیان اینکه اولین کارخانه نانو داروی ضد سرطان در کیلان فعالیت می‌کند، افزود: از دیگر اولین‌ها تولیدکننده صفحه کلاج و قطب سلولوزی به خود اختصاص داده است و نیز از بزرگترین واحدها فولاد را در کشور دارد و همچنین تنها تولید کننده دربهای قوطی های فلزی در گیلان فعال است و بزرگترین تولید کننده رادیاتور و شوفاژ در خاورمیانه متعلق به گیلان است.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت گیلان به برنامه های دهه فجر اشاره کرد و افزود: در دهه فجر امسال ۲۷ واحد تولیدی به ارزش ۱۳۴ میلیارد تومان با اشتعال زایی ۶۴۰ نفر به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: خدمت در شرایط کنونی عبادت است و باید همه به دنبال رفع موانع تولید باشیم و اگر کسی در این راه قدم برندارد و مشارکت نکند انقلابی نیست و نمی‌تواند خود را خادم و انقلابی بداند.

دلق پوش در مورد نظام بانکی گفت: متاسفانه در نظام بانکی سودها یک طرف است.

تمام کارکنان و کارگران فولاد خزر بومی گیلان هستند

به گزارش دیارمیرزا فریدون سلیمانی مدیرعامل مجتمع فولاد خزر در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که این مجتمع به مدت ۱۴ سال در حال فعالیت است، گفت: این مجتمع در سال ۸۳ به ثبت رسید و از سال ۸۴ کارهای ساختمانی و عمرانی آغاز و از سال ۹۲ با حضور رئیس جمهوری رسما کار خود را آغاز کرد.

سلیمانی با بیان این مطلب که روزانه بیش از ۱۷۰۰ تن شمش فولاد تولید میشود، گفت: این شرکت سرامد صنایع فلزی است و بزرگترین کارخانه ذوب فولاد کشور و کشورهای حاشیه خزر است.

وی ادامه داد: این مجتمع دارای ۶ خط تولید شمش فولاد که مطابق با استاندارد های جهانی است و در دو سال اخیر صادرات به خارج از کشور به ویژه شرق آسیا را نیز داشته ایم.

مدیرعامل مجتمع فولاد خزر گفت: در سطح کشور نیاز به ۳۶ میلیون تن صنایع فولادی است که ۲۰ تن آن توسط شرکت فولاد خزر به تولید می رسد.

وی با بیان اینکه کلیه پرسنل دارای بیمه حوادث اتش سوزی و تکمیلی هستند افزود: هر ماهه سبد کالایی به فراخور شامل مواد پروتئنی گوشت روغن به کارگران و کارمندان پرداخت خواهد میشود.

سلیمانی با بیان اینکه این مجتمع تعطیلی در سال ندارد افزود:در این کارخانه ۴ شیفت کاری داریم و از ابتدا تاکنون مشغول تولید بوده است و توقف نداریم و مدام مشغول کار هستیم.

وی به تعداد پرسنل این مجمتع اشاره کرد و افزود: ۵۴۰ پرسنل بیمه شده در این مجتمع مشغول هستند و ۳۰۰۰ نفر وابسته به صورت غیر مستقیم اشتعال زایی صورت گرفته است و تمام کارکنان و کارگران این مجتمع بومی گیلان هستند.

وی در مورد تاثیر تحریم ها بر تولید نیز گفت: تحریم ها سبب شد که ظرفیت تولید از صد درصد به سی درصد کاهش یافت اما هرگز به تعدیل نیرو فکر نکرده ایم و قیمت محصولات ما را بازار فولاد تعیین می کند و مواد اولیه به صورت آزاد تهیه می شود.

سلیمانی در ادامه گفت: این مجتمع تولیدش وابسته به برق است و هر ذوب حدود ۷۵ مگابات مصرف انرژی داریم.

Share